ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

درمان خانگی برای موهای وز

5 روش درمان خانگی برای موهای وز، به همراه نکاتی برای پیشگیری

فهرست محتوا

مرتب کردن موهای وز ممکن است کار سختی باشد ولی غیر ممکن نیست. در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث درمان خانگی برای موهای وز، به همراه نکاتی برای پیشگیری را می آموزید.

موخوره در اثر خشکی مو ایجاد می شود که فاقد رطوبت است. از طرفی هوای مرطوب و دم کرده باعث بدتر شدن موهای وز می شود. چرا که موی خشک سعی می کند رطوبت هوا را جذب کند و این امر باعث می شود که کوتیکول یا لایه بیرونی مو به جای صاف بودن، حجیم شود. کوتیکول شامل مقیاس هایی است که با هم تداخل دارند و در هوای مرطوب جدا می شوند و افزایش می یابند. این حجیم شدن مو باعث می شود موها حالت فر داشته باشند.

هر چیزی که مو را خشک کند، موها را بدتر می کند. مانند شامپوهای قلیایی و محصولاتی مانند ژل های حالت دهنده که حاوی الکل هستند. ابزارهای حالت دهنده مو که از گرما استفاده می کنند نیز می توانند موها را خشک کرده و موخوره را بیشتر کنند. اگر می خواهید موهایتان ظاهر بهتری پیدا کند، درمان های خانگی وجود دارند که می توانند رطوبت را برگردانند و حالت وز مو را برطرف کنند. مزیت بیشتر این است که افزایش رطوبت می تواند به بهبود سلامت مو نیز کمک کند.

حفظ موهای وز شده، مهم نیست که چقدر تلاش می کنید تا موهایتان بی عیب به نظر برسد. در عرض چند دقیقه بعد از خروج شما از خانه وهایتان وز می شود. خوشبختانه، درمان‌های خانگی موثری برای موهای وز وجود دارد که می‌تواند در حفظ ظاهر عالی به شما کمک کند.

بسیاری از ما موهای وز را به دلیل بافت طبیعی نادیده می گیریم، اما اینطور نیست. در عوض، موخوره ناشی از عدم مراقبت از مو است. به همین دلیل است که فقط کمی توجه بیشتر برای مقابله با این بیماری لازم است. با رعایت برخی نکات پیشگیرانه می توانید از شر مو خوره خلاص شوید. این بدان معنا نیست که باید پول زیادی را برای محصولات گران قیمت یا درمان های سالنی خرج کنید. برای حل این مشکل فقط باید کمی از دلیل وز شدن موهای خود و برخی مواد خانگی اطلاع داشته باشید. در این مقاله به وز شدن موها، عواملی که باعث ایجاد آن می‌شود و راهکارهای خانگی برای درمان آن پرداخته‌ایم. برای دانستن بیشتر به خواندن این مقاله ادامه دهید!

سفارش و خرید آنلاین محصولات مراقبت از مو با تخفیف های ویژه و ارسال رایگان از داروخانه ویتامین ث

5 درمان خانگی برای موهای وز

1. سرکه سیب

موهای سالم دارای سطح pH اسیدی هستند که بین 4.5 تا 5.5 است. وقتی تعادل pH مو در این محدوده باشد، کوتیکول ها بسته و صاف می مانند. وقتی موها خیلی قلیایی می شوند، کوتیکول ها باز می شوند و ظاهری نامرتب ایجاد می کنند.

سرکه سیب یک اسید هیدروکسی آلفا است که کمی اسیدی است. به همین دلیل، شواهد نشان می دهد که، اگر به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است برای برای کاهش موهای وز شده مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است.

سرکه سیب می تواند به از بین بردن باقیمانده محصول کمک کند که باعث براق شدن مو می شود. به عنوان یک امتیاز بیشتر، سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است. ممکن است به کاهش شوره سر کمک کند، اما هنوز هیچ مطالعه ای این موضوع را تأیید نکرده است.

برای استفاده از سرکه سیب روی موها:

  1. یک سوم فنجان سرکه سیب ارگانیک را با 1 چهارم آب گرم مخلوط کنید.
  2. به مقدار لازم روی موهای خود بریزید. می توانید بقیه را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید یا براساس ضخامت و طول موهایتان از همه آنها استفاده کنید.
  3. مخلوط را به مدت 1 تا 3 دقیقه روی موهای خود بگذارید.
  4. موهای خود را با آب خنک بشویید.
  5. اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.
  6. هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

سرکه سیب می تواند بوی تندی داشته باشد اما با شستشو این بو از بین می رود.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است. این روغن هنگامی که روی مو قرار می گیرد به راحتی جذب می شود، به مو رطوبت می بخشد و پروتئین را کاهش می دهد. برای افزایش رطوبت و کاهش وز شدن مو، از مقدار کمی روغن نارگیل به عنوان روش قبل شستشو یا بعد از شستشو استفاده کنید. برای استفاده:

  1. مقدار کمی روغن نارگیل ارگانیک را در کف دست خود قرار دهید. آن را به آرامی روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید.
  2. بگذارید 15 دقیقه روی مو بماند.
  3. موهای خود را با شامپو بشویید تا روغن نارگیل از روی مو پاک شود.

می توانید بعد از شامپو نیز مقدار کمی روغن نارگیل روی موهای خود بگذارید، یا آن را یک شب به عنوان ماسک روی موهایتان نگه دارید. اگر از روغن نارگیل به عنوان یک درمان شبانه استفاده می کنید، برای جلوگیری از لکه های روغن، از یک بالش قدیمی یا حوله نرم زیر سر خود استفاده کنید..

3. روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از عوامل مرطوب کننده از جمله اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E است. بسیاری از کسانی که از روغن آرگان استفاده می کنند معتقدند که این روغن فواید محافظتی در برابر گرما و آفتاب دارد. با این حال، هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد.

برای استفاده از روغن آرگان برای کاهش وز شدن:

  1. قبل از حالت دادن، به موهای خیس خود چند قطره روغن آرگان بزنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که روغن را به طور مساوی در سر، از پوست سر تا نوک مو، پخش کنید. می توانید برای کمک به پخش شدن آن از ریشه تا نوک، از یک شانه یا برس استفاده کنید یا آن را با انگشتان خود به حالت شانه کردن در کل مو پخش کنید.
  3. مراقب باشید فقط از مقدار کمی روغن استفاده کنید. اگر در این کار زیاده روی کنید، ممکن است موهای شما ظاهر چربی داشته باشد.

همچنین می توانید قبل از سشوار و یا اتو کشیدن، از روغن آرگان روی موهای خشک استفاده کنید.

4. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است که بعضی از این مواد مانند ویتامین های A و E ممکن است به تقویت موهای شما کمک کند. همچنین مملو از رطوبت است، که می تواند به شما کمک کند تا موهای خود را آبرسانی کرده و مرتب کنید.

5 درمان خانگی برای موهای وز

می توانید این ماسک موی آووکادو را در خانه درست کنید:

  1. یک آووکادوی رسیده و متوسط را له کنید.
  2. با 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا صاف و ماسک مانند شود. نباید رقیق شود.
  3. به صورت آزاد ماسک را به پوست سر و موهای خود بزنید.
  4. موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید. ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید.
  5. برای پاک کردن ماسک کاملاً شامپو بزنید.

هفته ای یک تا دو بار از این ماسک مو استفاده کنید.

5. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از چربی های اشباع، بیوتین و ویتامین ها است. شواهد زیادی وجود ندارد که تخم مرغ ها را به کاهش وز شدن مو مرتبط کند، اما برخی از افراد معتقدند که ماسک تخم مرغ می تواند موها را سالم، براق و بدون وز کند. اگر به تخم مرغ حساسیت دارید از این روش درمانی استفاده نکنید.

برای تهیه ماسک تخم مرغ برای مو:

  1. دو عدد تخم مرغ را هم بزنید تا کف آنها گرفته شود.
  2. مخلوط تخم مرغ را به موها و پوست سر خود بمالید.
  3. موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.
  4. ماسک را به مدت 15 دقیقه بگذارید.
  5. موهایتان را کاملاً با شامپو بشویید.

می توانید این ترکیب را با ترکیب یک عدد تخم مرغ با روغن نارگیل یا با روغن آرگان تغییر دهید. هفته ای یک یا دو بار از این ترکیب ها استفاده کنید.

محصولاتی که به پیشگیری از وز شدن مو کمک می کنند

محصولی که انتخاب می کنید ممکن است موخوره ایجاد کند یا آن را برطرف کند. همیشه به دنبال محصولات مراقبت از مو باشید که حاوی مواد مفید هستند و از محصولات حاوی الکل یا مواد پاک کننده زبر مثل سدیم لوریل سولفات خودداری کنید.

محصولاتی که به پیشگیری از وز شدن مو کمک می کنند

در زیر برخی از محصولاتی ذکر شده است که ممکن است منجر به کاهش وز شدن موهای شما شود.

✅ سرم مو

سرم مو موها را پوشش می دهد، درخشش و محافظت در برابر رطوبت را فراهم می کند. این محصول آسیبی به مو وارد نمی کند، اما می تواند به محافظت از مو در برابر عناصر خشک کننده مو کمک کند تا رطوبت را حفظ کند.

✅ نرم کننده لیو این

نرم کننده های لیو این معمولاً پس از شستشوی مو استفاده می شوند و به همان روشی که از نرم کننده های معمولی استفاده می کنید استفاده می شوند. تفاوت این محصول با نرم کننده های معمولی در این است که می توانید این محصول را روی موهای خود بگذارید و نیازی به شستشو ندارد.

نرم کننده لیو این می تواند به لطافت و رطوبت مو کمک کند و مو را بدون وز نگه دارد.

✅ ماسک مو

ماسک های مو می توانند مقادیر زیادی مواد مفید برای موها فراهم کنند که ممکن است به شما در تغذیه، مرطوب نگه داشتن و رفع وزی مو کمک کنند. محصولی انتخاب کنید که فری سولفات باشد.

Products not found.

نکاتی برای پیشگیری از وز شدن موها

مراقبت از مو به معنای مراقبت از خود شماست. بهترین راه برای انجام این کار اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. تغذیه نامناسب می تواند منجر به کدر شدن مو یا حتی ریزش مو شود.

نکات بیشتر برای بهبود سلامت مو و کاهش موخوره:

✔ زیاد شامپو نزنید. شستن بیش از حد مو باعث خشکی مو می شود، موها را موخره دار و غیر قابل کنترل می کند. حتی به موهای چرب نیز باید بین شستشو فرصت تنفس بدهید.

✔ حرارت دادن به موهایتان را کم کنید. گرما و موخوره با هم پیش می روند. موهای خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

✔ درجه حرارت ابزارهای حالت دهنده مو را روی کمترین درجه نگه دارید. از بالاترین تنظیمات در ابزارهای خود استفاده نکنید. همیشه قبل از حالت دادن یا سشوار زدن، به وسیله کرم ضد وز و یا صاف کننده از موهای خود محافظت کنید.

✔ از مو در برابر رطوبت محافظت کنید. در هوای بارانی و یا شرجی نمی توانید خود را در خانه حبس کنید، اما می توانید از موهای خود در برابر این موارد محافظت کنید. وقتی رطوبت زیاد است، پوشاندن موهای شما باعث می شود که جذب رطوبت از هوا برای مو دشوارتر باشد.موهایتان را با کلاه یا روسری بپوشانید. سرم های ترکیبی نیز می توانند کمک کنند.

✔ رفع وزی مو، بدون اینکه ورزش را کنار بگذارید. اگر موهای وزی دارید، کار کردن می تواند سریع حالت موهای شما رابه هم بریزد. هنگام ورزش و شنا، موهای خود را با کلاه ورزشی بپوشانید.

✔ مراقبت از مو را در اولویت قرار دهید. استفاده از ماسک های هفتگی و محصولاتی که برای کاهش وز شدن مو تولید شده اند، صرف نظر از آب و هوا و فعالیت می توانند به حفظ ظاهر زیبا مو کمک کنند.

کلام آخر

موهای وز شده از موهای خشک حاصل می شود که سعی در جذب رطوبت هوا دارد. با استفاده از درمان های خانگی که به همین منظور طراحی شده اند می توانید موخوره را کاهش دهید. همچنین محصولات فروشگاهی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.

سوالات متداول

چرا با بالا رفتن سن موها وز می شوند؟

روغن های طبیعی ترشح شده از پوست سر با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه موهای شما خشک و وز می شود.

آیا هوای گرم موها را وز می کند؟

بله، میزان گرما و رطوبت موجود در هوا از موهای شما بیشتر است. این باعث می شود موهای شما رطوبت را جذب کند و منجر به متورم شدن کوتیکول های مو و موهای وز شود.

برای موهای وز ماسک مو یا سرم بهتر است؟

هر دو برای مدیریت موخوره خوب هستند. سرم های مو از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از گرما محافظت می کند، در حالی که ماسک مو، مو را مرطوب می کند تا آن را قابل کنترل نگه دارد.

آیا می توانم برای موهای وز کلاه یا روسری بپوشم؟

استفاده از روسری یا کلاه ممکن است موهای شما را بیشتر وز کند. اگر باز هم می خواهید روسری بپوشید، بهتر است برای جلوگیری از خشکی و وز شدن موهایتان، روسری ساتن یا ابریشمی استفاده کنید. از کلاه با آستر ساتن نیز میتوانید استفاده کنید.

چگونه در 5 دقیقه از شر موخوره خلاص شویم؟

برای از بین بردن موخوره در عرض 5 دقیقه، پس از خشک کردن با حوله، از اسپری محافظ حرارت یا سرم مو استفاده کنید. سپس موهای خود را با یک شانه دندانه پهن باز کنید و با سشوار حالت دهید. در نهایت، همه مو را با چند قطره روغن آغشته کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه