ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

قرص برای افزایش ذخیره تخمدان

قرص برای افزایش ذخیره تخمدان

فهرست محتوا

با افزایش سن در زنان کیفیت تخمک گذاری بسیار تغییر می کند، ضمن اینکه این احتمال از هر فرد به فرد دیگری متفاوت است. اما به طور طبیعی عملکرد تخمک ها در سنین بالا برای باروری با شانس کمتری رو به هستند. امروزه بسیاری از زنان که قصد دارند دیر تر از حد معمول باردار شوند از قرص برای افزایش ذخیره تخمدان استفاده می کنند. قصد داریم در داروخانه آنلاین ویتامین ث اینبار در مورد ذخیره تخمدان و قرص های افزایش دهنده آن بررسی هایی را داشته باشیم.

انواع قرص برای افزیش ذخیره تخمدان

تخمدان زنان به طور طبیعی و خودکار هر 24 تا 35 روز یکبار یک تخمک آزاد می کند. به زمان رهاسازی تخمک، تخمک گذاری می گویند که بهترین وقت برای بارداری است زیرا تخمک بالغ شده و رشد کرده است و آماده لقاح می باشد. پس از گذشت این زمان مفید اگر لقاحی صورت نگیرد این تخمک از بدن زن به با خونریزی دفع می شود. که به آن دوران قاعدگی می گویند. برخی از داروها به افزایش ذخیره تخمدان در بدن می تواند کمک کننده باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

انواع قرص برای افزیش ذخیره تخمدان

1.کلومیفن

کلومیفن Clomiphen برای کسانی مفید واقع می شود که دچار ناباروری هستند و علت آن فقدان تخمک گذاری است. یعنی برای علت های دیگر ناباروری در زنان مصرف آن موثر نخواهد بود. در صورتی که هورمون محرک فولیکول یا FSH فعال و بالا نباشد این دارو به درستی عمل خواهد کرد. یکی از فواید این دارو درمان خونریزی در افرادی است که پروژسترون مصرف کرده اند. اگر قاعدگی منظمی در فرد وجود داشته باشد این دارو بین 3 الی 5 روز قابل استفاده خواهد بود. این قرص موجب ترشح LH از هیپوتالاموس می شود که عملکرد فعالیت و حرکت تخمک به سمت لوله های فالوپ را در زمان مناسب ترتیب می دهد. مصرف این دارو با تجویز پزشک امکان پذیر است.

2.لتروزول

بسیاری از زنان با سندرم تخمدان پلی کیستیک و یا تنبلی تخمدان رو به رو هستند که این عارضه مربوط به ترشح هورمون موثر در تخمک گذاری از هیپوفیز و در نتیجه بالا رفتن انسلین در خون می شود که روند منظم و صحیح تخمک گذاری را دچار مشکل می کند. این دارو، قرص برای افزایش ذخیره تخمدان نیز محسوب می شود زیرا تخمک گذاری رت منظک کرده و کیفیت آن را تقویت می کند حتی استفاده در زنانی که تخمک گذاری منظمی دارند نیز می تواند بسیار موثر باشد تا تخمک گذاری بهتری داشته باشند. عوارض این دارو متناسب با کلومفین بسیار کمتر است و حتی به عنوان داروی سرطان سینه نیز کاربردی پزشکی دارد. این قرص با مهار استروژن مانع از واکنش استروژن و تبدیل آن به پروژسترون می شود.

3.متفورمین

این دارو به طور خاص در افرادی که دچار ناباروری به علت سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند بسیار کاربرد داشته و درمان محسوب می شود. علاوه بر آن با کنترل انسلین در خون از عارضه های این سندرم در زنان که می تواند دیابت نوع 2 باشد جلوگری می کند. افرادی که دچار عارضه سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند به طور طبیعی و در طولانی مدت برای حفظ و بقای تخمک ها از این دارو روزانه استفاده می کنند تا قاعدگی های منظم و تخمک گذاری های کار آمدتری داشته باشند. مقاومت به انسلین یکی از عوامل بروز این مشکل در زنان است این قرص با کم کردن سطح انسلین در خون به القای تخمک گذاری کمک می کند.

داروهای گیاهی برای افزایش ذخیره تخمدان

در کنار قرص برای افزایش ذخیره تخمدان می توان از داروهای گیاهی نیز استفاده نمود و آنها را در رژیم های غذایی گنجاند.

داروهای گیاهی برای افزایش ذخیره تخمدان

    ✔ چای سبز: چای سبز موجب تحریک تخمک گذاری می شود.

    ✔ گزنه: دمنوش برگ گزنه می تواند باروری زنان را بیشتر کند. علاوه بر آن برای مشکل پروستات مردان نیز مفید است.

    ✔ روغن کتان: لیگنان موجود در روغن تخم کتان هورمون استروژن را در زنان تنظیم می کند از این جهت برای عملکرد هورمونهای تولید مثل ضروری است.

    ✔ شبدر قرمز: منظم شدن قاعدگی در زنان می تواند در تخمک گذاری موفق، تاثیر گذار باشد شبدر قرمز بر تنظیم قاعدگی کمک کننده است. ایزوفلاون با مصرف شبدر قرمز بالا رفته، و باروری و تخمک گذاری موفق تر خواهد بود.

    ✔ زنجبیل: این داروی گیاهی می تواند جایگزین قرص برای افزایش ذخیره تخمدان باشد. زنجبیل هم در مردان قدرت باروری را افزایش می دهد و هم در زنان.

 استفاده از داروهای گیاهی باید مستمر و منظم باشد در غیر اینصورت بی تاثیر خواهد بود.

بهترین دارو برای بالا بردن کیفیت تخمک

بهترین داروها برای بالا بردن کیفیت تخمک گذاری آن دسته  هستند که از ترکیبات گیاهی موثر مثل شنبلیله و تخم کدو بهره مند بوده و دارای آنتی اکسیدان بالا باشند. قرص برای افزایش ذخیره تخمدان و کیفیت تخمک گذاری باید دارای کیوتن،ال آرژنین و کلومفین نیز باشد.

بهترین دارو برای بالا بردن کیفیت تخمک

قرص ویتامین برای تقویت تخمدان

برخی از مکمل های ویتامینی بر تولید هورمون های تاثیر گذار بر تخمک گذاری، می توانند کمک کننده باشند که آنها را معرفی می کنیم.

    ✅ ویتامینD

    ✅ روغن ماهی

    ✅ منیزیم

    ✅ پروبیوتیک

    ✅ امگا3

    ✅ زینک

    ✅ ویتامین های گروه B

دارو درمانی و قرص برای افزایش ذخیره تخمدان

قرص برای افزایش ذخیره تخمدان برای افرادی که در سنین بالا می خواهند اقدام به بارداری کنند می تواند موثر باشد از این رو به معرفی تعدادی از موثر ترین داروها می پردازیم.

مکمل DHEA

DHEA یک مکمل هورمونی است که به افزایش ذخیره تخمدان و کیفیت تخمک گذاری کمک می کند. این مکمل دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی است که برای مهار کردن رادیکال های آزاد و مخرب بر تخمک گذاری می تواند مفید باشد. این مکمل به تولید هورمون های استروژن و تستسترون کمک می کند که در مردان مشکلات نعوظ را برطرف کرده و در زنان موجب تخمک گذاری بهتر می شود.

مکمل کوآنزیم کیوتن Coenzyme Q10

علاوه بر فواید کیوتن در ذخیره انرژی سلولی می توان از آن به عنوان یک قرص برای افزایش ذخیره تخمدان نیز یاد کرد و همچنین باید تاکید داشت که یکی از بهترین مواد موثر در این زمینه است. کوآنزیم کیوتن تاثیرات سودمندی در باروری و تنبلی تخمدان دارد. در زنانی که قرار است از درمان IVF استفاده کنند قبل از شروع این درمان می تواند انرژی لازم را برای تکثیر سلولی در تخمک فراهم کند. این مکمل دارویی قادر به تنظیم انسلین و تستسترون در خون است.

مکمل ال آرژینین L-Arginine

ال آرژینین در واقع یک آمینو اسید نیمه ضروری برای تولید پروتئین در بدن است که می تواند یک محرک جنسی بی خطر و بی عارضه نیز باشد. ال آرژینین با افزایش گردش خون در بدن خون بیشتری را در اطراف تخمدان ها به گردش می اندازد و از این رو می تواند تخمک گذاری را تحریک کند. در واقع هر چقدر جریان خون در تخمدان بیشتر باشد روند تخمک گذاری با قوت بیشتری اتفاق می افتد.

ال کارنیتین

لیزین و متیونین دو آمینو اسیداست که در ال کارنیتین موجود می باشد. ال کارنیتین در دسته های مختلفی موجود است که یکی از آنها استیل ال کارنیتین است و آنتی اکسیدان بیشتری را در خود دارد. از این رو تاثیرات مثبتی بر دستگاه تولید مثل زنان می گذارد. این دارو یک قرص برای افزایش ذخیره تخمدان است و می توان در سنین بالا برای تقویت تخمدان از آن بهره برد.

مکمل گلای وانس Gly Once

گلای وانس نام تجاری دارو متفورمین است. یکی از مشکلات باروری در زنان تنبلی تخمدان است که با وجود انسلین بالا در خون اتفاق می افتد، در واقع گلای وانس باعث می شود تا مقاومت به انسلین کاسته شده و تخمک گذاری بهتر صورت بپذیرد. گلای وانس با تنظیم سطح انسلین در خون از عوارض تنبلی تخمدان در بدن کاسته و موجب سوخت و ساز بیشتر سلولی و تحریک تخمک گذاری می شود.

برای تقویت تخمک در سن بالا چی بخوریم؟

تقویت تخمک در سنین بالا کمی زمانبر است و باید صبر کرد اما غیر ممکن نیست. اگر یائسگی رخ نداده باشد و همچنان فرد از قدرت باروری برخوردار باشد برای تسریع آن می توان از مکمل های حاوی آنتی اکسیدان بالا و کیوتن استفاده کرد. رژیم غذایی که در آن از مواد غذایی چون کلم بروکلی، ماهی سالمون، تخم کدو، زردچوبه و زنجبیل و ژل رویال باشد می تواند به تخمک گذاری در سنین بالا کمک کند. قرص برای افزیش ذخیره تخمدان در سنین بالا، می تواند از دسته مکمل های ال آرژنین و DHEA باشد. ترک سیگار، ورزش مداوم و روتین و بالا بردن ضربان قلب به تحریک تخمک گذاری کمک می کند.

راهکارهایی جهت بهبود کیفیت تخمک ها

راهکارهایی جهت بهبود کیفیت تخمک ها

سبک زندگی سالم، نوشیدن آب کافی، ورزش کردن و حتی استفاده از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند راهکارهایی برای بهبود تخمک گذاری محسوب گردد. ضمن اینکه کنترل وزن یکی از راهکارهای موفق در این مسیر است. افزایش وزن و انباشت چربی در اطراف تخمدان ها باعث تنبلی تخمدان می شود که می تواند عدم تخمک گذاری را به همراه داشته باشد.

کلام پایانی

تخمک گذاری در زنان از دوران بلوغ تا دوران یائسگی اتفاق می افتد اما کیفیت تخمک برای بارداری و ذخیره تخمدان مهم است. از این رو بسیاری از داروها و مکمل ها برای بهبود کیفیت تخمک گذاری در این اختلال تجویز می شود که تا حد بسیاری موثر است. انواع قرص برای افزایش ذخیره تخمدان موجود است که می توانید با تشخیص پزشک از آنها استفاده کنید. داشتن یک سبک زندگی سالم و ورزش کردن بهترین راه برای کاهش عوارض های تنبلی تخمدان و مشکلات ناباروری است. در کنار یک سبک زندگی سالم و استفاده از داروهای گیاهی و مکمل های ویتامینی برای افزایش تخمک گذاری می توان به اختلال ناباروی و افزایش ذخیره تخمدان تاثیر گذاشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه