ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

عوارض داروی ستروتاید

عوارض جانبی آمپول ستروتاید

فهرست محتوا

عوارض داروی ستروتاید ممکن است در برخی افراد بروز پیدا کند و یا اصلا فرد با هیچ عارضه ای رو به رو نشود. در واقع بستگی به واکنش آلرژیک بدن به آن داروی خاص دارد. آمپول ستروتاید یک دارو برای تحریک تخمک گذاری در افرادی است که به طور منظم تخمک گذاری ندارند یا برای مدتی تخمک گذاری آنها متوقف شده و نابارور محسوب می شوند. پزشک معالج این دارو را برای درمان برای فرد تجویز می کند که مشابه با همه داروها می تواند عوارض داروی ستروتاید جدی نیز باشد. به علت اینکه در ترکیبات این دارو از هورمون هم استفاده شده است احتمال اینکه عوارضی را از خود در بدن فرد بروز دهد بسیار است. از این رو در این متن از داروخانه آنلاین ویتامین ث تصمیم داریم تا در مورد عوارض آمپول ستروتاید مطالبی را از نظر بگذرانیم.

داروی ستروتاید چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر از 20 تا 30 درصد دلایل ناباروری زنان به اختلالات تخمک گذاری مربوط می شود. تمامی زنان در سنین باروری خود هر 25 روز تا 32 روز یکبار تخمک گذاری می کنند. هرگونه مشکل در فرایند تخمک گذاری می تواند به ناباروروی منجر شود. وقتی یک تخمک به مرحله رشد و بلوغ می رسد یا به درستی آزاد می شود و یا این رویه بی ثمر می ماند.

وقتی تخمک آزاد نمی شود در واقع مشکلی در تخمک گذاری وجود دارد که می تواند به دلایل: پیری زودرس تخمدان ها، سندرم تخمدان پلی کیستیک، اضطراب، پرولاکتین بالا، مشکلات تیروئیدی و رشد تخمدان در حالات غیر طبیعی باشد. یکی دیگر از دلایل شایع در باروی ناموفق زنان، آزادسازی زودتر از موعد تخمک است که موجب به وجود آمدن تخمک نارس می شود. تخمکی قابلیت باروری را دارد که رشد و تکامل خود را به درستی طی کرده باشد.

داروی ستروتاید چیست

بسیاری از مشکلات تخمک گذری را می توان درمان نمود، داروهایی که علم پزشکی برای تحریک در تخمک گذاری ترتیب داده است می تواند دوران تخمک گذاری را منظم کند. داروی ستروتاید یک آمپول تزریقی برای جلوگیری از آزادسازی زود هنگام تخمک و به وجود آمدن تخمک نارس است. این دارو موثرترین دارو در ناباروری های ivf و iui است. داروی ستروتاید در کنار هورمون های تقویت کننده بلوغ تخمک یعنی HMG و FSH تاثیرات موثری دارد.

عوارض جانبی داروی سترورلیکس (ستروتاید، ستروناکس)

ستروتاید و ستروناکس نام تجاری داروی سترولیکس هستند که در این بین ستروناکس در ایران تولید می شود و یک داروی درمان ناباروری ایرانی است. در هر حالتی این دارو قادر خواهد بود برخی عارضه ها را در دوران مصرف از خود بروز بدهد زیرا تنگا تنگ با هورمون های باروری در رابطه است. یکی از عوارض آمپول ستروتاید که معمولا شایع هم هست، قرمزی و خارش و تحریک پوستی در ناحیه تزریق است که گذراست. در راهنمای دارو، عوارض داروی ستروتاید ذکر شده است که آنها را نام می بریم. در صورت مشاهده هر یک از این عارضه ها در طول مصرف ستروتاید به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی داروی سترورلیکس (ستروتاید، ستروناکس)

عوارض مصرف بیش از حد ستروتاید

اگر در زمان تزریق دارو متوجه شدید که بیش از دوز تجویزی دارو را در بدن تزریق نموده اید، لازم نیست تا مضطرب شوید زیرا در یک یا دوبار استفاده معمولا گزارش موارد خطرناک مرتبط با سلامتی ذکر نشده است اما اگر تصمیم گرفته اید خودسرانه به مصرف بیش از حد آمپول ستروتاید بپردازید باید بگوییم که به زودی دچار عوارض داروی ستروتاید خواهید شد زیرا مکانیسم اثر دارو در مدت زمانی معین پس از استفاده منظم بروز پیدا می کند.

دقت داشته باشید حتما باید این دارو را طبق توصیه پزشک در زمانی که پزشک تجویز کرده، میزان مشخص و نحوه مصرف دقیق استفاده کنید. از تجویز خودسرانه بیش از حد دارو به بدن بپرهیزید زیرا سبب سندرم تخمدان تحریک پذیر شده و می تواند تاثیر عکس درمان داشته باشد. در صورتی که بیش از حد این دارو را مصرف کرده اید و دچار عوارض آمپول ستروتاید شده اید سریعا به پزشک مراجعه شود.

عوارض مصرف بیش از حد ستروتاید

موارد منع مصرف و احتیاط آمپول ستروتاید

– اگر نارسایی کبدی و کلیوی دارید نباید از این دارو استفاده کنید زیرا دچار عوارض داروی ستروتاید در خصوص کبد و کلیه می گردید.

– در صورت سابقه آلرژیک به سترورلیکس و یا هورمون های پپتیدی برون زاد مصرف نگردد.

– در زمان بارداری مصرف این دارو به هیچ وجه توصیه نمی شود و از مصرف بپرهیزید زیرا موجب ناهنجاری های رشد در کودک می گردد.

– اگر کودک شیرخواره دارید نباید این دارو را تزریق کنید زیرا عوارض آمپول ستروتاید بر روی نوزاد شما اثری ناخوشایند بر سلامتی او می گذارد.

– در صورتی که تاریخ مصرف دارو گذشته باشد داروی دیگری تهیه کنید که تاریخ مصرف صحیح داشته باشد و از استفاده داروهای تاریخ مصرف گذشته بپرهیزید.

– اگر دارای بیماری خاص یا زمینه ای هستید حتما قبل از مصرف این دارو عنوان بیماری خود را با دکتر متخصص زنان در میان بگذارید.

– اگر فردی با شرایط فیزیکی مشابه شما، با مشکل ناباروری دچار رو به رو است به هیچ عنوان داروی ستروتاید را به او توصیه نکنید این دارو تنها در صورت تجویز پزشکی قابل استفاده خواهد بود.

– در صورتی که مایع تزریقی، حالتی غیر طبیعی با ذرات جامد دارد آن را مصرف نکنید.

– اگر داروی شما از جایی به غیر از داروخانه های معتبر در سراسر کشور تهیه شده است از مصرف آن بپرهیزید.

موارد منع مصرف و احتیاط آمپول ستروتاید

تزریق یک دوز عضلانی ستروتاید بجای sc خطرناک است؟

تزریق داروی ستروتاید معمولا به روش زیر جلدی (sc) صورت می گیرد. زیرا تزریق زیر پوستی موجب جذب آهسته در دارو می گردد و لازمه جذب برای این دارو این است که آهسته جذب گردد. داروهایی با روش تزریقی sc معمولا در فرایندی 24 ساعته جذب می گردند و این نشان دهند آن است که نباید این دارو به یکباره وارد شریان های اصلی گردد. بسیاری از داروها با این روش تزریقی، ایمن تر و کم هزینه تر جذب بدن می شوند. برخی از داروهای انسولین و هورمون ها به طور گسترده از روش زیر پوستی تزریق شده و به بدن می رسند. تزریق sc در مناطق و نواحی شکم، بازو و ران قابل تزریق است.

از عوارض تزریق داروی ستروتاید در حالت زیر پوستی می توان به درد شدید، سرخی، ورم و گرم شدن پوست اشاره کرد. با دانستن چرایی تزریق داروهای زیر پوستی حالا تزریق عضلانی را نیز بررسی می کنیم. تزریق عضلانی یک دارو، روشی است تا دارو در عمیق ترین لایه های عضلات تزریق شده و توسط شریان های اصلی سریع جذب بدن شود. اکثر داروهایی که باید به سرعت جذب بدن شوند از روش تزریق عضلانی به بدن وارد می شوند. تفاوت این دو نوع از تزریق این است که دارو در تزریق زیر پوستی آهسته وارد خون می شود و در تزریق عضلانی واجب است که به سرعت جذب بدن شود.

پس مادامی که دارو ستروتاید با روش تزریقی زیر پوستی یا زیر جلدی تزریق می گردد یعنی نباید به سرعت وارد خون شود و ممکن است عوارض آمپول ستروتاید سلامتی را به خطر بیاندازد. در برخی مواقع حتی اگر برای سلامتی فرد خطری نداسته باشد تزریق عضلانی ستروتاید می تواند مکانیسم اثر را در این دارو خنثی کند و بی تاثیر شود. بهتر خواهد بود تا این دارو را با روش زیر پوستی تزریق کنید و اگر در تزریق آن دچار اشتباه شدید به پزشک مراجعه فرمایید.

تزریق یک دوز عضلانی ستروتاید

کلام پایانی

لازمه‌ی استفاده از داوهای درمانی-تخصصی این است که باید به روش مصرف آنها، نحوه تزریق و میزان دوز مصرف دقت لازم را داشته باشید زیرا جا به جایی اطلاعات در روش مصرف علی الخصوص در مورد داروی ستروتاید می تواند عوارض داروی ستروتاید را به همراه داشته باشد. به غیر از عوارض سلامتی می تواند حتی مکانیسم اثر دارو را بی تاثیر کند.

برای جلوگیری از بروز عوارض و اثر بخشی داروی ستروتاید حتما مطابق راهنمای دارو و توصیه پزشک از آن استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، نحوه تهیه دارو است. داروهای ناباروری به علت کم یاب بودن ممکن است به دست برخی نهادهای نا معتبر و یا افراد سودجو به فروش برسند و معمولا تاریخ مصرف گذشته و یا تقلبی باشند. مصرف این داروها یا بی تاثیر است و یا عارضه های شدید برای سلامتی زنان را به همراه دارد. داروی ستروتاید، در همه اشکال ایرانی و خارجی آن را حتما از داروخانه های معتبر در سراسر کشور تهیه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه