ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان

تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان

فهرست محتوا

در سال های اخیر مصرف مکمل های بدنسازی در افراد و به خصوص در بین آقایان رواج پیدا کرده است که دارای انواع و کاربردهای مختلف است بعلاوه اینکه باعث افزایش حجم عضله، تقویت ماهیچه ها و قوای ورزشی می شود. امروزه با گسترش مقاله های علمی ورزشی، مباحثی در محوریت با تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان شکل گرفته است و موجب شده افراد دقیقا ندانند که باید از این مکمل ها کمک بگیرند و یا از آن صرف نظر کنند. از آنجایی که مبحثی مهم و دانستن آن ضروری است، تصمیم داریم تا در این متن از داروخانه آنلاین ویتامین ث در مورد تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان مواردی را بررسی کنیم.

آیا مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون می شود؟

تا به حالا می دانستید که آب ماست و پنیر می تواند ماده اولیه یک مکمل ورزش باشد؟ پروتئین وی یکی از مکمل های پر طرفدار، محبوب و موثر است که از آب جدا شده پنیر و ماست تهیه می شود. شیر دارای دو پروتئین مهم است کازئین و وی که پروتئین کازئین 80 درصد شیر و پروتئین وی 20 درصد آن را تشکیل می دهد. اما این آب پنیر و ماست به طور طبیعی مزه خوشایندی ندارد و به ذائقه هر کسی سازنده نیست از این رو از این ماده در مکمل های خوشمزه بعلاوه دیگر مواد مفید و مغذی برای تقویت عضلات ورزشکاران استفاده می کنند.

تستسترون یک هورمون جنسی در مردان است که سبب رشد اندام های جنسی و عملکرد آنها می شود. یعنی کلیه صفات مردانه به هورمون تستسترون بستگی بسیاری دارد. در مباحث ورزش در سالهای اخیر حدس و گمان هایی مبتنی بر این موضوع که به احتمال خیلی زیاد مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون شده و قوای جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد شکل گرفته است. متناسب با این مبحث تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. دو گروه تحقیق قدیمی و متاخر تر وجود دارد که تحقیق اولی و قدیمی تر با این نتیجه گیری منتشر شد که مصرف پروتئین وی در افراد پس ار ورزش تستسترون بدن را تا در صد کمی کاهش می دهد.

آیا مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون می شود؟

اما طولی نکشید که این تحقیق مردود شد و تحقیق متاخر تر بین دو گروه افراد به انجام رسید که گروهی با شرایط مشابه و پس از ورزش از پروتئین وی استفاده کردند و گروه دیگر از مکمل استفاده نکردند اما پس از چند ماه سطح تستسترون هر دو گروه بر اثر استفاده از پروتئین وی یکسان بود. همچنان در خصوص مصرف پروتئین وی و سطح تستسترون در بدن مردان تحقیقات ادامه دارد اما نتیجه گیری های اخیر و به روز این است که مصرف پروتئین وی موجب کاهش تستسترون در مردان نخواهد شد.

آیا مصرف مکمل بدنسازی باعث کاهش تستسترون می شود؟

کاهش سطح تستسترون در بدن مردان می تواند موجب تجمع چربی و اضافه وزن و مهم تر از همه کاهش میزان عضلات بدن شود. برای یک اندام ورزیده مردانه، میزان تستسترون طبیعی در بدن واجب است. ورزش به طور کلی باعث تقویت این هورمون در مردان می شود و مکمل های ورزشی در این زمینه کمک کننده هستند.

مکمل های بدنسازی برای قوای ورزشی و ماهیچه ای ساخته شده اند تا طی یک ورزش مفید بتوان سطح تستسترون طبیعی بدن را افزایش دارد و حجم عضلانی را بیشتر کرد. برای بالا بردن سطح تستسترون با مکمل های ورزش لازم است تا از مکمل های پروتئینی بدنسازی با همین کارکرد استفاده کنید. مکمل های پروتئینی بدنسازی باعث کاهش تستسترون نمی شوند حتی در عوارض مصرف بیش از اندازه این مکمل ها می توان دید که ممکن است با افزایش تستسترون هم رو به رو شویم.

آیا مصرف مکمل بدنسازی باعث کاهش تستسترون می شود؟

نقش تستسترون در بدنسازی

هورمون تستسترون در بدن مردان وضایف مهمی را به عمل می رساند. یکی از آنها افزایش بافت عضله و میل جنسی است. این هورمون با اتصال به آندروژن ها بر روی سلول ها تاثیر گذاشته و به موارد زیر کمک می کند. دانستن نقش تستسترون در بدن به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب مکمل های ورزشی دقت بیشتری داشته باشید.

کاهش توده چربی: کمبود هورمون تستسترون در بدن موجب افزایش توده چربی می شود. از فواید تستسترون در بدنسازی این است که از میزان توده چربی کاسته و به عضلات می افزاید.

سلامت قلب: تستسترون موجب تکثیر سلول های قرمز در مغز استخوان می شود. مردانی که تستسترون کمتری دارند با مشکلات قلبی رو به رو هستند.

کاهش علائم افسردگی: در ورزش داشتن انرژی کافی ضروری است با کاهش تستسترون، مردان احساس خستگی می کنند و با افزایش آن قدرت لازم برای ورزش را دارند.

انواع مکمل های ورزشی

در مبحث مکمل و داروهای بدنسازی برای حجم عضله با دو گروه مواجه هستیم نوع پروتئینی و نوع استروئیدی که تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان از نوع استروئیدی منفی گزارش شده است.

  • مکمل های پروتئینی نظیر پروتئین وی و کراتین، گلوتامین
  • مکمل های استروئیدی نظیر دیانابول، ترنبولون، دکا دورابولین

انواع مکمل های ورزشی

تاثیر مکمل های ورزشی استروئیدی بر روی قوای جنسی

تا به این قسمت متوجه شدیم که تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی مردان با پروتئین های ورزشی منفی نیست یعنی پروتئین وی و دیگر مکمل های حاوی پروتئین بر روی اسپرم و عملکرد جنسی مردان تاثیر منفی ندارد اما نوع خطرناک دارو و مکمل ورزشی استروئیدی می تواند پر خطر باشد. ورزشکاران برای اینکه بتوانند افزایش هورمون سریع داشته باشند و از التهاب عضلات خود کم کرده و باعث رشد عضله در مدت زمان کمی شوند از داروهای موسوم به مکمل های استروئیدی استفاده می کنند که یکی از عوارض شایع آن افت میل جنسی در مردان و اختلال در قدرت باروری آنان است. دارو و مکمل های استروئیدی سبب رشد بیضه و پروستات و مشکلاتی در مثانه می گردد.

تاثیر مکمل های بدنسازی بر اسپرم

مکمل های بدنسازی مثل پروتئین وی و کراتین که مفید و موثر هم هستند مخرب محسوب نمی شوند. تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان از نوع پروتئینی آن نه تنها باعث کاهش اسپرم نمی شود بلکه موجب افزایش عضلات و ترشح مفید تستسترون و حفظ میل جنسی در مردان خواهد شد. تاثیر مخرب مکمل های بدنسازی تنها در هنگامی بروز پیدا می کند که در کنار داروهای استروئیدی مصرف گردد. استروئید در تولید اسپرم در بیضه مشکلات جدی به وجود می آورد.

تاثیر مکمل های بدنسازی بر اسپرم

چه ارتباطی بین بدنسازی و غرایز جنسی وجود دارد؟

احتمالا شما هم شنیده باشید که در دوران انجام ورزش بدنسازی نباید رابطه جنسی داشت. این یک باور غلط است. با انجام تمرینات ورزشی قدرتی در بدنسازی میزان ترشح تستسترون در بدن بالا رفته و موجب بالا رفتن و یا تنظیم شدن میل جنسی در مردان می شود. از طرفی رابطه جنسی منظم حتی می تواند موجب تحریک و ترشح تستسترون و بهبود عملکرد ورزشی شود. یعنی ارتباط بین تستسترون، بدنسازی و رابطه جنسی منظم، یک رابطه چندسویه مفید است. یکی از مواد معدنی مفیدی که در بدن موجب تقویت عضله و حتی ترشح تستسترون می شود وجود روی یا زینک است.

روی باعث تسریع ترشح هورمون مردانه می شود و از طرفی در باروری نقش مهمی دارد. روی از طریق انزال مردان می تواند از مایع منی دفع گردد از این روست که شاید اعتقاد بر این است که احتمالا رابطه جنسی عضله سازی را کند می کند و ممکن است مخرب باشد در صورتی که می توان از مکمل روی استفاده کرد و یک زندگی عادی در کنار رابطه جنسی منظم و ورزش داشت.

بررسی تاثیر مکمل بدنسازی بر بیضه ها

همانطور که اشاره شد تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی مردان و بیضه ها تنها در صورتی منفی خواهد بود که از مکمل های استروئیدی استفاده کنید. این مکمل-داروها موجب متوقف شدن ترشح هورمون تستسترون در بدن و ورود میزان بیشتری تستسترون از طریق دارو به بدن می شود. یعنی سیستم ترشح هورمون مردانه درون زا را سرکوب کرده و موجب کاهش سایز بیضه، بیماری پروستات و کاهش میل جنسی و حتی ناباروری می شود.

بررسی تاثیر مکمل بدنسازی بر بیضه ها

کلام پایانی

استفاده از هر ماده ای به عنوان مکمل و یا دارو نیاز به یک تحقیق وسیع و مشورت توسط کارشناس و پزشک دارد. دقت کنید رسیدن به حجم عضلانی در کنار تغذیه اصولی، ورزش مستمر و مکمل های معتبر ورزشی میسر خواهد بود که استمرار در آن و صبر یک رکن اساسی است. استفاده از مکمل هایی که ادعا می کنند در کوتاه ترین زمان شما را به هدف حجم عضله می رسانند می توانند مخرب باشند و سلامت بدنی را به خطر بیاندازند.

تاثیر مکمل بدنسازی بر قوای جنسی آقایان زمانی مخرب است که از داروهای استروئیدی نیز استفاده کنید. درست است که در زمان کوتاهی به نتیجه خواهید رسید ولی نه تنها ماندگار نیستند بلکه بر روی عملکرد جنسی و سلامتی دستگاه باروری تاثیرات مخربی را می گذارد. تمامی مکمل های ورزشی پروتئینی را از مراکز معتبر تهیه کنید و به اصل بودن آنها اهمیت دهید. مکمل های تقلبی سلامتی شما را به خطر خواهند انداخت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه