ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست

آیا تونر منافذ پوست را میبندد؟

فهرست محتوا

پوست صاف و شفاف یکی از فاکتورهای زیبایی ظاهری صورت و سلامت آن است. معمولا منافذ باز پوست بر روی زیبایی فرد تاثیر گذاشته و ظاهر پوست را بسیار درگیر می کند. منافذ باز پوست به علت های متعددی به وجود می آیند که شایع ترین دلیل آن برهم ریختگی PH صورت و در نتیجه تولید چربی یا سبوم بیش از حد در پوست می شود. برای کنترل چربی صورت که نتیجه آن منافذ باز پوست است محصولات مراقبتی بسیاری تولید می شود که تونرها یکی از آنها هستند. اینبار در این مطلب از وبلاگ داروخانه آنلاین ویتامین ث قرار است در حوزه سلامتی پوست به تونرها و تاثیر آنها بر منافذ باز پوست بپردازیم و ببینیم بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست چه ویژگی هایی دارد.

آیا تونرها می توانند منافذ باز صورتتان را ببندند؟

عمده ترین دلیل برای منافذ باز پوست، یکی عدم تنظیم PH پوست است و دیگر پاکسازی پوست از آلودگی ها، که هر دو می توانند در سلامت پوست تداخل ایجاد کرده و موجب برهم ریختن تعادل آن شوند. مصرف یکی از بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست تا حد بسیاری می تواند به این مساله کمک کند.

آیا تونرها می توانند منافذ باز صورتتان را ببندند؟

تونر صورت چیست؟

هر فردی دارای یک نوع پوست است، برخی دارای پوست چرب و برخی دارای پوستی خشک یا مختلط هستند. هرکدام از این نوع پوست می تواند در شدید ترین حالت خود اذیت کننده باشد وقتی پوست خیلی خشک باشد دچار پوسته پوسته شدن و التهاب می شود و وقتی خیلی چرب باشد چربی بیش از حد آن پوست صورت را براق و چرب و مستعد آکنه می کند. از طرفی پوست مختلط هم دردسرهای خودش را دارد و دقیقا مشخص نیست که باید چه نوع محصول مراقبتی را برای نواحی مختلف صورت انتخاب کرد. در این مرحله تونرها کارشان آغاز می شود در واقع تونر می تواند PH پوست را متعادل کند. تونر همچنین قادر است پس از تمیز کردن صورت، آلودگی های باقی مانده را از منافذ پاکرده و موجب تنفس پوست شود.

تونر صورت چیست؟

آیا تونرها می توانند منافذ پوست را کوچک کنند؟

تونر یکی از محصولات مراقبتی پوست به حساب می آید که برای هر روتین پوستی واجب است. وظیفه تونر آبرسانی به صورت نیز است که بر اثر بی آبی پوست منافذ باز و گشاد می شوند وقتی به پوست صورت رطوبت و انواع مواد مراقبتی می رسد در کمترین حالت، منافذ باز پوست کوچک و در نهایت از بین می روند. در واقع پوست همیشه دارای منفذ است اما این منافذ نباید به اندازه ای باشد که زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

چرا باید تونرهای پاک کننده صورت استفاده کنیم؟

در طول روز پوست صورت در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد نظیر آلودگی های محیطی و بیشتر از همه آلودگی هوا، که یک گزینه پررنگ است. ضمن اینکه معمولا قبل از بیرون رفتن از خانه از لوازم آرایشی یعنی کرم پودر و یا ضد آفتاب های رنگی نیز استفاده می کنیم که به منافذ پوست نفوذ می کنند. احتمالا برای پاک کردن صورت از یک شوینده و پاک کننده پوست کمک می گیریم ولی باید بدانید یک شوینده تنها نمی تواند منفذهای پوست را کاملا تمیز کند. آلودگی ها در پوست می ماند و تبدیل به جوش و یا گشاد شدن منافذ پوست می شود. استفاده از تونر برای این مهم است که آلودگی های نهایی پوست را می تواند به درستی از آن خارج کند.

مزایای استفاده از تونر چیست؟

اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید باید از بهترین تونر صورت برای پاک کردن و بستن منافذ باز پوست استفاده کنید که مزایای آن به شرح زیر است.

جلوگیری از جوش: با پاک شدن پوست از آلودگی ها، بستر منفذ پوست دیگر محل شکل گیری جوش نخواهد بود و پوست صورت عاری از جوش می شود. همچنین در تونرها از موادی چون گلیکولیک، سالیسیک اسید و نیاسینامید ها استفاده می شود که به درمان آکنه کمک می کند.

رطوبت رسانی به پوست: یک تونر خوب خاصیت آبرسانی دارد یعنی از موادی تشکیل شده است که رطوبت خوبی به پوست می رساند و همین امر باعث صاف و یکدست شدن پوست می شود.

تنظیم PH پوست: محیط پوست انسان اسیدی است اما محلول های شستشو و صابون ها خاصیتی قلیایی دارند و خب با این تفاسیر برهم خوردن PH صورت اجتناب ناپذیر است. استفاده از تونر پوست می تواند محیط پوست را متعادل سازد.

جلوگیری از چین و چروک: عدم تنظیم PH صورت می تواند سبب بروز خطوط سطحی یا عمیق روی پوست شود. یکی از خاصیت های این محلول این است که با متعادل کردن محیط پوست از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

بستن منافذ باز پوست: پوست پرتقالی یکی از اصطلاحاتی است که برای عارضه باز بودن منافذ پوست از آن استفاده می کنند. این مشکل پوست صورت را پف کرده و افتاده نشان می دهد. با مصرف تونر در چند دوره منافذ کوچک تر و پوست صاف و کشیده تر به نظر می آید.

مزایای استفاده از تونر چیست؟

چه زمانی و چگونه باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

آیا انتخاب بهترین تونر صورت برای پاک کردن و بستن منافذ باز پوست کافی است؟ خیر؛ کافی نیست بلکه پس از تهیه یک تونر خوب باید به زمان مصرف و چگونگی استفاده از آن اهمیت بدهید و رعایت کنید.

  1. ابتدا پوست صورت را با یک پاک کننده مثل میسلار واتر پاک کنید.
  2. سپس با یک شوینده مناسب نوع پوستتان به آرامی پوست را بشویید.
  3. حالا وقت این است که یک پنبه یا پد را به تونر آغشته کنید و از پیشانی تا پایین گردن را با آن پاک کنید، تونر نباید به وسیله دستمال خشک شود، باید مقداری از آن روی پوست شما باقی بماند و جذب پوست گردد.
  4. حالا زمان استفاده از سرم ها و مرطوب کننده های پوست است.

چگونه باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

انواع تونر کدام هستند؟

خوب است برای شناختن تونر ها بدانید که 3 نوع تونر وجود دارد:

  • تونرهای بر پایه الکل: دارای مواد قابض کننده که منافذ باز پوست را می بندد.
  • تونرهای بر پایه آب و گلیسیرین: روشن کننده و خنک کننده پوست هستند
  • تونرهای برپایه آب: دارای آنتی اکسیدان و مواد ترمیم کننده پوست، قابلیت نفوذ به لایه های زیرین پوست را نیز دارد و پوست را از آسیب های محیطی حفظ می کند. این نوع از تونر تقریبا یکی از بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست هستند.

کدام تونر برای صورتمان مناسب است؟

برای تهیه یک تونر خوب باید بدانید که کدام تونر برای شما بهتر خواهد بود. در انتخاب تونر باید به نوع پوست خود اهمیت دهید. مهم ترین گزینه این است که بدانید نوع پوست شما چیست و متناسب با آن به خرید تونر بپردازید. اما معمولا مفیدترین و بهترین تونر صورت برای پاک کردن و بستن منافذ باز پوست و رطوبت رسانی عمیق و تنظیم PH پوست، تونرهای با پایه آب هستند.

آیا تونرها برای کنترل ترشح چربی پوست ضروری اند؟

بله، تونرهایی که حاوی BHA یا بتاهیدروکسی اسید هستند می توانند تنظیم کننده چربی و سبوم پوست باشند. از تونرهای حاوی الکی برای کنترل چربی بپرهیزید زیرا به پوست آسیب می رساند. بتاهیدروکسی اسید مانند آلفا خاصیتی لایه بردار دارد که مناسب پوست چرب و جوانسازی آن است.

آیا تونرها برای تنظیم توازن PH پوست ضروری اند؟

لایه محافظتی پوست صورت انسان مقداری اسیدی است. یک پوست طبیعی PH بین اعداد 4.7 تا 5.75 دارد. چیزی بیشتر از این محیط صورت را قلیایی و کمتر از این اسیدی می کند. عدد 7 در نمودار PH پوست صورت عددی خنثی است و معمولا تونرها دارای چنین PH هستند و یا متناسب با پوست صورت از ترکیباتی برخوردارند که PH پوست را طبیعی کنند. پس تونرها برای تنظیم توازن PH پوست ضروری هستند.

آیا تونرها برای تنظیم توازن PH پوست ضروری اند؟

بهترین تونرها برای بستن منافذ باز پوست

پس از دانستن اینکه بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست چه ویژگی هایی دارد حالا می توانیم تعدادی از بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

تونر پاک کننده و آبرسان پوست دلانو

  • خاصیت پاک کنندگی پوست از آلودگی ها
  • مغذی و جوان کننده
  • مناسب مصرف روزمره
  • جلوگیری از خشکی پوست

تونر رطوبت رسان پوست چرب ژیناژن حجم 200 میلی لیتر

  • مناسب پوست مختلط تا چرب
  • فاقد الکل و پارابن
  • حاوی عصاره گل رز، آلوئه ورا و عسل
  • جوانساز و ضد چین و چروک

تونر گلاب دیپ سنس مخصوص انواع پوست

  • دارای گلاب ارگانیک و عصاره رز فرانسوی
  • رطوبت رسان و پاک کننده پوست
  • ضد آلرژی
  • تسکین التهابات و کوچک کننده منافذ پوست
  • با فرمولاسیون آرامبخش و تسکین دهنده پوست

کلام پایانی

امروزه با بیشتر شدن آلودگی های محیطی و هوا، بعلاوه میزان استرس زندگی پیشرفته باید بیشتر از همیشه مراقب پوست صورت خود باشیم. محافظت از پوست صورت مراحل مختلفی دارد که همگی در روتین روزانه جای دارند که تونر یکی از مهم ترین آنهاست. منافذ باز پوست نشان دهنده التهاب، چربی زیاد و سالم نبودن پوست شماست که در زیبایی اهمیت بسیار دارد. بهتر است با توجه به مطلبی که بررسی کردیم بهترین تونر صورت برای پاک کردن و بستن منافذ باز پوست را انتخاب کرده و پوستی شاداب و سالم را برای خود به ارمغان بیاورید. تونرهای پوستی را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و از مصرف تونری متفاوت با نوع پوست خود بپرهیزید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه