ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

درمان موهای زیر پوستی صورت

نحوه کنترل و درمان موهای زیر پوستی صورت

فهرست محتوا

اگر برآمدگی دردناکی روی صورت خود احساس می کنید و فکر می کنید جوش نیست، به احتمال زیاد از موی زیر پوستی رنج می برید. در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث به نحوه کنترل و درمان موهای زیر پوستی صورت می پردازیم.

موی زیر پوستی زمانی اتفاق می افتد که مو با تیغ، وکس و یا موچین برداشته شود و به جای اینکه به سمت بالا رشد کند، به صورت پهلو در پوست رشد می کند. موی زیر پوستی همچنین زمانی رخ می دهد که سلول های مرده پوست فولیکول های مو را مسدود کرده و موها را مجبور به رشد در زاویه دیگری در زیر پوست کنند. اگر موهای شما به طور طبیعی فر باشد، احتمال رشد مو به صورت زیر پوستی زیاد است.

نشانه های موی زیر پوستی شامل برجستگی قرمز رنگ یا برآمدگی است و یا ممکن است برجستگی های دردناک بزرگتری شبیه کیست یا جوش داشته باشید. موهای زیر پوستی صورت نیز ممکن است خارش دار، ناراحت کننده و ناخوشایند باشند. اما در بیشتر موارد، این مشکل خود به خود و بدون درمان بهبود می یابد. جدا از آزار دهنده بودن، بیشتر موهای زیر پوستی صورت که رشد می کنند به ندرت باعث نگرانی می شوند. اگر موی زیرپوستی آلوده باشد، یک استثنا وجود دارد. در این حالت ممکن است برای درمان عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

موهای زیر پوستی چیست؟

موی رشد کرده مویی است که به جای اینکه از روی آن بلند شود، دوباره در پوست شما رشد کرده است. گاهی اوقات، پوست مرده می تواند فولیکول مو را مسدود کند. موها را مجبور می کند که به جای اینکه به سمت بالا و بیرون بروند، در زیر پوست شما رشد کنند. یا اگر موهای مجعد طبیعی را خیلی کوتاه کنید، انتهای تیز مو می تواند پوست شما را سوراخ کند و باعث رشد موی درونی شود.

علل رشد موهای زائد

هرکسی ممکن است موهای رشد کرده داشته باشد. اما این مشکل در افرادی که موهای بسیار مجعد یا درشت دارند بیشتر دیده می شود. موهای مجعد بیشتر به سمت عقب خم می شوند و دوباره وارد پوست شما می شوند، به خصوص پس از تراشیدن یا کوتاه شدن.

افرادی که سطوح بالایی از هورمون های جنسی خاص دارند، می توانند موهای بیشتری نسبت به حالت معمول داشته باشند. این می تواند باعث شود که آنها بیشتر در معرض موهای زیر پوستی قرار گیرند، به خصوص بعد از اصلاح.

بسیاری از افرادی که موهای ضخیم یا مجعد دارند به نوعی از موی رشد یافته به نام پسودوفولیکولیت مبتلا می شوند. این گروه از برآمدگی‌های کوچک که بیشتر به عنوان «برآمدگی‌های تیغ» شناخته می‌شوند، پس از اصلاح، اپیلاسیون یا موچین برای از بین بردن مو، در ناحیه ریش رایج است. موهایی که دوباره رشد می‌کنند لبه‌های تیزتری دارند، بنابراین می‌توانند راحت‌تر از طریق پوست شما برگردند و زیر سطح گیر کنند.

اگر موهای زیر پوستی در صورت خود دارید، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بروز مجدد، جلوگیری از اصلاح با تیغ یا از بین بردن موهای زائد صورت است. البته، این همیشه یک گزینه نیست. با این حال، تکنیک ها و محصولاتی وجود دارد که از بروز موهای زیرپوستی جلوگیری می کند.

7 روش جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی صورت

برای جلوگیری از رشد موهای زائد، این نکات را هنگام اصلاح انجام دهید:

جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی صورت

1. روزانه صورت خود را بشویید

شستن صورت با آب خالی ممکن است برای جلوگیری از موی زیر پوستی کافی نباشد. برای جلوگیری از این مشکل، روزانه صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا هرگونه آلودگی یا چربی را که باعث مسدود شدن منافذ پوست شما می شود پاک کنید، زیرا منافذ مسدود شده خطر ایجاد موهای زیر پوستی را افزایش می دهد.

در صورت امکان از پاک کننده هایی استفاده کنید که پوست شما را لایه برداری می کنند. صورت خود را با حرکت دورانی مالش دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.

اگر موهای زائد صورتتان را وکس می کنید، چند دقیقه قبل از استفاده از وکس، کمپرس آب گرم را به صورت خود بمالید. این تکنیک منافذ پوست شما را باز کرده و از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

2. تکنیک اصلاح خود را بهبود ببخشید

تکنیک های ضعیف اصلاح نیز ریسک موهای زیر پوستی را افزایش می دهند. برخی از افراد هنگام اصلاح پوست خود را محکم می کشند، اما این کار اغلب باعث می شود مو از ریشه کنده نشود. برای جلوگیری از این کار بهتر است موها را در جهت رشد آنها اصلاح کنید. اگر مشاهده کردید که موهای صورت به سمت پایین رشد می کند، در این جهت اصلاح کنید.

3. تیغ ریش تراش را مرتب عوض کنید

هرچه نزدیکتر به پوست اصلاح کنید، خطر ابتلا به موهای زیر پوستی بالا می رود. برای اصلاح راحت تر، تیغ تک لبه را انتخاب کنید. از آنجا که تیغه های دو لبه مو را در یک نقطه عمیق تر می برند، به احتمال زیاد با این تیغ ​​ها موها به صورت زیر پوستی رشد می کنند. اگر از ریش تراش برقی استفاده می کنید، آن را در نزدیکترین حالت تنظیم نکنید.

4. تیغ ریش تراش را تمیز کنید

استفاده مکرر از همان تیغ ​​نیز خطر ایجاد موهای زیر پوستی را افزایش می دهد. شما نه تنها باید مرتبا تیغ ریش تراش خود را عوض کنید بلکه باید تیغه خود را پس از هر بار ضربه تمیز کنید. تیغه کثیف باعث ورود باکتری به منافذ پوست و ایجاد عفونت می شود. پس از هر بار ضربه تیغه خود را با آب بشویید و پس از اصلاح از پاک کننده حاوی الکل استفاده کنید.

5. از کرم اصلاح استفاده کنید

اصلاح خشک صورت مطمئناً باعث بروز موهای زیر پوستی می شود. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، موهای صورت خود را تا حد ممکن روان و مرطوب نگه دارید. قبل از اصلاح، کرم اصلاح را به صورت خود بمالید. این محصول موهای خشک و شکننده را کاهش می دهد، بنابراین به شما این امکان را می دهد تا موهای زائد را با یک ضربه از بین ببرید.

6. پس از اصلاح از مرطوب کننده استفاده کنید

علاوه بر مراقبت از صورت خود قبل اصلاح و در حین آن، باید بعد از اصلاح نیز از پوست خود مراقبت کنید. استفاده از مرطوب کننده یا کرم ها می تواند پوست و موهای صورت شما را بین اصلاح نرم کند.

عادت کنید بلافاصله پس از اصلاح یا اپیلاسیون آب سرد یا فندق جادوگر به صورت خود بمالید. هر دوی آنها می توانند باعث کاهش تحریک، سفت شدن منافذ، رطوبت رسانی و درمان موهای زیر پوستی شوند. فندق جادوگر همچنین از رشد باکتری ها در فولیکول های مو جلوگیری می کند.

7. از موبرهای شیمیایی استفاده کنید

اگر با موهای زیر پوستی صورت خود مشکلی دارید، تغییر دادن تیغ ​​به کرم موبر ممکن است باعث تسکین شود. محصولات موبر کرم ها و لوسیون هایی هستند که به طور خاص برای از بین بردن موهای زائد طراحی شده اند، حتی در قسمت های حساس بدن مانند خط بیکینی و صورت. قبل از استفاده از این محصولات، همیشه آزمایش پوستی انجام دهید تا بفهمید به این مواد حساسیت دارید یا نه.

کلام آخر

موی زیر پوستی صورت ممکن است آزار دهنده و دردناک باشد، اما با داشتن محصولات و تکنیک های مناسب می توانید خطر ابتلا به این مشکل را کاهش دهید. برخی از افراد بیشتر مستعد موی زیر پوستی هستند و پوست آنها به درمان خانگی جواب نمی دهد. اگر قادر به خوددرمانی نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است نتایج ماندگاری ایجاد کند و موهای زیر پوستی را کاهش دهد. برای انجام این کار بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه