ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

فهرست محتوا
خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت؛ هر سوالی که درباره از بین بردن چین و چروک دارید در مقاله های داروخانه اینترنتی ویتامین ث پاسخ داده شده است. ما در داروخانه آنلاین ویتامین ث افتخار آشنایی با شما را داریم. در این مقاله در تلاشیم به شما کمک کنیم قبل از خرید محصول مورد نیازتان با داشتن اطلاعات لازم و کافی درباره محصول، بتوانید انتخابی درست و رضایت بخش داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید:

آلوئه ورا نوعی کاکتوس مناطق گرمسیری می باشد که از هزاران سال برای درمان بیماری های مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه به دلیل خاصیت درمانی و مرطوب کنندگی، آلوئه ورا به عنوان ماده سازنده انواع محصولات مراقبت کننده پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز استفاده می نمایند. این مقاله نشان می دهد که آلوئه ورا چگونه چین و چروک را از بین می برد. نحوه استفاده آن چگونه است و سایر گزینه های دیگر چگونه چین و چروک را از بین می برند.

آیا آلوئه ورا می تواند چین و چروک را کاهش دهد؟

ژل آلوئه ورا از گیاه پالپ ساخته می شود و به طورم معمول روی پوست قرار میگیرد. به صورت خوراکی یا ژل و قرص مصرف میگردد البته باید گفت که برخی شواهد نشان می دهد که مصرف آلوئه ورا باعث کاهش چین و چروک صورت می شود.

در مطالعه ای در سال 2009 دانشمندان چین و چروک پوست زنان 30 سال و بالای 45 سال را بررسی کردند. بعد به هر نفر مکمل ژل آلوئه ورا دادند نیمی از زنان دوز کمتر و نیمی دیگر دوز بیشتری دریافت نمودند. هر دو دسته به مدت 90 روز از ژل آلوئه ورا استفاده کردند.

در پایان دانشمندان شاهد کاهش چین و چروک و افزایش تولید کلاژن در آنها بودند. البته در مطالعه ای دیگر در سال 2015، 54 زن از 20 تا 50 سال را مورد بررسی قرار دادند. به مدت 8 هفته نیمی از زنان هر روز قرص ژل آلوئه ورا مصرف میکردند و نیمی دیگر دارو نما می خوردند و در زنانی که آلوئه ورا مصرف کردند چین و چروک به طور قابل توجهی کاهش یافت.

به گفته محققان، آلوئه ورا مولکول هایی به نام استرول دارد. این استرول ها باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شوند که به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند. در نتیجه، چروک ها کمتر به چشم می آیند. این بدان معنا نیست که آلوئه ورا چین و چروک ها را از بین می برد.

در عوض، این یافته ها نشان می دهد که ممکن است با بهبود بافت پوست، چین و چروک ها را کاهش دهد. این مطالعات بر مصرف خوراکی آلوئه ورا به عنوان مکمل تمرکز داشت. برای تعیین اینکه آیا استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست مزایای مشابهی دارد تحقیقات بیشتری باید انجام گیرد.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن چین و چروک چگونه است؟

در حالی که بیشتر مطالعات بر روی مصرف آلوئه ورا و چین و چروک ها متمرکز بوده اند، اما شواهد حاکی از آن است که آلوئه ورا به صورت موضعی نیز می تواند کمک کننده باشد. این ممکن است به دلیل اثر مرطوب کننده ژل باشد که باعث کاهش خشکی و کمتر شدن چین و چروک می شود.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن چین و چروک

می توانید یک ظرف ژل آلوئه ورا را از اکثر داروخانه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر ساکولنت های آلوئه ورا در ناحیه ای که زندگی می کنید هستند می توانید یک برگ تازه بریده و ژل را از آن خارج کنید. اگر قبلاً از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده نکرده اید ابتدا آن را تست کنید ببینید برایتان حساسیت ایجاد می کند و اگر حساسیت داشتید نباید از آن استفاده کنید. هنگامی که دانستید استفاده از ژل بی خطر است این مراحل را انجام دهید:

  1. صورت خود را تمیز کرده و خشک کنید.
  2. با انگشتان تمیز یک لایه نازک از ژل را روی صورت خود بمالید.
  3. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوستتان بماند. اگر مدت بیشتری آن را بگذارید ممکن است باعث خشکی شود.
  4. بعد با آب خنک صورتتان را بشویید و به آرامی خشک کنید. به طور مرتب صورت تان را مرطوب نمایید.
  5. روزی یک بار این کار را انجام دهید.

آیا روش های درمانی طبیعی دیگری نیز برای رفع چین و چروک وجود دارد؟

علاوه بر آلوئه ورا، چندین درمان طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند.

1. کلروفیل

کلروفیل گیاهان و جلبک ها را سبز می کند. به طور سنتی برای ترمیم زخم استفاده می شود، اما طبق تحقیقات ممکن است برای چین و چروک صورت نیز سودمند باشد. محققانی که یک مطالعه در سال 2006 در مورد اثرات مکمل های عصاره کلروفیل روی پوست انسان انجام دادند بهبود قابل توجهی در کشش پوست و چین و چروک های شرکت کنندگان در این مطالعه یافتند.

محققان همچنین افزایش تولید کلاژن شرکت کنندگان را کشف کردند. این یافته ها توسط یک مطالعه در سال 2015 بدست آورده شد. به گفته نویسندگان این مطالعه، کلروفیلین موضعی از کلروفیل مشتق شده است و ممکن است به بهبود خطوط ریز و خفیف و چین و چروک کمک کند.

لیست محصولات ضد چروک در داروخانه اینترنتی ویتامین ث

2. جینسنگ

جینسنگ می تواند چین و چروک را از بین ببرد و در مطالعه ای در سال 2015 نشان داده شده که کرم حاوی عصاره جینسنگ می تواند چروک زیر چشم را از بین ببرد و باعث آبرسانی و صافی پوست شود.

جینسینگ ممکن است توانایی کند کردن اثرات جسمی پیری از جمله تغییرات پوستی مانند چین و چروک را داشته باشد. در یک مطالعه 2015 منبع معتبر کرم حاوی عصاره جینسنگ نوید بخش کمک به جلوگیری از چروک چشم است. همچنین باعث بهبود آبرسانی و صافی پوست می شود.

علاوه بر این، جینسنگ با محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید ممکن است از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

لیست کرم های ضد آفتاب از برندهای معتبر در داروخانه اینترنتی ویتامین ث

3. عسل

عسل هنگامی که روی پوست قرار میگیرد می تواند التهاب ها و زخم ها را از بین ببرد. باعث حفظ رطوبت پوست شود و همچنین چین و چروک را کاهش دهد. البته استفاده از عسل خام نیز مهم است و اینکه باید عسل با کیفیت بالا را مصرف نمود.

4. درمان های پزشکی

تعدادی از درمان های پزشکی وجود دارد که می تواند چین و چروک ها را به حداقل برساند. معمول ترین روش ها عبارتند از:

  • بوتاکس: تزریق بوتاکس شامل مقدار کمی آنابوتولینومتوکسین A است، سمی که عضلات را از سفت شدن باز می دارد. این می تواند چین و چروک ها را کمتر مورد توجه قرار دهد اما تکرار دفعات درمان ضروری است.
  • درم آبریژن: این یک روش لایه برداری است که با استفاده از شانه ای چرخان لایه های بالای پوست را صاف میکند. این روش اجازه می دهد تا پوستی صاف و جدید ایجاد شود.
  • لایه برداری با لیزر: لیزر لایه های خارجی پوست را از بین می برد که می تواند باعث رشد کلاژن شود. پوست جدیدی که رشد می کند تمایل و استحکام بیشتری دارد.
  • پرکننده های بافت نرم: پرکننده های پوستی از تزریق اسید هیالورونیک تشکیل شده اند. این مواد پرکننده پوست را جمع می کنند که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

از چه راه های دیگری آلوئه ورا می تواند برای پوست مفید باشد

آلوئه ورا مزایای دیگری برای پوست شما دارد از جمله:

  • محافظت از پوست: آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است. این مواد مغذی می تواند پوست شما را قوی نگه داشته و به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش کمک کنند.
  • بهبود زخم و سوختگی: هنگامی که آلوئه ورا بر روی زخم قرار می گیرد، با افزایش تولید کلاژن باعث بهبودی می شود. همچنین با بهبود ارتباطات بین کلاژن به بازسازی پوست کمک می کند.
  • تسکین آفتاب سوختگی: آلوئه ورا به دلیل اثر خنک کنندگی و خاصیت ضد التهابی، برای تسکین آفتاب سوختگی مفید است.
  • درمان آکنه: خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آلوئه ورا آن را به درمانی مفید برای آکنه خفیف تا متوسط تبدیل کرده است.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره انواع آکنه و روش درمان آن ها داشته باشید پیشنهاد می کنیم که خواندن مقاله زیر را از دست ندهید:

خواص آنتی اکسیدانی آلوئه ورا

ژل گیاه آلوئه ورا دارای برخی خواص آنتی اکسیدانی قوی است که بخشی از خانواده پلی فنول ها هستند. علاوه بر تامین آنتی اکسیدان، این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به جلوگیری از رشد انواع مضر باکتری کمک کند. آنتی اکسیدان ها با کاهش یا جلوگیری از تولید رادیکال های آزاد، اتم های مضر یا گروه هایی از اتم ها که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند، به محافظت از پوست کمک می کنند.

فواید آلوئه ورا برای پوست

به عنوان یک آنتی اکسیدان، آلوئه ورا حاوی بسیاری از آنزیم های فعال، مواد معدنی و ویتامین ها است – به طور دقیق بیش از 75درصد شامل ویتامین های کلیدی A، C و E است که به مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد کمک می کند. تاکنون دانشمندان 160 ماده مهم در برگ آلوئه ورا یافته اند. آنچه این دانشمندان کشف کرده اند این است که خواص درمانی این گیاه به دلیل یک ماده واحد نیست، بلکه بر اساس اثر جمعی ترکیبات ترکیبی در گیاه است.

آمینو اسید

بدن انسان برای جوان سازی سلول ها به انواع پیچیده ای از اسیدهای آمینه نیاز دارد، اما خود نمی تواند آمینو اسیدها را تولید کند. گیاه آلوئه ورا حداقل هفت اسید آمینه از هشت آمینو اسید کلیدی مورد نیاز بدن و همچنین 20 مورد از 22 اسید آمینه مورد نیاز بدن را فراهم می کند و به جلوگیری از مشکلات شدید پزشکی کمک می کند. آلوئه ورا همچنین دارای بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری دیگر است که برای حفظ سلامت بدن کار می کنند.

ویتامین ها

ویتامین‌های موجود در آلوئه‌ورا کلید واقعی تاثیر شفابخش گیاه نیستند، اما این همان کاری است که به صورت هم‌افزایی با سایر ترکیبات گیاه انجام می‌دهند که آن‌ها را بسیار حیاتی می‌کند. این ویتامین ها عبارتند از B1، B2، B6 و B12. ویتامین C موجود در آلوئه ورا کلید تقویت سیستم ایمنی است و به جلوگیری از پیری زودرس و اثرات سموم بر بدن کمک می کند. این همان چیزی است که به جلوگیری و حتی معکوس کردن روند پیری کمک می کند.

علاوه بر این، این گیاه حاوی ویتامین E است که به کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند و در عین حال به محافظت از سلول های بدن در برابر پیری زودرس کمک می کند و بر خلاف هر یک از ویتامین های دیگر، پوست از مصرف موضعی ویتامین E بیشتر از دریافت آن از طریق مکمل ها سود می برد.

مواد معدنی

ویتامین ها تنها بخشی از مواد اصلی موجود در گیاه آلوئه ورا هستند. همچنین دارای مواد معدنی و ریز مغذی های حیاتی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. برخی از مواد معدنی موجود در آلوئه ورا شامل منیزیم است که اغلب به آن ماده معدنی “ضد استرس” می گویند. منگنز به سم زدایی بدن کمک می کند، در حالی که سلنیوم با سلول های بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد کار می کند. بدون سلنیوم، سلول‌های بدن سریع‌تر پیر می‌شوند.

یکی دیگر از مواد معدنی موجود در آلوئه ورا روی است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و در عین حال برای تقویت سیستم ایمنی بدن کار می‌کند. با کمک به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد، سلول های پوست توانایی خود را برای تولید کلاژن حفظ می کنند و در عین حال خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کنند.

آسیب های پوستی و آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد بسیار کار می کند. در نهایت، این به کند کردن ظاهر پیری پوست کمک می کند و مطالعات اولیه نشان می دهد که می تواند اثرات ضد پیری را با بهبود تولید کلاژن و الاستیسیته پوست بر روی پوست ایجاد کند.

اما آلوئه ورا فراتر از بهبود تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست است. هنگامی که پوست توسط اشعه ماوراء بنفش از طریق نور خورشید آسیب دیده، گزارش شده است که ژل آلوئه ورا یک محافظت موثر در برابر آسیب UV دارد. در حالی که نقش دقیق آن مشخص نیست، به نظر می رسد پروتئین آنتی اکسیدانی تولید شده در پوست را فراهم می کند که به جلوگیری از سرکوب حساسیت پوستی ناشی از UV کمک می کند.

همچنین ثابت شده است که آلوئه ورا دارای خواص درمانی قابل توجهی است. وقتی روی زخم ها اعمال می شد، می توانست انقباض زخم را تسریع کند و همچنین قدرت شکستن هر بافت اسکار ناشی از آسیب را افزایش داد. همچنین از طریق اثر ضد التهابی خود باعث بهبودی می شود و با حمایت از تولید کلاژن، جوانسازی سلولی را تحریک می کند و در عین حال به تکثیر سریعتر سلول های جدید پوست کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای شناخته شده استفاده موضعی ژل آلوئه ورا، اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری آن است. از آنجایی که آلوئه فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند که فیبرهای کلاژن و الاستین را تولید می‌کنند، باعث می‌شود پوست حالت ارتجاعی‌تری داشته باشد و در نتیجه چین و چروک کمتری داشته باشد. این ژل همچنین روی اپیدرم سطحی سی اثر می کند.

خواص ضد پیری آلوئه ورا

چگونه آلوئه ورا به جلوگیری یا معکوس کردن اثرات پیری روی پوست کمک می کند؟ جواب کلاژن است. نشان داده شده است که آلوئه ورا باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود که به کاهش چین و چروک و ظاهری جوان تر و درخشان تر کمک می کند.

کلاژن پرکارترین پروتئین در بدن ما است و در پوست، استخوان ها، ماهیچه ها و اندام ها – تقریباً در همه جای بدن – یافت می شود. خاصیت ارتجاعی به پوست می دهد و همچنین سلول های مرده پوست را جایگزین می کند.

با افزایش سن، بدن ما تمایل دارد کلاژن کمتر و کمتری تولید کند، به همین دلیل است که سالمندان پوست شل و چروکیده دارند. اینجاست که ژل آلوئه ورا می تواند کمک کند، زیرا تولید کلاژن در پوست را تحریک می کند. کلاژن اضافی تولید شده با استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود بخشد و در نتیجه چین و چروک ها و ظاهر پیری را برطرف و معکوس کند.

در واقع، آلوئه ورا به بازسازی سریعتر کلاژن در پوست کمک می کند و حتی می تواند از تجزیه کلاژن موجود بدن به دلیل بازسازی سریع سلول های فیبروبلاست توسط آلوئه ورا جلوگیری کند. برای قرن ها آلوئه ورا به عنوان یک درمان ضد پیری مورد استفاده قرار گرفته است، و اکنون تحقیقات علمی پایه های شیمیایی پشت عملکرد آن را نشان می دهد. ژل آلوئه ورا علاوه بر افزایش تولید کلاژن، پوست را آبرسانی کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و میزان خطوط و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

سخن پایانی درباره از بین بردن چین و چروک با آلوئه ورا

تا به امروز، تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی آلوئه ورا به عنوان مکمل باعث کم شدن چین و چروک شده است. بسیاری از افراد ادعا می کنند که استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست آنها باعث شده تا خطوط ظریف چین و چروک کمتر مورد توجه قرار گیرند. اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری باید در این زمینه ها انجام گیرد. باید اول با مشورت از پزشک ببینید که آیا آلوئه ورا برایتان خطری ندارد یا خیر. اگر داشت، آلوئه ورا مصرف نکنید و یا آن را به عنوان مکمل استفاده کنید.

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و برندی را انتخاب کنید که در مورد آن تحقیق کرده اید و از نظر شما ایمن و قابل اعتماد است.  اگر از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده می کنید و حساسیت ایجاد کرد مصرفش را متوقف نمایید.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب رتینوئید چیست و کدام رتینوئید برای شما مناسب است؟ را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید انواع محصولات مراقبت از پوست صورت را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین ویتامین ث خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

منبع

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه