ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

عوارض قرص هیرویت

معایب و عوارض قرص هیرویت (hair vit) چیست؟

فهرست محتوا

تمامی دارو و مکمل ها در کنار فواید خود برای بدن و درمان برخی بیماری ها تحت شرایطی ممکن است موجب بروز عوارضی شوند که سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. همراه دستورات مصرف یک دارو یا مکمل غذایی معمولا این عوارض نام برده شده است. مکمل های پوست و مو به تنهایی موجب عارضه های جدی در سلامتی نمی شوند اما باید به مقدار مصرف آنها دقت نمود. قرص هیرویت یک مکمل تقویت کننده پوست و مو است که مصرف آن فواید بسیاری دارد. اما برخی افراد نگران عوارضی هستند که ممکن است پس از استفاده از قرص هیرویت بروز کند. در این متن از مطالب داروخانه آنلاین ویتامین ث به عوارض قرص هیرویت می پردازیم و آنها را بررسی می کنیم.

عوارض قرص هیرویت چیست؟

مکمل هیرویت در بین مکمل های مغذی برای پوست و مو از محبوبیت بسیاری برخوردار است که این محبوبیت به علت اثر بخشی سریع و موثر آن است. در مواد و ترکیبات این مکمل ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدهای ضروری برای رشد مو وجود دارد و مصرف به اندازه آن به رشد مو، توقف ریزش مو و پوستی سالم کمک خواهد کرد. اما در طول مصرف این مکمل پر فایده گاهی عوارضی هم دیده شده است که باهم به بررسی آنها می پردازیم تا بدانیم معایب و عوارض هیرویت (hair vit) چیست؟

عوارض قرص هیرویت چیست؟

❎ آهن و آسیب در اندام های داخلی

مکمل هیرویت از ترکیب ویتامین های گروه B و مواد معدنی چون آهن و روی و برخی آمینو اسیدها تشکیل شده است. آهن موجود در این مکمل در کنار فواید خود باید به اندازه مصرف گردد در هر عدد قرص هیرویت مقدار مشخصی از آهن وجود دارد که اگر تنها به مصرف از آن اقدام می کنید مشکلی به وجود نخواهد آمد اما اگر در کنار قرص هیرویت از مکمل های دیگر آهن استفاده کنید این ماده در اندام های داخلی ذخیره شده و پس از مدتی ممکن است عوارضی چون مشکل در عملکرد مغزی، بیماری های کبدی، نشانه های سرطان در پیش داشته باشد از سوی دیگر وقتی میزان آهن در بدن زیاد شد در جذب و کارکرد سایر فلزات مفید در بدن مشکل ایجاد می کند و سبب اختلال در تولید آنزیم ها و هورمون می شود. همچنین ممکن است آهن اثر گذاری کروم و روی را در لوزالمعده با مشکل رو به رو کند که سبب کاهش انسولین شده و فرد به دیابت دچار شود. از دیگر عوارض ازدیاد آهن در بدن پیشروی باکتری ها و ویروس هاست که موجب بیماری های عفونی می شود.

❎ زینک و مسمومیت

زینک برای پوست و مو بسیار مفید است اما دقت کنید که نه خود مکمل هیرویت را بیش تر از دوز پیشنهاد شده مصرف کنید و نه مکمل زینکی مازاد بر قرص هیرویت را به بدن برسانید. در صورت تجمع زینک در بدن عوارض قرص هیرویت مشاهده خواهد شد، که از آن با عنوان مسمومیت ناشی از ازدیاد زینک در بدن نام می برند که با تهوع، بی اشتهایی، استفراغ، انسداد روده، اسهال و ضعف سیستم ایمنی همراه خواهد بود.

❎ سوزش معده

ویتامین های گروه B موجود در مکمل هیرویت ممکن است سبب ترشح بیش از حد اسید معده شود، برای همین است که توصیه می شود که همراه با غذا میل مصرف گردد تا از بروز مشکلات معده نظیر درد و سوزش و گاهی رفلاکس جلوگیری شود.

آیا قرص هیرویت باعث تغییر رنگ ادرار می شود؟

ویتامین های گروه B در هر مکملی که باشند موجب تغییر در بو و رنگ ادرار می شوند دلیل آن هم این است که ویتامین های B2 و B12 در خانواده ویتامین های B دارای رنگی زرد هستند و بر روی ادرار تاثیر می گذارد. اما این واکنش از عوارض قرص هیرویت نیست زیرا مشکلی را برای سلامتی بدن به وجود نمی آورد. اگر ادرار شما تیره رنگ شده و یا در هنگام دفع آن احساس درد یا سوزش می کنید احتملا به عفونت ادراری مبتلا شدید که ربطی به مکمل هیرویت ندارد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آیا قرص هیرویت باعث تغییر رنگ ادرار می شود؟

تداخل دارویی کپسول هیرویت چیست؟

معمولا در زمان های مختلفی ممکن است از مکمل هیرویت استفاده کنیم و در کنار آن در حال مصرف برخی داروهای درمانی نیز باشیم. مناسب تر است تا برای جلوگیری از عوارض قرص هیرویت بر اثر تداخل با داروهای دیگر از مصرف همزمان داروهایی که نام می بریم همراه با آن خودداری کنید.

تداخل دارویی کپسول هیرویت چیست؟

آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟

عده ای تصور می کنند که مکمل هیرویت چاق کننده است و حالا می خواهیم با یک بررسی کوتاه ببینیم این فکر درست است یا نه. قرص هیرویت دارای ماده معدنی زینک و ویتامین های گروه B است که هر دو در افزایش اشتها در افراد نقش بسزایی دارد. ویتامین B با کنترل و تنظیم متابولیسم سبب افزایش اشتها شده و زینک هم با بر طرف نمودن کمبود زینک در بدن موجب بهبود اشتها می شود. از این رو ممکن است افراد با پرخوری مواجه شوند.

پس در واقع قرص هیرویت سبب افزایش اشتها شده و نقشی در چاقی ندارد برای جلوگیری از عوارض قرص هیرویت در مورد اشتها بهتر است آن را در وعده صبحانه همراه با مواد غذایی و با یک لیوان آب کامل میل کنید. هرچقدر مصرف مایعات شما در طول استفاده از هیرویت بیشتر باشد کمتر دچار افزایش اشتها خواهید شد.

آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟

آیا قرص هیرویت باعث جوش می شود؟

دقت کنید که قرص هیرویت را در جهت سلامت پوست و مو ساخته اند و ترکیبات آن به گونه ای در کنار هم قرار داده شده که هیچ یک از مواد با دیگری سبب بروز عارضه های نگران کننده نمی شود مگر اینکه بیشتر از دوز گفته شده استفاده شود یا همراه با آن مولتی ویتامین یا مکمل دیگری مصرف کنید. قرص هیرویت با ترکیباتی نظیر آمینو اسیدها، زینک، ویتامین B5 و بیوتین موجب بهبود جوش، برطرف شدن آکنه و حتی ترمیم لکِ آنها از روی صورت می شود.

زیرا ویتامین B5 و بیوتین در کلاژن سازی نقش بسزایی دارند و موجب جوانسازی پوست می شوند. اما نکته اینجاست که از قرص بیوتین، مازاد بر آنچه در محتویات این قرص قرار داده شده استفاده نشود زیرا بیوتینِ بیش از اندازه معمولا جذب و عملکرد ویتامین B5 را برای مدتی متوقف می کند و آکنه بر روی پوست ایجاد می شود. پس برای جلوگیری از عوارض هیرویت در خصوص جوش صورت بهتر است این مکمل را با بیوتین و دیگر ویتامین ها مصرف نکنید. مگر اینکه پزشک شما اینطور تجویز کرده باشد.

آیا قرص هیرویت باعث جوش می شود؟

عوارض قرص هیرویت Hair Vit چه زمانی ایجاد می شود؟

در اکثر مواقع عوارض قرص هیرویت به علت مصرف بیش از 1 قرص در روز است و یا اینکه همراه با آن داروهایی را مصرف کنیم که با قرص هیرویت تداخل دارویی دارند و یا ویتامین هایی را همراه با قرص هیرویت به بدن برسانیم. اگر فاصله زمانی بین داروهای درمانی (4 تا 5 ساعت) را با ویتامین هیرویت حفظ کنید و از ویتامین و مواد معدنی دیگری در کنار آن استفاده نکنید، عارضه ای را مشاهده نخواهید کرد.

پیشگیری از عوارض قرص هیرویت چگونه امکان پذیر است؟

ایمن ترین پیشگیری این است که اگر دچار بیماری خاصی هستید و یا داروی تخصص و درمانی استفاده می کنید قبل از مصرف مکمل هیرویت با پزشک معالج خود مشورت کنید. در صورتی که از سلامت فیزیکی برخوردارید و برای ریزش مو از قرص هیرویت بهره می برید به راهنمای دارو مراجعه کنید و طبق دستور شرکت سازنده پیش بروید.

عوارض قرص هیرویت برای معده

اگر به مواد و ترکیبات قرص هیرویت حساسیت داشته باشید ممکن است پس از استفاده از آن در معده احساس سوزش و حالت تهوع داشته باشید. که در این صورت باید مصرف مکمل هیرویت را قطع کرده و با پزشک داروساز مشورت کنید.

عوارض قرص هیرویت برای معده

عوارض قرص هیرویت در بارداری

استفاده از مکمل هیرویت قبل بارداری مشکلی را به وجود نمی آورد اما در هنگام بارداری باید مکمل های مخصوص بارداری را مصرف نمود. از عوارض قرص هیرویت در دوران بارداری می تواند به مسمومیت و حالت تهوع برای مادر اشاره کرد. در دستورات مصرف قرص هیرویت آمده است بانوان باردار قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند. دقت کنید که آهن، زینک و آمینو اسیدهای درون هیرویت برای یک فرد سالم و بزرگسال طراحی شده است، رسیدن این مواد در دوران بارداری به جنین ممکن ازست در روند رشد او اختلال ایجاد کند.

عوارض قرص هیرویت در کودکان

تمامی عوارضی که بزرگسالان را در مصرف بی رویه هیرویت درگیر می کند در کودکان هم بروز پیدا خواهد کرد، اما نکته این است که قرص هیرویت یک مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان است و اگر کودکی دچار ریزش مو و یا مشکلات پوستی است بهتر است از مکمل های مخصوص کودکان برای رفع کمبودهای بدن آنها استفاده شود. هیچ دارو و مکملی را بدون مشورت پزشک به کودک ندهید زیرا بدن کودکان تحمل داروهایی با دز بالا را ندارد و منجر به بیماری می گردد. در صورتی که کودک شما بدون اطلاع شما از مکمل هیرویت استفاده کرده و دچار مسمومیت شده به پزشک کودکان مراجعه کنید.

کلام پایانی

در مصرف مکمل هیرویت بهتر است تعادل را رعایت کنید، گاهی عوارض قرص هیرویت برای این است که مکمل تاریخ مصرف گذشته و یا نامرغوب مصرف کرده اید. بهترخواهد بود تا برای اطمینان از اصالت کالا حتما آن را از داروخانه ها تهیه کنید. در صورت مشاهده هر کدام از عوارض ذکر شده مصرف مکمل را قطع کرده و به پزشک مراجعه شود.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه