ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

مصرف کیوتن در دوران بارداری

کیا با قرص کیوتن باردار شدن؟

فهرست محتوا

همیشه قبل از بارداری این سوال مطرح است که چه چیزی بخوریم و یا چه مکملی استفاده کنیم تا بارداری موفق تر و سریع تری داشته باشیم. در این راستا اغلب پزشکان مکمل های حاوی مواد موثره برای تقویت تخمدان و اسپرم تجویز می کنند که محرک بارداری است. در بین تمامی این دارو ها و مکمل ها، پس از تحقیق متوجه شدیم که قرص کیوتن از محبوبیت ویژه ای در مشکلات ناباروری و یا تسریع باروری برخوردار است. پس تصمیم گرفتیم که رابطه بین مصرف کیوتن در دوران بارداری و در ناباروری را به درستی بررسی کنیم. در ادامه متن با داروخانه اینترنتی ویتامین ث همراه ما باشید.

کیوتن یا کوآنزیم چیست؟

میتوکندری ها جایی برای اکسایش سلولی هستند. میتوکندری مشابه یک کارخانه فعال، وظیفه تولید انرژی سلولی را به عهده دارد. کیوتن یا کوآنزیم با نام اختصاری CoQ10 در بدن تولید و ساخته شده و در میتوکندری سلولی ذخیره می گردد. با بالا رفتن سن انسان میزان تولید کیوتن در بدن کم شده و بهتر است آن را از مواد خوراکی و یا مکمل ها دریافت کنیم. سلول های بدن انسان از کیوتن برای حفظ و نگهداری خود در برابر عوامل خارجی بیمار کنند مشابه با ویروس و میکروب محافظت می کنند. کیوتن به سلامتی قلب، تسریع باروری، پوست و مو، کاهش علائم پارکینسون، کاهش درد عضلات و سطح کلسترول خون کمک می کند.

کیوتن یا کوآنزیم چیست؟

آیا مصرف کیوتن در دوران بارداری بی خطر است؟

دوران بارداری مرحله ای حساس از شکل گیری چرخه تکامل یک جنین است که برای زنده ماندن و تکمیل چرخه تکاملی خود از بدن مادر تغذیه می کند. بنابراین هر ماده، خوراکی و یا دارویی حتی آلودگی های تنفسی بر روی جنین در دوران بارداری تاثیر می گذارد. این تاثیرات تا حد بسیاری می تواند چرخه های رشد جنین و شکل گیری اندام ها حیاتی و حتی ساخت کروموزوم ها را تحت تاثیر بگذارد و سبب نواقص جدی در بدن و مغز آن شود. از این رو مهم است که به مصرف مکمل و خوراکی های دوران بارداری توجه کرده و بی دقتی نکنید.

در ابتدای پاسخ به این پرسش باید بگوییم مصرف کیوتن در دوران بارداری برای بسیاری از افراد مفید واقع شده است اما بارداری دارای چرخه های مختلفی است که در هفته ها و تعداد آنها خلاصه می گردد در این هفته ها گاهی باید مکملی را مصرف نمود و گاهی نباید هیچ ماده دیگری از طریق مکمل ها به جنین رساند از این رو با تمام بی خطر بودن کیوتن در بارداری بهتر است قبل از مصرف، توسط پزشک خود معاینه شده و سپس استفاده کنید. مصرف کیوتن از بروز بیماری های زنان موسوم به پره‌اکلامپسی و کلستاز جلوگیری می کند و حتی تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری نیز بسیار موثر بوده است. فواید این مکمل در خصوص باروری و تسریع آن و جلوگیری از بیماری های جدی زنان کاملا علمی و مشهود است اما با تمام این وجود بهتر خواهد بود تا برای مصرف آن در دوران حساس و ویژه بارداری با پزشک خود مشورت داشته باشید.

آیا مصرف کیوتن در دوران بارداری بی خطر است؟

تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری مردان

معمولا ناباروری در مردان در تولید و تحرک اسپرم ها خلاصه می شود. یعنی یا اسپرم ها انرژی و تحرک کافی برای رسیدن به تخمک را ندارند یا آناتومی آنها دارای نقص است و یا تعداد آنها می تواند کم باشد. مطالعات بسیاری نشان داده است که کمبود کیوتن در مایع سمینال (قسمتی از مایع انزال) می تواند موجب نقص در حرکت اسپرم و یا ساختار سالم آن شود.  تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری مردان بسیار چشمگیر است و حتی برای جبران این کمبود می توان از مکمل های کیوتن برای درمان ناباروری استفاده نمود. کیوتن از تخریب DNA اسپرم جلوگیری می کند این یعنی تمامی ویژگی های سالم یک اسپرم حفظ خواهد شد.

تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری مردان

تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری زنان

ناباروری در زنان می تواند علت های مختلفی داشته باشد اما باروری در یک زن توسط لقاح تخمک و اسپرم صورت می گیرد پس یعنی همه چیز مربوط به تخمک و عملکرد تخمدانها می شود. بسیاری از زنان با تنبلی تخمک یعنی تاخیر در ساخت تخمک و تخمک گذاری و یا عدم آزادسازی تخمک در زمانی مناسب برای باروری رو به رو هستن و یا حتی اندازه و کیفیت تخمک برای بارداری در آنها مناسب نیست. به طور علمی در تحقیقات دیده شده است که تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری زنان به عنوان یک آنتی اکسیدان در تولید تخمدان چشمگیر بوده است.

همچنین کوآنزیم موجب بهبود تخمک گذاری در زمان بندی های منظم می شود. زیرا از حملات رادیکال های آزاد به تخمدان و پایین آمدن سطح کیفیت آن می کاهد و یا به طور کلی جلوگیری می کند. پس تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری زنان با تولید تخمدان و کیفیت آن در ارتباط است و در نتیجه موثر خواهد بود.

تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری زنان

نقش های مهم کوآنزیم Q10 در بدن

همانطور که گفته شد کوآنزیم یک انرژی ذخیره شده در میتوکندری سلولی است پس برای حیات و بقای سلول ها بسیار مهم است. تمامی اندام های بدن و فیزیک انسان از سلول تشکیل شده است بنابراین نقش کوآنزیم Q10 در بدن بسیار مهم است که در موارد زیر آورده شده است.

  ✔ گردش خون بهتر

  ✔ تقویت و سلامتی سیستم ایمنی

  ✔ فعال نگهداشتن سیستم ایمنی

  ✔ افزایش اکسیژن رسانی به اندام و بافت ها

  ✔ فواید ضد پیری و سلول سازی مفید پوست

  ✔ جلوگیری از آسم، بیماری های تنفسی و بروز آلرژی

  ✔ کاهش تاثیرات مخرب شیمی درمانی

  ✔ کمک به سلامت قلب

  ✔ تقویت تخمک گذاری

  ✔ بهبود عملکرد اسپرم

  ✔ کمک به عملکرد ورزشی بهتر (انرژی زایی)

  ✔ بهبود علائم دیابت

  ✔ کمک به کارکرد مغز

  ✔ خاصیت ضد سرطانی

  ✔ کاهش سر دردهای مزمن عصبی

آیا بارداری با کپسول اوابوست اثر بخش است؟

کپسول اوابوست از تولید مناسب تخمدان حمایت می کند و مواد و ترکیبات تشکیل دهنده آن به زنان برای باروری کمک کننده است. کپسول اوابوست دارای کیوتن یا کوآنزیم بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان در عملکرد مفید تخمدان ها موثر واقع شده است. کیوتن در میتوکندری سلولی تخمدان ها برای لقاح بهتر و تقسیمات سلولی حین لانه گزینی و تشکیل جسم زرد کمک کرده و انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند. در کنار این ماده موثر در این کپسول از میو اینوزیتول، اسیدفولیک، ملاتونین، ویتامین E و عصاره هسته انگور و اسید آلفا لیپوئیک استفاده شده است که همگی در باروری اثر بخش هستند. اوابوست را در حین بارداری مصرف نکنید این مکمل در جهت رفع ناباروری تولید می شود.

آیا بارداری با کپسول اوابوست اثر بخش است؟

بهترین زمان مصرف مکمل کوکیوتن چه زمانی است؟

مکمل کوکیوتن ممکن است برای مشکل جسمانی خاصی برای شما تجویز شده باشد تا انرژی سلولی در میتوکندری ها را در بدن شما بالا ببرد. امکان دارد برای ناباروری و یا مشکل فشار خون و یا عملکرد بهتر الکترون ها در بدن از این مکمل استفاده کنید که بهتر خواهد بود اگر این مکمل را در یک زمان مشخصی در صبح، ظهر و یا شب روزانه 1 عدد همراه با غذا و یا بعد از آن با آب میل کنید.

چه کسانی باید بارداری با کپسول اوابوست (کوکیوتن) را انتخاب کنند؟

کسانی که در باروری با مشکل تشکیل تخمدان و یا اختلال اسپرم مواجه هستند. باروری سالم در زنان با تشکیل تخمک در تخمدان ها در یک زمان مشخصی در ماه صورت می گیرد که متناسب با شکل و اندازه آن می توان کیفیت آن را سنجید و با توجه به اینکه تقسیم سلولی در تخمک و همچنین تخمک گذاری به انرژی سلولی نیاز دارد کپسول اوابوست (کوکیوتن) می تواند مفید واقع شود. همچنین در مردان حرکت اسپرم و شنا کردن آن تا تخمک نیاز به انرژی بسیاری دارد در مردانی که اسپرم آنها با اختلال حرکتی مواجه است می تواند مصرف این مکمل و انتخاب آن موثر باشد.

آیا مصرف CoQ10 باعث افزایش باروری در زنان می شود؟

تاثیر مکمل کیوتن در ناباروری زنان در واقع ارتباط آن با تولید انرژی سلولی برای بهبود در تخمک گذاری و تقسیم سلولی برای لقاح بهتر است. از این رو افرادی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک و تبلی تخمدان هستند می توانند از این مکمل برای افزایش شانس باروری استفاده کنند. لازم به ذکر است مصرف و جوابدهی این قرص برای باروری زنان باید بین 1 تا 3 ماه مصرف مداوم و منظم باشد.

نقش قرص کیوتن برای تنبلی تخمدان

معمولا مشکل تخمک گذاری و تاخیر در آن را تنبلی تخمک می نامند که به عملکرد دستوری غده هیپوفیز و انسلین داخل خون نیز مربوط می شود. علاوه بر اینکه کیوتن باعث انرژی سلولی در تخمدان می شود می تواند با کاهش سطح انسولین خون از عوارض PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک بکاهد. این مکمل سطح گلوکوز و انسلین خون را طبیعی کرده و زمان بندی تخمک گذاری را با مشکل رو به رو نمی کند و از ایجاد کیست در مقابل چرخه مناسب تخمک گذاری جلوگیری می کند. البته تحقیقات در اینباره ادامه دارد اما نقش کیوتن برای تنبلی تخمدان چمگیر و موثر است.

نقش قرص کیوتن برای تنبلی تخمدان

کلام پایانی

ناباروی مشابه با بسیاری از تداخلات در باقی اندام های بدن ممکن است در سنین باروری برای همگی رخ بدهد و عارضه ای است که هم زنان و هم مردان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. با توجه به یک معاینه درست توسط پزشک و یافتن دلایل ناباروری می توان در کنار داروهای درمانی از تاثیر مکمل کیوتن در ناباروی کمک گرفت همچنین مصرف کیوتن در دوران بارداری با تجویز پزشک و تشخیص آن بلامانع خواهد بود. این مکمل را از داروخانه های معتبر تهیه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه