ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

زینک پلاس چیست

قرص زینک پلاس چیست + فواید و عوارض مصرف آن

فهرست محتوا

با ماشینی شدن زندگی امروزی و کمتر شدن مواد غنیِ بر آمده از دل طبیعت، دیگر کمتر به مواد طبیعی با ارزش غذایی بالا دسترسی داریم. خاک زمین های کشاورزی بر اثر استفاده از آفت کش ها دیگر غنای سابق را ندارد و زندگی شهری هم مملو از مواردی است که سلامتی افراد را در معرض خطر قرار می دهد. در کنار این عوامل علم نیز با پیشرفت خود دست به تولید مکمل های غذایی برای کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و ریز مغذی ها زده است تا در سلامت انسان ها کوشیده باشد.

برخی از این مکمل ها مجموعه ای از تمامی آنچه که بدن نیاز دارد است و برخی دیگر به طور تخصصی برای عواملی نظیر ریزش مو، پوست، ناخن، قاعدگی، پوکی استخوان، سیستم ایمنی و… ساخته شده است. از بین تمامی این مکمل ها اینبار در وبلاگ داروخانه آنلاین ویتامین ث قرار است در مورد قرص زینک پلاس و فواید و عوارض آن اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

قرص زینک پلاس چیست؟

مکمل غذایی زینک پلاس متشکل از زینک (روی)، تعدادی از ویتامین های B و ویتامین C است که برای تقویت مو، پوست، ناخن و سیستم ایمنی بدن از آن استفاده می شود. اما ترکیب این مواد مغذی با هم چرا انقدر مهم است و بر بدن تاثیرات مثبتی می گذارد؟

قرص زینک پلاس چیست؟

روی یک ماده معدنی کمیاب است. با این حال در بسیاری از مواد غذایی هم یافت می شود. اما بدن برای جذب آن معمولا نمی تواند به درستی عمل کند و این ماده معدنی مهم را که به طور خاص برای سیستم سلولی مورد نیاز است را دریافت و جذب کند. از این رو در علم داروسازی از ویتامین هایی در کنار این ماده استفاده شده تا هم عملکرد آن را چند برابر کرده و هم جذب آن موفق و راحت باشد. پس زینک پلاس یک ترکیب معجزه آسا برای درمان بسیاری از بیماری هایی است که ایمنی بدن را مختل کرده اند.

ترکیبات قرص زینک پلاس

حال که متوجه شدیم زینک با ترکیب ویتامین های دیگر در بدن به درستی عمل می کند لازم است بدانیم هر کدام از این ترکیبات چه کارکردی را دارند:

ترکیبات قرص زینک پلاس

⬅ زینک یا (روی) یک ماده معدنی است که بر روی عملکرد صدها آنزیم در بدن، در جهت فعالیت روی اعصاب، هضم، متابولیسم و رشد بهتر سلولی در سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد. زینک به سلامتی پوست، سنتز DNA و ساختن پروتئین کمک می کند و نبود این ماده معدنی در بدن پیامدهای خوشایندی را به دنبال نخواهد داشت. کمبود روی در بدن می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کرده و همچنین در تقسیمات سلولی مشکل ایجاد کند. حس چشایی و بویایی انسان تا مقادیر بسیاری به وجود روی بستگی دارد. از مکمل های زینک برای درمان زخم های عمیق و سوختگی های شدید استفاده می شود و التهاب را کاهش می دهد.

⬅ ویتامین گروه B (B1،B2،B3،B5،B6،B7،B12) با ترکیب زینک در حفظ سلامتی سیستم اعصاب بدن، متابولیسم قند و چربی، کمک به تنظیم هورمون های بدن، تولید گلوبول های قرمز، جلوگیری از افسردگی موثر واقع می شو.د ضن اینکه به طور خاص ویتامین B7 یا بیوتین و در کنار آن B5 پانتوتنیک اسید به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می کند.

ویتامین C در کنار زینک و گروهی از ویتامین های B آنتی اکسیدان بیشتری را تولید می کند که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. ویتامین C یک کارکرد اصلی و جادویی دارد یعنی در ساخت کلاژن که از انواع پروتئین است یاری رسانده و موجب تقویت پوست، عضلات، تاندون ها و اسکلت استخوانی می شود. ویتامین C در کنار زینک به جذب هرچه بهتر آن در بدن کمک می کند. در کپسول زینک پلاس برای جذب بهتر آن ویتامین C را هم قرار داده اند.

با بررسی مواد تشکیل دهنده مکمل زینک پلاس متوجه شدیم که در مجموع با ترکیب یک ماده معدنی مهم یعنی زینک و دو ویتامین حیاتی یعنی B وC به طور تخصصی می تواند بر روی بسیاری از ارگان ها و سیستم های بدن موثر باشد.

انواع قرص زینک پلاس

قرص زینک در انواع مختلفی یافت می شود که کمی ترکیبات متفاوتی دارد:

انواع قرص زینک پلاس

در کنار انواع زینک شاید لازم باشد که با انواعی از زینک پلاس های موجود در بازار آشنایی پیدا کنید که به معرفی آنها می پردازیم:

کپسول زینک پلاس ۱۰ یوروویتال

این مکمل در دو نوع 10 و 5 میلی گرمی تولید می شود. حاوی زینک بعلاوه ویتامین B و C و بیوتین و فولیک اسید است. که برای جلوگیری از ریزش مو و یا درمان آن یکی از پر مصرف ترین مکمل ها محسوب می شود. در افرادی که دچار ترک های گوشه لب و پوست لب هستند هم درمان موثری را دارد.

قرص زینک پلاس سوپرابیون

این مکمل زینک پلاس یکی از پرفروش ترین های بازار مکمل های زینک است. کشور تولید کننده آن ایران بوده و از درصد بیشتری ویتامین B برخوردار است. این مکمل زینک پلاس برای رشد بهتر نوجوانان و افزایش توان ذهنی و جسمی توسط پزشک تجویز می گردد. مصرف روزانه این مکمل به جلوگیری از ریزش مو و حفاظت از پوست و ناخن کمک می کند.

کپسول زینک پلاس دانا

تقویت سیستم ایمنی یکی از تاثیراتی است که قرص های زینک پلاس دارند این مکمل می تواند در جهت مصرف روزانه به ارتقای سیستم ایمنی کمک کرده و بدن را در برابر بسیاری از بیماری های عفونی مقاوم نگهدارد. مشابه با نمونه های دیگر کپسول زینک پلاس دانا هم در حفاظت از پوست، مو، ناخن موثر است.

کپسول ویتامین C زینک پلاس یوروویتال

در این نوع از کپسول زینک پلاس از میزان بیشتری ویتامین C در کنار ویتامین B و زینک استفاده شده است. همانطور که می دانید ویتامین C در درمان بیماری آنفولانزا، کرونا و سرماخوردگی ها بسیار تاثیر گذار است و طول درمان را کوتاه می کند از این رو این مکمل زینک پلاس با ویتامین ث بیشتر در این بیماری ها بیشتر تجویز می گردد.

فواید قرص زینک پلاس

با این ترکیبات مهم در زینک پلاس، خوب است تا به طور گسترده تر با فواید آن آشنا شویم. آشنایی بیشتر ما با مکمل های تخصصی، ما را در شناخت کمبودهای بدن یاری می کند و هم بیشتر به بودن این مواد در بدن دقت می کنیم.

فواید قرص زینک پلاس

✅ تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن از آنتی بادی، سلول های خونی، عناصر شیمیایی، پروتئین و لنفوسیت ها تشکیل شده است. لنفوسیت ها همان گلوبول های سفید بدن هستند که از طریق خون در بدن به حرکت در می آیند. بدن برای مبارزه با انواع میکرو ارگانسیم های عامل بیماری: قارچ ها، باکتری و ویروس ها به لنفوسیت ها نیازمند است.

لنفوسیت یا گلوبول های سفید خون در مغز استخوان تشکیل می شوند. قرص زینک پلاس لنفوسیت های T را که وظیفه تشخیص و شناسایی سلول های آلوده به ویروس را دارد یاری کرده و به عدم بروز بیماری و یا بهبود سریع کمک می کند.

✅ جلوگیری از ریزش مو

ساختار مو از فولیکول، پیاز، ریشه مو و ساقه تشکیل شده است. بدن برای تقسیم سلولی در فولیکول ها به RNA و DNA نیاز دارد. کپسول زینک پلاس به تولید DNA  و RNA کمک کرده و بدن را در احیای چرخه مو یاری می کند. همچنین زینک با متعادل نگهداشتن هورمون های موثر در تولید مو به رشد سالم و طبیعی آن نیز کمک و حتی شوره سر را هم از بین می برد.

✅ رشد ناخن

برخی افراد با اختلالاتی در ناخن مواجه هستند مثل سستی، پوسته پوسته شدن، لکه های سفید و ابتلا به قارچ ها. زینک پلاس با ترکیبات منحصر به فرد خود یکی از مکمل هایی است که بر سلامتی و رشد ناخن ها تاثیر بسیاری دارد. این مکمل سبب تقسیم سلولی سریع در ساختار ناخن شده و رشد آن را تضمین می کند.

✅ حفاظت از پوست

پوست یکی از ارگان های محافظت کننده بدن است. برای اینکه پوستی سالم داشته باشیم لازم است که روزانه از ترکیبات قرص زینک پلاس استفاده کنیم. لایه سطحی پوست انسان دارای مقادر زیادی زینک است که به سلامت آن کمک می کند با کمبود این ماده در پوست التهابات پوستی، جوش و خشکی پدیدار می شود. زینک پلاس در تکثیر سلول های پوستی سالم یک عنصر محرک است.

✅ کمک به رشد

در تحقیقات به عمل آمده بر روی ترکیبات کپسول زینک پلاس مشاهده شده است که بر روی رشد کودک و نوجوانان تاثیرات بسزایی دارد. البته که رشد قد و اندازه آن به عواملی چون ژنتیک هم وابسته است اما عدم دریافت کافی ترکیبات قرص زینک پلاس برای افراد در سن رشد کوتاهی قد غیرطبیعی را به همراه خواهد داشت. مکمل زینک پلاس در تقسیم سلولی نقش داشته و در مورد استخوان و ستون فقرات هم صدق می کند. بنابراین مصرف این مکمل به کوتاهی قد در سن رشد کمک کننده است.

عوارض قرص زینک پلاس چیست؟

متناسب با هر مواد دیگری که ازدیاد آن در بدن امکان دارد که مشکلات و عوارضی را در پی داشته باشد، عوارض زینک پلاس به شرح زیر است:

عوارض قرص زینک پلاس چیست

❎ حالت تهوع

با اینکه ترکیبات قرص زینک پلاس محلول در آب هستند، اما خجم زیادی از آن یعنی بیشتر از دوز پیشنهاد شده در معده می تواند اسید معده را بیشتر کرده و موجب حالت تهوع در فرد شود.

❎ کاهش سطح کلسترول خوب بدن

ازدیاد روی در بدن به همراه ویتامین B این امکان را به وجود می آورد که سطح چربی و کلسترول خوب بدن کاهش یابد، مکمل زینک پلاس موجب افزایش متابولیسم شده و مقداری بیش از دوز تعیین شده در کلسترول خوب بدن تاثیر دارد.

❎ بی اشتهایی

این عارضه تنها مختص به کپسول زینک پلاس نیست، بلکه استفاده غیر مجاز از دوز مشخص شده مولتی ویتامین ها سطح آنزیم های گوارشی را برهم زده و سبب تهوع یا بی اشتهایی می شوند.

نحوه مصرف زینک پلاس

زینک پلاس در کودکان مصرف و دوز متفاوتی دارد و معمولا برای سهولت در خوردن از شربت استفاده می شود که مصرف روزانه آن به مقدار زیر است:

نحوه مصرف زینک پلاس

در بزرگسالان زینک پلاس با اشکال قرص و کپسول مصرف می گردد که دوز آن 1 بار در روز است و بیشتر از این دوز باید توسط پزشک توصیه شده باشد.

تداخل دارویی قرص زینک پلاس

از آنجایی که کپسول زینک پلاس دارای سولفات روی است بهتر است با هیچ دارویی مصرف نشود. از مصرف زینک پلاس با دیگر داروها فاصله زمانی را رعایت کنید. قبل از مصرف با پزشک داروساز مشورت شود.

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

زینک پلاس مناسب چه افرادی است؟

زینک پلاس مناسب همه افراد است اما بیشتر برای موارد زیر استفاده می گردد:

کلام پایانی

مکمل زینک پلاس با تاثیر بر روی سیستم ایمنی، پوست و مو یکی از مهم ترین ترکیبات را داراست. با تحقیقات گسترده دانشمندان دریافته اند که می توانند از ترکیبات زینک پلاس برای ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده کنند. حتما این مکمل را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف آن را فراموش نکنید. در بازار دارویی انواع مختلفی از این مکمل یافت می شود که بهتر است برای تهیه کپسول زینک پلاس معتبر حتما این خرید را از داروخانه ها داشته باشید. در مصرف این مکمل زیاده روی نکرده و مطابق با توصیه و مشخصات درج شده روی جعبه دارو مصرف کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه