ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

جایگزین کرم و ژل اصلاح

جایگزین کرم و ژل اصلاح

فهرست محتوا

کرم اصلاح شما تمام شده است؟ قبل از اینکه سریع به داروخانه بروید – یا بدتر از آن، پوست خود را خشک اصلاح کنید – نگاهی به این لیست از مواد جایگزین بیندازید. در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث جایگزین کرم و ژل اصلاح را می آموزید.

جایگزین های کرم اصلاح

وقتی صحبت از روتین اصلاح شما می شود، آبرسانی شرط اول است. همیشه باید قبل از اصلاح، پوست خود را خیس کنید. استفاده از مواد روان کننده، از جمله صابون ها، روغن ها، ژل ها یا کرم های ذکر شده در زیر، باعث می شود تیغ راحت بر روی پوست شما بلغزد.

روغن بچه

روغن بچه نوع مصنوعی روغن معدنی است. طبق آکادمی پوست آمریکا، این روغن یک مرطوب کننده ثابت شده است. روغن بچه وقتی روی پوست قرار می گیرد یک لایه محافظتی ایجاد می کند که از اتلاف آب جلوگیری می کند.

روغن نارگیل

مانند روغن بچه، روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده موثر است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و آن را برای جلوگیری از تحریک ناشی از اصلاح ایده آل می کند. با این اوصاف، ممکن است برای اصلاح برخی مناطق مانند صورت گزینه خوبی نباشد. اگر پوست حساس یا چربی دارید، روغن نارگیل می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند.

نرم کننده مو

اگر در اواسط اصلاح کرم اصلاح شما تمام شد، نرم کننده مو یک گزینه آسان و در دسترس است. مطمئناً، این ماده برای آبرسانی به مو ساخته شده است، اما تأثیرات قابل توجهی روی پوست شما خواهد داشت. ناگفته نماند، این محصول باعث نرم شدن موهای بدن می شود و تراشیدن آن راحت تر می شود.

لوسیون

کرم ها و لوسیون های صورت، دست یا پوست برای تأمین رطوبت طراحی شده اند. می توانید از آنها برای روان سازی پوست هنگام اصلاح استفاده کنید. مراقب باشید از مالیدن زیاد آن به پوست خودداری کنید، زیرا می خواهید یک مانع محافظتی بین پوست و تیغ خود داشته باشید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواص دارویی خود شناخته شده و پوست آفتاب سوخته را با تأمین آب بدن همراه با اثر خنک کنندگی ملایم درمان می کند. برخی از افراد همچنین از آلوئه ورا در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند و از آن برای تسکین و مرطوب سازی استفاده می کنند. همین ویژگی ها آلوئه را به ژل اصلاح ایده آل تبدیل می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از مواد مغذی دوستدار پوست، مانند ویتامین های A ، D ، E و K و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و همچنین با باکتری ها مقابله می کند و آن را برای استفاده در پوست، از جمله صورت ایده آل می کند. اگرچه استفاده از آن می تواند کمی چرب باشد، اما با یک اصلاح تمیز از بین خواهد رفت.

صابون

صابون دست، صابون حمام و شامپوی بدن گزینه های واضحی هستند که جایگزین های دیگر کرم اصلاح به شمار می روند. این محصولات در حال حاضر در حمام شما هستند، به علاوه استفاده از آنها آسان است و به خوبی شستشو می شوند.

خطرات احتمالی یا عوارض جانبی

بیشتر مواد موجود در این لیست برای استفاده در هنگام اصلاح کاملاً بی خطر هستند و خطرات آن بیشتر از کرم اصلاح معمولی شما نیست. اگر چیزی طبیعی می خواهید، روغن نارگیل، روغن زیتون یا آلوئه ورا را انتخاب کنید. با این اوصاف، فقط به یاد داشته باشید که هر زمان که محصول جدیدی برای مراقبت از پوست امتحان می کنید، احتمال تحریک پوست وجود دارد – به خصوص اگر پوست حساسی دارید. مناطق خاصی از بدن، از جمله صورت یا ناحیه تناسلی، ممکن است بیشتر در معرض تحریک قرار گیرند. برای جلوگیری از واکنش، مواد را قبل از استفاده در ناحیه مورد نظر، روی بازوی خود امتحان کنید.

جایگزین های کرم اصلاح

ترکیبات خانگی برای جلوگیری از اصلاح

  • محصولات جایگزین زیادی را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد، اما به اندازه کرم اصلاح موثر نیستند.
  • مثلاً اگرچه مواد غذایی مانند عسل، کره بادام زمینی یا آووکادو ممکن است فواید پوستی داشته باشند، اما برای استفاده بعنوان جایگزین مناسب نیستند.
  • علاوه بر این، محصولات خانگی برای تمیز کردن و پاکسازی کردن تمایل دارند رطوبت را به جای قفل کردن، از بین ببرند، که ممکن است منجر به تحریک شود.
  • بهترین جایگزین کرم اصلاح برای موی شرمگاه و سایر مناطق حساس
  • برای نواحی حساس تر بدن، محصولاتی را انتخاب کنید که برای موهای حساس موثر باشند.
  • روغن بچه ضد حساسیت است و فاقد مواد شیمیایی مانند پارابن و فتالات است. همچنین روی پوست شما لطیف است.
  • طبق مرکز ملی بهداشت، استفاده از ژل آلوئه ورا به طور کلی برای پوست بی خطر است و عوارض جانبی آن نادر است.

نحوه استفاده از جایگزین کرم اصلاح

برای استفاده از یکی از گزینه های ذکر شده در بالا، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. دوش بگیرید یا حمام کنید. خیساندن پوست به مدت حدود 15 دقیقه قبل از اصلاح، آلودگی را از بین می برد و موهای بدن را نرم می کند و از تحریک آن جلوگیری می کند.
  2. از جایگزین کرم اصلاح استفاده کنید. اگر از روغن استفاده می کنید، مقدار کمی از آن را در کف دست ریخته و روی محلی که می خواهید اصلاح کنید بمالید. باید به راحتی پخش شود. برای لوسیون ها و ژل آلوئه ورا، باید به اندازه از این محصولات استفاده کنید که پوست شما را کاملاً بپوشانند. از محصول به مقدار زیاد روی پوست نمالید، زیرا با این کار مانع محافظ بین تیغ ​​و پوست شما را از بین می برد. برای اصلاح با صابون، از لیف یا اسفنج استفاده کنید تا خوب کف کند. با داشتن کف کافی، تیغ به آرامی روی پوست سر می خورد.
  3. اصلاح کنید. پوست ناحیه مورد نظر را کشیده و تیغ را به آرامی روی پوست و در جهت رشد مو حرکت دهید. بعد از هر بار کشیدن تیغ را باید بشویید.
  4. مرطوب کننده بزنید. پس از اصلاح حتما از مرطوب کننده دیگری از جمله لوسیون ها، ژل ها یا روغن های موجود در این لیست استفاده کنید.

نحوه استفاده از جایگزین کرم اصلاح

کلام آخر

کرم اصلاح به عنوان مانعی بین پوست و تیغ عمل می کند. به شما اجازه می دهد تیغ به راحتی در امتداد پوست شما سر بخورد و از قرمزی، سوختگی تیغ و تحریک آن جلوگیری کند. با این اوصاف، کرم اصلاح تنها محصولی نیست که می تواند از پوست شما در برابر اثرات منفی اصلاح محافظت کند. تقریباً هر روغن، ژل یا کرم مرطوب کننده ای این کار را انجام می دهد.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نحوه کنترل و درمان موهای زیر پوستی صورت را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید انواع محصولات مراقبت از پوست را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین ویتامین ث خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه