ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

اصلاح موی زائد صورت

8 روش موثر در اصلاح موی زائد صورت

فهرست محتوا

رشد مو ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و یا ژنتیک رخ دهد. در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث اصلاح موی زائد صورت را می آموزید. اگر میخواهید از شر موهای زائد صورتتان خلاص شوید موارد زیر را دنبال کنید:

1. اصلاح با تیغ

اصلاح کردن یکی از سریع ترین و آسان ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. چه از ژیلت یکبار مصرف استفاده می کنید چه از ریش تراش برقی، هر دو دارای یک تیغه داخلی هستند که باعث تراشیدن موهای سطح پوست می شود.

از ریش تراش می توان برای اصلاح قسمت هایی از بدن استفاده کرد، از جمله:

  • پا
  • دست
  • زیر بغل
  • بیکینی
  • صورت

با استفاده از ژیلت می توان با خیال راحت مناطق کوچک را نیز اصلاح کرد:

  • پشت لب
  • چانه
  • ابرو
  • خط ریش

با این حال، نتایج دائمی یا طولانی مدت نیستند. صورت شما به مدت یک تا سه روز بدون مو می ماند و سپس باید دوباره اصلاح کنید. برای نتیجه بهتر، صورت خود را تمیز کرده و از یک صابون یا کرم اصلاح استفاده کنید. کرم اصلاح باعث می شود سطح پوست صاف شود و احتمال بریدگی را کاهش می دهد. ریش تراش را در جهت رشد مو روی صورت حرکت دهید. گرچه این روش نسبتاً بی خطر است، اما رشد مو به صورت زیر پوستی ممکن است از عوارض اصلاح باشند. این موها معمولاً طی چند روز به خودی خود از زیر پوست خارج می شوند.

8 روش موثر در اصلاح موی زائد صورت

2. اصلاح با موچین

موچین یکی دیگر از روش های موثر و ارزان برای از بین بردن موهای صورت است. این روش کمی متفاوت از اصلاح با تیغ عمل می کند. موچین به جای اصلاح سطحی مانند تیغ، برای کندن یا کشیدن مو از ریشه ساخته شده است. از موچین برای اصلاح تمام موهای زائد صورت می توان استفاده کرد. این ابزار برای حالت دهی ابرو عالی است. معمولاً موهای صورت در اصلاح با موچین نسبت به روش قبلی دیرتر رشد می کنند؛ 3 تا 8 هفته.

برای اصلاح با موچین مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از شروع، صورت خود را با یک دستمال گرم پاک کنید تا پوست نرم شود.
  2. موهای زائد را به وسیله موچین از ریشه جدا کنید.
  3. در حالی که پوست خود را محکم نگه داشته اید، هر بار یک مو بکشید.
  4. مو را همیشه در جهت رشد آن بکشید.

موچین ممکن است دردی جزئی ایجاد کند، اما معمولاً قابل تحمل است. اگر درد دارید، یک تکه یخ را روی آن منطقه بمالید تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد. قبل و بعد از اصلاح حتما موچین خود را با الکل ضدعفونی کنید. در این روش نیز مانند اصلاح با تیغ، ممکن است مو به صورت زیر پوستی رشد کند.

3.  اپیلیدی

اصلاح مو با دستگاه اپیلیدی گزینه دیگری برای از بین بردن موهای صورت است. این تکنیک می تواند موها را تا چهار هفته از بین ببرد. اگر پر مشغله هستید و نمی خواهید مرتباً از تیغ و یا موچین استفاده کنید، ممکن است این گزینه انتخاب بهتری باشد.

اپیلیدی مانند موچین و تیغ عمل می کند. با این تفاوت که موهای صورت را با گرفتن همزمان چند مو و از بین بردن آنها از ریشه از بین می برد. از آنجا که مو از ریشه برداشته می شود، رشد مجدد آن بیشتر طول می کشد. گاهی اوقات، اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی منجر به نرم و ضعیف شدن موها می شود.

شاید فقط زمان اصلاح موی پا و یا مناطق بزرگتر بدن به فکر اپیلیدی باشید. اما اپیلیدی ها در اندازه های مختلف وجود دارند و می توان از آنها برای از بین بردن تمام موهای بدن استفاده کرد. هنگام استفاده از این دستگاه لازم نیست پوست خود را آماده کنید. با این حال، لایه برداری چند روز قبل به نرمی پوست کمک می کند و موهای زیر پوستی را خارج می کند.

برای انجام اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی، این مراحل را دنبال کنید:

  1. اپیلیدی را با زاویه 90 درجه نگه دارید.
  2. پوست خود را محکم نگه دارید. دستگاه را در جهت رشد مو حرکت دهید.
  3. اپیلیدی را به آرامی روی صورت خود بکشید تا مو از ریشه جدا شود. دستگاه را خیلی به پوست خود فشار ندهید.

این روند ممکن است دردناک باشد، اما کند شدن حرکت می تواند درد را کاهش دهد. اگر بعد از آن حساسیت دارید، یک تکه یخ را روی نقاط درد بمالید تا تورم و التهاب را کاهش دهد.

4. اپیلاسیون در منزل (وکس)

اپیلاسیون یک روش موثر برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه است. دو نوع مختلف از کیت های اپیلاسیون وجود دارد:

  • نوارهای مومی که قبل از استفاده آنها را بین دست هایتان گرم می کنید
  • مومی که در دستگاه وکس ذوب شده و سپس با چوب به آن قسمت زده می شود

وقتی در حال خرید موم هستید، به دنبال موم نرم یا موم مخصوص صورت بگردید. موم سفت برای پاها و ناحیه بیکینی بهتر است. اگر مومی را انتخاب کردید که نیاز به گرم شدن دارد، بهتر است یک دستگاه وکس بخرید. این دستگاه موم را به طور مساوی گرم می کند و به شما امکان کنترل بهتر دما را می دهد. چوب وکس به مقدار زیادی خریداری کنید تا در هر مرحله تنها از یک چوب استفاده کنید. استفاده مجدد از چوب وکس می تواند باکتری را وارد موم کند و باعث عفونت پوستی شود.

قبل از اپیلاسیون با موم، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید تا ببینید آیا به موم حساسیت دارید یا نه. مطمئن شوید که موم دمای مناسب دارد. نباید زیاد داغ شود چون پوست شما را می سوزاند، فقط تا حدی گرم شود که به راحتی روی پوستتان بلغزد.

اگر پوست شما واکنش آلرژیک ایجاد نکرد، این مراحل را برای اپیلاسیون موهای صورت خود دنبال کنید:

  1. دستان خود را بشویید. صورت خود را شسته و لایه برداری کنید.
  2. موم را در حالی که پوست را محکم نگه داشته اید بمالید.
  3. موم را در جهت رشد مو روی پوست بچسبانید و در خلاف جهت آن را بردارید.
  4. بعد از اتمام کار، موم باقیمانده را با روغن بچه تمیز کنید سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

اپیلاسیون با وکس ممکن است همراه با درد باشد ولی قابل تحمل است. این روش اپیلاسیون ممکن است باعث ایجاد آکنه و موهای زیر پوستی شود. اگر از رتینوئیدها استفاده می کنید باید از آن اجتناب کنید.

5. لیزر موهای زائد

مشکل اصلی بسیاری از روش های از بین بردن مو این است که نتایج موقتی هستند یا فقط چند هفته طول می کشد. برای نتایج طولانی تر، لیزر موهای زائد بهترین گزینه است. در این روش از پرتوهای لیزر برای آسیب رساندن به فولیکول های مو و در نتیجه ریزش مو استفاده می شود. این یک راه حل نیمه دائمی است – پس از حدود شش ماه مو رشد می کند. گاهی موها هرگز دوباره رشد نمی کنند. اگر مو برگردد، ممکن است ریزتر و غیرقابل توجه باشد.

لیزر موهای زائد ممکن است گران باشد. دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً به چندین جلسه مراجعه نیاز است. اگر می خواهید از مزایای لیزر موهای زائد بدون هزینه گزاف استفاده کنید، می توانید یک دستگاه لیزر خانگی بخرید. لیزرهای خانگی مقرون به صرفه و راحت تر است. شما می توانید درمان های مربوط به رفع موهای زائد را در برنامه خود به راحتی در خانه خود انجام دهید. لیزر موهای زائد را می توان در هر نقطه از صورت مانند پشت لب و چانه انجام داد. اما از لیزر برای حذف موی پشت پلک و اطراف چشم به هیچ وجه استفاده نکنید.

برای استفاده از دستگاه لیزر خانگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. صورت خود را تمیز کرده و اصلاح کنید. از آنجا که در حال از بین بردن موهای زیر پوست هستید، این روش زمانی جواب می دهد که مو کوتاه کوتاه باشد.
  2. برای شروع درمان، لیزر را روی قسمت مورد نظر قرار دهید.
  3. هر دو هفته تکرار کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. دستورالعمل ها بسته به نوع لیزری که خریداری می کنید متفاوت است. طبق دستور دستگاه عمل کنید.

عوارض جانبی رایج لیزر موهای زائد قرمزی و حساسیت است. برای کاهش درد، از کمپرس یخ استفاده کنید.

6. کرم های موبر

کرم های موبر گزینه دیگری برای از بین بردن موهای زائد صورت است. نتایج می توانند طولانی تر از اصلاح با تیغ باشند و از اپیلاسیون ارزان تر هستند. این کرم ها دارای مواد شیمیایی مانند سدیم، دی اکسید تیتانیوم و سولفید باریم هستند که پروتئین ها را در مو تجزیه می کنند، به طوری که به راحتی حل و شسته می شود. اگرچه این مواد به طور کلی بی خطر هستند، اما خطر واکنش وجود دارد.

اگر اولین بار است که از کرم موبر استفاده می کنید، ابتدا تست پچ انجام دهید و مقدار کمی از کرم را به پوست خود بمالید. علائم واکنش شامل قرمزی پوست، تاول و خارش است. قبل از استفاده از کرم روی قسمت های بزرگتر صورت، حداقل 24 ساعت بعد از تست پچ صبر کنید.

پس از انجام تست پچ، نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

  1. یک لایه کرم روی موهای زائد صورت قرار دهید.
  2. اجازه دهید کرم حدود 5 تا 10 دقیقه روی صورت شما بماند.
  3. با استفاده از دستمال مرطوب به آرامی کرم را پاک کرده و موهای زائد را از بین ببرید.
  4. صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

این محصولات به صورت ژل، کرم و لوسیون در دسترس هستند. در حالی که این کرم ها می توانند موهای هر قسمت از بدن را از بین ببرند، اما برخی از کرم ها مخصوص موهای صورت طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها صورت را صاف، لایه برداری و مرطوب می کنند.

7. بند انداختن

بند انداختن گزینه دیگری برای فرم دادن به ابروها و از بین بردن موهای زائد صورت پشت لب، کنار صورت و چانه است. این روش با استفاده از یک بند مخصوص اصلاح موهای زائد را می کشد تا زمانی که از فولیکول مو بلند شود. نتایج می توانند طولانی تر از اصلاح با تیغ یا موچین باشند، به علاوه این روش باعث ایجاد موهای زیر پوستی نمی شود.

نخ اصلاح مواد شیمیایی هم ندارد. بنابراین، هیچ گونه واکنش پوستی وجود ندارد، اگرچه ممکن است درد یا ناراحتی جزئی را تجربه کنید زیرا مو از فولیکول ها خارج می شود. برای کاهش درد، از آرایشگر خود بخواهید که کرم بی حسی به صورت شما بمالد، یا بعد از آن کمپرس گرم استفاده کنید. این روش از بین بردن مو به مهارت نیاز دارد، بنابراین یا باید به یک آرایشگر مراجعه کنید و یا خودتان این مهارت را یاد بگیرید. اگر جوش دارید نخ ممکن است گزینه ی مناسبی نباشد، چون ممکن است به جوش ها آسیب بزند.

8 روش موثر در اصلاح موی زائد صورت

8. نسخه های موضعی

حتی اگر صورتتان را با تیغ اصلاح کنید، موم بزنید یا با موچین بردارید، موهای زائد صورت دوباره رشد می کند. اگرچه کرم موضعی تجویز شده برای از بین بردن موها وجود ندارد، اما کرم وانیکا تنها دارویی است که برای کاهش رشد موهای زائد صورت در زنان تأیید شده است. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا این نسخه برای شما مناسب است یا نه.

این دارو یک شبه کار نمی کند، بنابراین تا زمانی که در سیستم شما نباشد، باید از روش های دیگر حذف مو استفاده کنید. اگر روزی دو بار به صورت بمالید (حداقل هشت ساعت از هم فاصله داشته باشد)، ممکن است در طی چهار تا هشت هفته متوجه موی کمتری شوید. به خاطر داشته باشید، این دارو به گونه ای طراحی نشده است که به تنهایی استفاده شود و به طور دائمی موها را از بین نمی برد. اگر استفاده از کرم را متوقف کنید، موهای صورت دوباره رشد می کنند.

علائم واکنش آلرژیک به وانیکا عبارتند از:

  • قرمزی پوست
  • بثورات پوستی
  • خارش

کلام آخر

موهای صورت می تواند برای برخی افراد آزار دهنده باشد، اما خلاص شدن از شر موهای زائد یک راه حل آسان است. بسته به روش انتخاب شده، می توانید روزها، هفته ها یا ماه ها از شر موهای زائد خلاص شوید.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب جایگزین کرم و ژل اصلاح را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید انواع محصولات مراقبت از پوست را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین ویتامین ث خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه