ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟

آیا قرص هیرویت باعث افزایش وزن می شود؟

فهرست محتوا

مکمل هیرویت به منظور جلوگیری از ریزش مو، رشد مجدد آن و پوستی سالم ساخته شده است و تاثیرات شگفت انگیزی هم در این خصوص دارد به همین دلیل طی سالیان اخیر از جمله مکمل هایی است که طرفداران بسیاری را برای خود رقم زده است. اما همیشه در حاشیه محصولاتی که مصرف می کنیم مسائلی مطرح می شود که ممکن است به خاطر نداشتن اطلاعات کافی درمان را متوقف کنیم. در صورتی که بهتر خواهد بود، در خصوص هر مساله ای دلیل علمی آن را بررسی کنیم.

برای برخی افراد این پرسش وجود دارد که آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟ برای پاسخ به این سوال ما در داروخانه آنلاین ویتامین ث تصمیم داریم تا مواردی را در این متن بررسی کنیم تا ببینیم تاثیر هیرویت بر چاقی چیست؟

آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟

اضافه وزن و چاقی دلایل متفاوتی دارد و تنها به یک موضوع مشخص معطوف نمی گردد. چاق شدن ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی، ژنتیکی، انواع بیماری، افسردگی و پرخوری اتفاق بیوفتد که پر خوری یکی از شایع ترین دلایل است. معمولا وقتی کالری ورودی به بدن بیش از سوخت و ساز آن باشد چاقی اتفاق می افتد و برای کنترل این موضوع باید به میزان کالری دریافتی و میزان تحرک برای سوزاندن آن دقت کنیم.

آیا قرص هیرویت باعث افزایش وزن می شود؟

حال که دلایل چاقی و متداول ترین دلیل آن یعنی پرخوری را دانستیم، این سوال شکل می گیرد که آیا قرص هیرویت دارای کالری است؟ و آیا قرص hair vit چاق کننده است؟ باید بگوییم خیر مکمل هیرویت تنها دارای ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسید است و هیچ گونه چربی، قند و کربوهیدرات را درون آن نمی توان یافت. یعنی این مکمل به تنهایی دلیلی بر چاقی نیست.

در برخی مواقع افرادی که دچار بی میلی و بی اشتهایی در خوردن مواد غذایی هستن در واقع از عوارض کمبود مواد مغذی در بدن رنج می برند که یک نشانه آن بی اشتهایی است. به واسطه مصرف مکمل هیرویت کمبودهای ویتامینی و مواد معدنی در بدن آنها بر طرف شده و اشتهای آنها باز می گردد و شروع به خوردن غذا می کنند و این به تنهایی می تواند موجب افزایش وزن باشد.

دلیل دیگر این است که در مکمل هیرویت ویتامین گروه B و زینک قرار داده شده است. مواد معدنی زینک به تنهایی درمانی برای بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان است و ویتامین های B نیز به علت تحریک آنزیم های گوارشی در متابولیزه کردن چربی و کروهیدرات موجب ترشح اسید معده شده و اشتهای افراد را بیشتر می کند.

در جواب این سوال که تاثیر قرص هیرویت برای چاقی چگونه است؟ می توان گفت مکمل هیرویت می تواند به عنوان یک محرک در اشتها شناخته بشود تا عاملی برای چاقی، افرادی که تمایل به خوردن مواد غذایی بیشتر ندارند و یا از مکمل هیرویت برای ترس از چاقی استفاده نمی کنند، می توانند مکمل هیرویت را همراه با وعده صبحانه و با یک لیوان آب میل کنند تا از گرسنگی در آنها جلوگیری شود.

قرص هیرویت برای چه افرادی مناسب است؟

این مکمل دارای مواد مغذی است که در کنار هم یک ترکیب معجزه آسا را به وجود آورده اند قرص هیرویت برای افراد زیر مناسب و مفید است:

قرص هیرویت برای چه افرادی مناسب است؟

افراد با ریزش موی شدید

پس از کامل کردن دوره های مصرف قرص هیرویت فولیکول های مو قوی شده و ماهیچه های نگهدارنده مو مانع از خروج مو از ریشه می شوند، به مرور زمان با ترکیبات آهن و ویتامین B خونرسانی و غذا رسانی به آنها آغاز شده و در رشد مو و جلوگیری از ریزش موثر خواهد بود. افرادی که ریزش موی شدید دارند می توانند از این مکمل بهره ببرند.

افراد با پوست دارای آکنه و جوش

به علت اختلال در ویتامین B5 در پوست که تحریک ساخت کلاژن را بر عهده دارد و عدم تنظیم غدد چربی پوست صورت، امکان این وجود دارد تا افراد پوستی دارای آکنه و جوش داشته باشند. قرص هیرویت دارای ویتامین B5 و زینک است که هر دو به درمان پوستی کمک می کنند. ویتامین B5 با کلاژن سازی به جوانسازی پوست کمک کرده و زینک هم به ترمیم آنها می پردازد. پس قرص هیرویت برای افرادی با پوست دارای آکنه و جوش مناسب خواهد بود.

افرادی که رژیم غذایی نامناسب دارند

اگر به تازگی یک رژیم لاغری را شروع کردید باید بدانید قرار است تا حدی موهای شما بریزد. در کنار رژیم لاغری باید از مکمل هیرویت در جهت جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. اما افرادی که به طور کلی رژیم غذایی نامناسبی دارند و یا از فقر مواد مغذی در بدن رنج می برند بهتر است در جهت بر طرف نمودن این کمبود ها از قرص هیرویت استفاده کنند. با کمبود مواد مغذی در بدن ریزش مو اتفاق می افتد و گاهی جبران ناپذیر خواهد بود.

افرادی که از داروهای کورتون استفاده می کنند

معمولا ریزش مو وقتی به عواملی نظیر بیماری ها باز می گردد باید ابتدا در پی برطرف کردن آن بیماری باشیم و در کنار داروهایی که مصرف می کنیم از یک مکمل قوی برای مو هم بهره ببریم. قرص هیرویت می تواند یک مکمل مفید در کنار داروهای کورتونی برای جلوگیری از ریزش مو باشد. کورتون ها به مرور زمان تارهای مو را ضعیف کرده و فولیکول ها را می بندد با مصرف قرص هیرویت در واقع از این اتفاق جلوگیری می شود.

افراد با ناخن های ضعیف و شکننده

برای ناخن ها در دو حالت می توان از قرص هیرویت استفاده کرد. یکی زمانی که ناخن های ضعیف دارید و دیگری زمانی که به بیماری های ناخن دچار هستید. در سایر ترکیبات قرص هیرویت ال-سیستئین وجود دارد که منبع مهمی از گوگرد محسوب می شود. ال-سیستئین در ترمیم ناخن و برطرف نمودن بیماری های ناخن بسیار موثر است.

تاثیر هیرویت بر چاقی

برای اینکه نگرانی شما در خصوص اینکه آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟ بر طرف شود باید بگوییم، از آنجایی که قرص هیرویت یک محرک اشتها محسوب می گردد باید در پی راه هایی باشیم که از تاثیر هیرویت بر چاقی کم کند.

تاثیر هیرویت بر چاقی

بهتر خواهد بود اگر هیرویت را با یک وعده غذایی میل کنید تا در صورت تحریک اشتها معده شما خالی نباشد. ضمن اینکه ترکیبات داخل هیرویت مثل ویتامین B محلول در آب هستند پس هم برای جذب بهتر آن و هم برای برطرف شدن احساس گرسنگی، با یک لیوان آب مصرف شود. در هفته های اولیه مصرف هیرویت تا بدن شما به این مکمل عادت کند، امکان دارد زود به زود احساس گرسنگی کنید. سبزیجات که کالری کمی دارند مثل هویج، خیار و کلم بروکلی را جایگزین خوراکی هایی با کالری بالا کرده و در احساس سیری بین وعده های غذایی موثر باشید. در طی روز 8 لیوان آب بنوشید تا از ترشح اسید معده جلوگیری شود.

آیا قرص هیرویت برای چاقی صورت مفید است؟

در ترکیبات قرص هیرویت از موادی استفاده شده است که سبب کلاژن سازی در پوست، خونرسانی و آبرسانی بیشتر به آن می شود. ویتامین های B و مخمرها در پر شدن صورت تاثیر دارند. از طرفی کمبود ویتامین B1 ممکن است سبب لاغری در افرد شده باشد. در خانواده ویتامین B  موجود در هیرویت ویتامین B1 نیز وجود دارد.

آیا قرص هیرویت برای چاقی صورت مفید است؟

البته ناگفته نماند از آنجایی که مکمل هیرویت یک محرم در اشتهاست پس می تواند در افرادی که دوست دارند صورتی چاق تر داشته باشند تاثیر داشته باشد. با خوردن مواد غذایی بیشتر صورتی چاق تر خواهید داشت، تاثیر هیرویت بر چاقی برای افرادی که تمایل به اضلافه وزن دارند هم موثر واقع شده است.

تاثیر ترکیبات قرص هیرویت در چاقی

در این قسمت تاثیر هیرویت بر چاقی را با بررسی محتویات آن مشاهده می کنیم تا دلایل علمی افزایش اشتها را متوجه شویم.

تاثیر ترکیبات قرص هیرویت در چاقی

ویتامین B1(تیامین)

بی اشتهایی یکی از دلایل کمبود تیامین یا B1 در بدن است. تیامین موجب تنظیم سوخت و ساز بدن شده و بدن سلامت خود را باز میابد در این راستا فرد احساس گرسنگی کرده و غذای بیشتری مصرف می کند. اما این ویتامین در چاقی و اضافه وزن زیاد بی تاثیر است.

ویتامین B2(ریبوفلاوین)

به طور کلی تمامی ویتامین های خانواده B در تنظیم سوخت و ساز بدن نقش دارند. ریبوفلاوین هم باعث تنظیم متابولیسم و ذخیره انرژی در عضلات می شود.

ویتامین B3(نیاسین)

نیاسین هم در متابولیسم نقش داشته و به تجزیه چربی و کربوهیدرات در بدن کمک می کند. علاوه بر آن در بهبود سلامت پوست و مو و ناخن بسیار موثر است.

ویتامین B5(اسید پانتوتنیک)

بزرگ ترین خاصیت اسید پانتوتنیک تحریک کلاژن سازی در پوست است. این ویتامین با تاثیر بر گلوبول سازی و تجزیه چربی در بدن به سلامت پوست و مو کمک کرده و باز هم در متابولیسم نقش دارد.

ویتامینB6(پریدوکسین)

این ویتامین یک غذای کامل برای مو و پوست است. نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه در سوخت و ساز بدن موثر است اما اشتها را بسیار تحریک می کند.

ویتامینB7(بیوتین)

بیوتین خاصیت چاق کنندگی ندارد. و تنها در اشتها تاثیر گذار است. خواص این ویتامین برای پوست و مو به قدری است که اگر بتوانید اشتهای خود را کنترل کنید تاثیر بی نظیر آن را با مصرف قرص هیرویت مشاهده خواهید کرد.

ویتامین B12

ویتامین B12 نه تنها موجب چاقی نمی شود بلکه در بدن موجب افزایش سوخت و ساز شده و از تجمع چربی جلوگیری می کند. ضمن اینکه افرادی که دارای چربی در بدن هستند معمولا با کمبود B12 مواجه بوده اند.

آهن

کمبود آهن در بدن موجب بی اشتهایی، ریزش موی شدید و رنگ پریدگی می شود. با مصرف آهن بدن سلامت خود را باز یافته و اشتهای بیشتری پیدا می کند همچنین گلوبول های قرمز خون با کمک آهن مواد مغذی را به تمامی ارگان های بدن رسانده و از فقر مواد مغذی جلوگیری می شود.

آهن

روی

روی به تنهایی یک محرک اصلی برای اشتها در بزرگسالان و کودکان است. بی اشتهایی هایی ناشی از کمبود زینک با مصرف این ماده در بدن رفع شده و موجب افزایش اشتها می شود. در کنار مکمل هیرویت از زینک بیشتر استفاده نکنید چون قطعا در روند چاقی شما تاثیر گذار است.

کلام پایانی

مواد معدنی آهن و زینک و ویتامین های گروه B موجود در قرص هیرویت در اشتها تاثیر بسیاری دارند اما عملکرد آنها در بدن به گونه ای نیست که وظیفه کالری رسانی و یا چاق کنندگی داشته باشند. در واقع تمامی ویتامین های B نقش مهمی در تنظیم متابولیسم دارند و حتی از چاقی بیش از حد نیز جلوگیری می کنند. اما به علت تحریک اشتها در افرادی که قصد چاق شدن دارند موثر بوده و کمک کننده است. بهتر است برای جلوگیری از تاثیر هیرویت بر چاقی اشتهای خود را کنترل کنید تا دچار اضافه وزن نگردید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه