ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

درمان موهای آسیب دیده

5 روش برای درمان موهای آسیب دیده

فهرست محتوا

حالت دهی مرتب مو با ابزارهای حرارتی چه در خانه و چه در سالن آرایشی منجر به آسیب مو می شود. برای رسیدن به مویی صاف و لخت با استفاده از این ابزارها باعث می شود مو دچار شکستگی و موخره شود. خبر خوب این است که بازگرداندن سلامتی به موی آسیب دیده بسیار آسان تر از گذشته است، زیرا فرمولاسیون محصولات جدید هم باعث ترمیم مو می شوند و هم از خشک شدن آن جلوگیری می کنند.

ما در این مطلب از وبلاگ داروخانه آنلاین ویتامین ث برای کمک به شما در خرید بهترین محصولات محافظتی و ترمیمی، اطلاعات مفیدی درباره ترکیبات این محصولات برای شما جمع آوری کردیم.

موهای آسیب دیده دقیقاً چیست؟

موهای آسیب دیده زمانی است که کوتیکول های خارجی مو بلند می شوند تا قشر مو (لایه داخلی) در معرض دید قرار گیرد و بر یکپارچگی ساختاری مو تأثیر بگذارد. ساقه مو دارای سه لایه است: مدولا (داخلی ترین قسمت)، قشر (دومین لایه که حاوی الیاف کراتین و ملانین است) و کوتیکول (لایه بیرونی متشکل از سلول های مرده و همپوشانی).

در موهای سالم، کوتیکول‌ها صاف هستند و رطوبت را می‌بندند و از لایه‌های داخلی محافظت می‌کنند تا موها را درخشان و صاف نگه دارند. درمان های شیمیایی و رنگی بیش از حد، محصولات خشن و روش های نظافت، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلودگی، کوتیکول ها را جدا کرده و بافت مو را تغییر می دهد. در نتیجه موها وز، غیر قابل کنترل و آسیب دیده به نظر می رسند و مستعد شکستگی می شوند.

چه چیزی باعث آسیب مو می شود؟

1. ابزارهای حرارتی

گرما در طول حالت دادن به مو مانند صاف کردن، فر کردن یا سشوار کشیدن می تواند کوتیکول را باز کند و مو را متخلخل کند. دمای بالا یکی از دلایل قطعی موهای آسیب دیده است.

اگر مجبور هستید برای یک رویداد مهم آماده شوید، کاری که می توانید انجام دهید این است که فاصله حدوداً شش سانتی متری با سشوار را رعایت کنید و از یک سرم محافظ گرمای خوب استفاده کنید. همچنین، قبل از شروع به حالت دادن به موهای خود، مطمئن شوید که موهای خود را تا حدی با یک تی شرت نخی نرم خشک کرده اید.

2. دکلره کردن

دکلره فرآیندی است که برای تبدیل موها به یک یا دو درجه روشن تر از رنگ موی طبیعی به کار می رود. این تکنیک برای حل کردن رنگدانه ملانین است که به مو رنگ می دهد. دکلره می تواند مو را خشک، شکننده و زبر کند. همچنین می تواند خاصیت ارتجاعی مو را از بین ببرد.

برای به حداقل رساندن آسیب بیشتر در اثر سفید کردن، از وسایل محافظ در برابر آفتاب (کلاه) و مواد مرطوب کننده برای موهای خود استفاده کنید. همچنین از موهای خود در برابر آب کلردار در استخرها محافظت کنید. می تواند موهای شما را سبز کند و رطوبت بیشتری را از موها بگیرد.

3. رنگ های شیمیایی

رنگدانه های موجود در رنگ موها می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و آنها را خشن کند. موهای خشک مستعد شکافتن و شکستگی هستند.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان می کنید؟

1. روتین مراقبت از مو

به دنبال یک روال مراقبت از مو بروید. شستن و حالت دادن به موها اصول اساسی هر روتین مراقبت از مو است.

مطمئن شوید که محصولاتی را خریداری می کنید که فاقد سولفات، پارابن، الکل، رنگ و عطرهای مصنوعی هستند. موهای خود را به طور مرتب بشویید تا از شر آلودگی، سبوم و سلول های مرده پوست خلاص شوید.

2. سرم مو بزنید

سرم ها از مو در برابر حالت دادن گرما محافظت می کنند، موخوره را کنترل می کنند و بر روی موهای شما درخشندگی می بخشند. به عنوان یک قانون کلی، سرم را روی موها و نوک موها بمالید. استفاده از آن بر روی پوست سر باعث می شود موها چرب به نظر برسند.

3. موهای خود را کوتاه کنید

موهای خود را هر 6 تا 8 هفته یکبار کوتاه کنید تا موهایتان از بین برود یا از دوشاخه شدن آن جلوگیری کنید. موها در صورت عدم درمان می توانند شکننده، خشک و آسیب دیده شوند.

4. ماسک های خانگی

ماسک های ارزان قیمت خانگی می توانند موهای آسیب دیده را ترمیم کنند و موهای شما را سالم کنند.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان می کنید؟

الف. آووکادو

از یک آووکادوی رسیده و یک تخم مرغ برای تهیه ماسک مو استفاده کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند. آووکادو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است – همه چیزهایی که برای داشتن موهای سالم نیاز دارید.

ب. موز

یک موز رسیده را با کشک مخلوط کرده یا با روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید. با شامپوی ملایم بشویید. موز حاوی کربوهیدرات ها، پتاسیم، ویتامین ها و روغن های طبیعی است که برای افزایش رطوبت مو مورد نیاز است.

ج. تخم مرغ

از سفیده تخم مرغ و نصف لیموترش استفاده کنید تا مخلوطی صاف به دست آورید. آن را روی موهای خود بمالید و به مدت 30 دقیقه با کلاه دوش بپوشانید. با یک شامپوی ملایم بشویید. تخم مرغ مملو از پروتئین ها، ویتامین های A ،D و E است. آنها مانند نرم کننده ها عمل می کنند و درخشش از دست رفته را باز می گرداند. لیمو ضد قارچ است و به پاک کردن باقی مانده محصول روی موهای شما کمک می کند.

5. روغن های مو

روغن نارگیل یکی از محصولات فوق العاده طبیعی برای موهای شماست. می تواند به کوتیکول موهای شما نفوذ کند تا آسیب مو را ترمیم کند.

روغن زیتون به عنوان یک عامل مرطوب کننده عالی در نظر گرفته می شود و می تواند به جبران رطوبت از دست رفته موهای شما کمک کند.

روغن بادام به آبرسانی مجدد رشته های خشک و کاهش موخوره کمک می کند.

روغن آرگان با ویتامین E و A غنی شده است و به موها آبرسانی می کند و از شکستگی آن جلوگیری می کند.

خرید انواع نرم کننده مو

نکاتی برای کنترل آسیب مو

به سادگی شامپو را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید روی موهایتان جاری شود. استفاده از محصول بیشتر برای تولید کف بیشتر منجر به خشکی می شود.
موهای خود را در یک تی شرت نخی نرم بپیچید که آب را جذب کند. بعداً موهایتان را خشک کنید.
موهایتان را وقتی خیس هستند برس نزنید زیرا موها وقتی مرطوب هستند ظریف هستند.
با مدل موهایی مانند دم اسبی نخوابید.
حالت دادن موب سشوار و اتوی مو، رنگ های شیمیایی و دکلره کردن مو را محدود کنید.
اگر موهایتان در هم ریخته است، پس از استفاده از نرم کننده به موهایتان در حمام، موهایتان را با یک شانه دندانه پهن برس بزنید.

نکاتی برای کنترل آسیب مو

5 روش درمان موهای آسیب دیده

ادامه این مطلب را بخوانید تا 5 روش درمان موهای آسیب دیده ناشی از ابزارهای حرارتی که منجر به شکستگی و موخره می شوند، آشنا شوید.

1. ماسک مو یا نرم کننده عمیق مو

ماسک های مو یکی از راه های ایجاد نرم کنندگی عمیق و آبرسانی به موهای خشک و وز است.

چرا عسل؟

عسل ماده ای رایج است که در ماسک های مو استفاده می شود. ترکیب آن (پروتئین، آمینو اسیدها و مواد معدنی) و اثر بخشی آن به عنوان یک ماده مرطوب کننده، آن را برای موهای آسیب دیده ایده آل می کند.

2. نرم کننده لیو این

محصولات نرم کننده لیو این برای موهای آسیب دیده توصیه می شود. به نظر می رسد که این محصولات مانند محصولات نرم کننده عمیق و کاندیشنر از مزایای آبرسانی مو برخوردار هستند.

از آنجا که محصولات لیو این در درجه اول بر روی ساقه و انتهای مو استفاده می شوند، باید محصولی را پیدا کنید که حاوی موادی مانند روغن نارگیل باشد که به دلیل اثرات مفید آن بر سلامت مو معروف است.

چرا روغن نارگیل؟

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای استفاده بر روی مو است. این روغن یک تری گلیسیرید از اسید لوریک (اسید چرب اصلی) است که میل زیادی به پروتئین های مو دارد.

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم و زنجیره خطی مستقیم، قادر است به عمق ساقه مو نفوذ کند، و آبرسانی مو را افزایش دهد.

خرید انواع ماسک مو در تخفیف

3. روغن مو

روغن مو یکی دیگر از محصولاتی است که برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است، زیرا باعث می شود رطوبت به موخره و ناحیه آسیب دیده برسد.

گرچه برای آبرسانی موی خشک و آسیب دیده می توان از روغن آرگان یا نارگیل استفاده کرد، اما روغن آووکادو ماده دیگری است که باید مد نظر قرار داد. این روغن می تواند موهای شما را از نظر آبرسانی ضروری اشباع کند.

چرا روغن آووکادو؟

روغن آووکادو جدا از عامل مرطوب کنندگی، تأثیرات مثبتی بر کوتیکول مو دارد. مقاله تحقیقاتی 2015 نشان داد که روغن آووکادو به مهر و موم سلول های کوتیکول کمک می کند، که در نهایت از شکستن مو جلوگیری می کند.

4. اکسیر مو

اکسیرهای مو نیز برای ترمیم موهای آسیب دیده مفید هستند، زیرا بسیاری از این محصولات با آنتی اکسیدان ها و گیاهان دارویی که معمولاً در سرم استفاده می شوند، پر شده اند.

این محصول دارای مواد مرطوب کننده عمیق مانند شی باتر است که برای نرم کردن موهای خشک آسیب دیده و شکننده بسیار مفید است.

چرا شی باتر؟

مطالعه ای در سال 2014 نشان می دهد که شی باتر تأثیرات مثبتی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد. به خصوص شی باتر تجزیه شده، به منظور افزایش رطوبت پوست، پوست سر و مو، مورد توجه قرار گرفت.

مطالعه ای در سال 2017 منبع نشان داد که روغن بذر میوه معجزه (Synsepalum dulicficum)، یک میوه بومی آفریقای غربی، روغنی تولید می کند که دارای محتوای اسید چرب بالا است، درست مثل شی باتر.

گرچه هنوز مطالعات محدودی در مورد مزایای شی باتر در مورد سلامت مو وجود دارد، اما مطالعه فوق به خوبی نشان می دهد که ترکیب شیمیایی آن می تواند به طور بالقوه به جلوگیری از شکستگی مو کمک کند، به خصوص از آنجا که بسیار شبیه روغن دانه میوه معجزه است.

5. شامپو روغن آرگان

با جستجوی اینترنتی عبارت “روغن آرگان” تعداد زیادی از شامپوها، ماسک ها و نرم کننده های حاوی روغن آرگان ظاهر می شود. این ماده در محصولات مراقبت از مو رایج است.

چرا روغن آرگان؟

روغن آرگان مراکشی به ویژه برای اثرات مثبت آن روی خشکی پوست مورد توجه قرار گرفته است. این در درجه اول نتیجه ترکیب شیمیایی روغن است. روغن آرگان سرشار از توکوفرول، پلی فنول و آنتی اکسیدان های محافظ پوست است.

علی رغم شیوع آن در بسیاری از محصولات موجود در بازار، متاسفانه هنوز تحقیقات زیادی در مورد اثرات مثبت این روغن بر سلامت مو وجود ندارد.

همچنین لازم به ذکر است که همه محصولات روغن آرگان برابر نیستند. کیفیت روغن آرگان به خودی خود تحت تأثیر نحوه و مدت زمان فرآوری گیاه برای ایجاد روغن است. محصولات مراقبت از مو ممکن است مواد افزودنی داشته باشند که باید از آن اجتناب کنید.

5 روش درمان موهای آسیب دیده

آیا می توان موهای آسیب دیده را ترمیم کرد؟

تا حدودی می‌توان موهای آسیب‌دیده را با روش‌هایی مانند ماسک زدن و برس زدن مو، ترمیم کرد. اما، اگر موهای شما شروع به شکستن کرده است، بهتر است موهایتان را کوتاه کنید و از نو شروع کنید تا از بالا رفتن بیشتر شکستگی موهایتان جلوگیری کنید.

چگونه موهای بسیار آسیب دیده را اصلاح کنم؟

وقتی موهای شما به شدت آسیب دیده است، باید مراقب نحوه مراقبت از آن باشید. اگر می‌خواهید موهای خود را بهبود بخشید، از انواع گرما، رنگ مو و دکلره کردن خودداری کنید. تعداد دفعات شستن موهای خود را محدود کنید – بهتر است موهای آسیب دیده خود را بیش از دو بار در هفته نشویید زیرا شستشوی بیش از حد می تواند منجر به خشکی شود و در نتیجه به موهای شما آسیب بیشتری وارد کند.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان می کنید؟

موهای خود را هفته ای دو یا سه بار بشویید تا تمیز و عاری از سلول های مرده پوست، کثیفی، سبوم اضافی و شوره سر باشد.
از شامپوها و نرم کننده های مبتنی بر گلیسیرین استفاده کنید.
هفته ای یک بار به سراغ درمان های حالت دهنده عمیق مانند یک ماسک موی خوب بروید.
از سرم‌ها و نرم‌کننده‌های حالت دهنده استفاده کنید. این محصولات دارای مزایای متعددی مانند کنترل چربی، درخشندگی و صاف کردن مو هستند

ترمیم موهای آسیب دیده چقدر طول می کشد؟

حدود 6 ماه تا یک سال. بر اساس شواهد حکایتی، استفاده از تکنیک های صحیح مراقبت از مو و محصولات تخصصی مراقبت از مو تغذیه کننده ممکن است به ترمیم موهای آسیب دیده به طور موثر کمک کند.

آیا موهای آسیب دیده کندتر رشد می کنند؟

احتمالا. شواهد حکایتی نشان می دهد که موهای آسیب دیده یا موهای مستعد شکستن ممکن است به کندی رشد کنند.

اگر موهای آسیب دیده را کوتاه نکنید چه اتفاقی می افتد؟

شواهد حکایتی حاکی از آن است که موهای آسیب دیده، اگر کوتاه نشوند، ممکن است منجر به شکافتن انتهایی و پوسته پوسته شوند و ممکن است نازک‌تر به نظر برسند.

آیا موهای آسیب دیده سالم رشد خواهند کرد؟

آره. اگر اجازه دهید موهایتان بدون استفاده از مواد شیمیایی و ابزارهای حالت دهنده حرارتی بهبود یابد و با محصولات و تکنیک های مناسب آن را تغذیه کنید، می تواند خود را ترمیم کند.

کلام آخر

گرچه هزاران محصول مراقبت از مو در حال حاضر بازار را پر کرده اند، اما تشخیص اینکه چه چیزی برای موهای آسیب دیده یا خشک بهتر است دشوار است.

دنبال محصولی باشید که حاوی مواد آبرسانی باشد. روغن آرگان، شی باتر، روغن آووکادو، روغن نارگیل و عسل می توانند به حفظ ساقه مو و نرم شدن موهای شما کمک کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه