ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن

قرص فلوکونازول برای درمان بوی بد واژن

فهرست محتوا

هر فرد در طول زندگی خود گاهی به بیماری های قارچی دچار  می شود و بدن ما هر روزه در معرض انواع باکتری ها و ویروس هاست. قارچ یا مخمرها ممکن است مولد بیماری باشند. زمانی که به هر دلیلی سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و یا شرایط محیطی درون و بیرون بدن برای بروز بیماری ها مساعد شود امکان دارد دچار بیماری های قارچی شوید.

یکی از عوامل پدیدار شدن قارچ ها مرطوب بودن محیطی است که در آن شروع به رشد می کنند، مثل: واژن، گلو، مری و پوست. در این متن از داروخانه آنلاین ویتامین ث به داروی موثر در از بین بردن قارچ هایی که سبب بوی بد واژن می شوند و قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن پرداخته ایم که در ادامه مفصل بررسی خواهیم کرد.

فلوکونازول (دیفلوکان) چیست؟

به طور واضح این قرص یک داروی ضد قارچ است. بیماری های قارچی می توانند در سراسر بدن گسترش بیابند و از همه بیشتر در دستگاه تناسلی، مثانه، گلو، مری، ریه ها و حتی سیستم های خونرسانی پخش می شوند و بدن را دچار بیماری می کنند. گاهی هم این دارو برای جلوگیری از بیماری در افرادی که جراحی های سنگین داشته اند و سیستم ایمنی آنها تضعیف شده است استفاده می گردد.

فلوکونازول (دیفلوکان) چیست؟

در بین داروهای از بین برنده قارچ، قرص فلوکونازول (Fluconazole) از عوارض کمتری برای بدن برخوردار است. این دارو تنها در بیماری هایی موثر واقع می شود که علت بیماری رشد و شیوع قارچ در بدن باشد و برای عواملی نظیر ویروس و میکروب کارساز نخواهد بود.

قرص فلوکونازول به طور خاص برای درمان عفونت قارچی واژن هم به کار برده می شود. برخی از این قارچ ها سبب بروز بوی نا مطبوع در دستگاه تناسلی بانوان می شود که پزشک متخصص در بیشتر مواقع از قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن برای تجویز استفاده می کند.

موارد مصرف فلوکونازول

بیماری قارچی یک میکرو ارگانیسم زنده است که در محیط های مناسب رشد کرده و سبب بیماری های جدی می شود. این بیماری مسری بوده و به سرعت در همه جای بدن گسترش پیدا می کند. معمولا عفونت های قارچی با سوزش، خارش و زخم و التهاب همراه هستند. عفونت قارچی از طریق سطوح، غذا و لباس آلوده ممکن است وارد بدن شده و پس از یک شرایط مطلوب برای رشد تبدیل به یک موضوع جدی و تهدید کننده برای سلامتی شود.

بدن افراد در طول روز با بسیاری از این قارچ ها در تماس است و سیستم ایمنی بدن آن را سرکوب می کند. در صورتی که این بیماری قارچی قوی یا بدن توانایی مقابله با آن را نداشته باشد فرد دچار مشکل شده و باید دارو مصرف کند که قرص فلوکونازول (Fluconazole) یکی از همین داروهای موثر برای درمان این بیماری است.

این قرص بیشتر برای بیماری های زیر به کار برده می شود:

برفک مری

برفک مری یک عفونت قارچی در دستگاه گوارش است. که با عنوان کاندیدیازیس مری هم از آن نام برده می شود. این بیماری در افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند مشاهده شده است. یک بدن طبیعی به طور معمول این بیماری را سرکوب می کند. از علائم این بیماری مشاهده ترشحات پنیری شکل از حلق تا مری، حالت تهوع، خشکی دهان، درد قفسه سینه و کاهش وزن است.

برفک مری

قارچ واژن

یکی از عفونت های متداول در زنان قارچ واژن است که به طور معمول زنان به آن دچار می شوند. این بیماری با خارش شدید، سوزش، زخم و ترشح های پنیری شکل و بد بو همراه است. از نشانه های قارچ واژن بوی نامطبوع دستگاه تناسلی است.

هر ناحیه تناسلی یک بوی مخصوص دارد و بدون بو نیست، زیرا غدد و هورمون ها در کارکرد آن تاثیر دارند و سبب ایجاد یک بوی طبیعی در آن می شود. اما بوی ناشی از یک عفونت قارچی زننده و نامطبوع است. معمولا از قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن و درمان عفونت قارچی واژن استفاده می شود.

قارچ واژن

دلیل اینکه بر روی این دو بیماری تاکیید کرده ایم این است که در بیماری هایی که سیستم تناسلی را درگیر می کند امکان بروز آن در گوارش و حلق و مری هم وجود دارد. یکی از راه های انتقال بیماری های قارچی که توسط فلوکونازول سرکوب می شود رابطه جنسی است. که از بزاق دهان و ترشحات ناحیه تناسلی قابل انتقال خواهد بود.

عوارض مصرف فلوکونازول

هر دارویی که استفاده می کنیم امکان دارد موجب بروز برخی ناراحتی ها یا نشانه هایی شود که سلامتی فرد را به خطر انداخته یا گذرا باشد. برخی از این عوارض شایع و برخی دیگر نادر هستند.

عوارض مصرف فلوکونازول

در صورت مشاهده علائم زیر، پس از مصرف داروی فلوکونازول به پزشک مراجعه کنید.

عوارض شایع:

– تهوع

– ریزش مو

– مشکلات گوارشی

– سردرد شدید

– سرگیجه

– اختلال در حس چشایی

عوارض نادر:

– تنگ شدن نفس

– حس سرما و لرز

– مدفوع با رنگ غیر طبیعی

– تپش قلب

– اختلال بلع

– بثورات پوستی (کهیر و التهاب)

– ورم پلک

– زردی پوست

– نفس بد بو

– ادرار تیره رنگ

– بی اشتهایی

– درد در ناحیه بالایِ سمت راست شکم

تداخل دارویی فلوکونازول

حتما قبل از مصرف هر دارویی راهنمای آن را مطالعه کنید و از تداخل دارویی مطلع شوید. می توانید این اطلاعات را از پزشک خود هم جویا شوید و یا از دکتر داروساز برای اطلاع از تداخل دارویی سوال بپرسید.

تداخل دارویی فلوکونازول

استفاده برخی داروها با قرص فلوکونازول سبب بروز عوارض شدید در افراد می گردد و باید از استفاده هم زمان یا نزدیک به هم این ترکیبات دارویی با هم، خودداری کنید.

  • فوستم ساویر
  • آلفوزوسین
  • بپریدیل
  • بوپرنورفین
  • سیتالوپرام
  • ایلوپریدون
  • دوفتیلید
  • اریترومایسین
  • فکسینیدازول
  • آمیودارون

برای اطلاع دقیق تر راهنمای داخل جعبه را مطالعه بفرمایید.

عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی یا مخمری در زنان یک عفونت مقاربتی نیست اما در هر صورت امکان دارد که از طریق رابطه جنسی سرایت کند. در ابتدای بیماری ممکن است تا مدتها متوجه ابتلا به عفونت قارچی واژن نشده باشید به محض اینکه در بدن شرایط مساعدی برای رشد و گسترش آن به جود آید علائم بیماری بروز پیدا می کند. این بیماری با نام کاندیدیازیس نیز شناخته می شود.

عفونت قارچی واژن چیست؟

در محیط واژن سالم، مقداری باکتری و قارچ وجود دارد اما زمانی که محیط برای رشد برخی قارچ های نا سالم مساعد می شود منجربه بیماری خواهد شد. این بیماری با علائم تحریک پوستی در دهانه واژن و لابیا، خارش، سوزش و التهاب همراه است. در برخی مواقع هم هیچ علائمی وجود نداشته و تنها نشانه وجود بیماری قارچی در واژن بوی نامطبوع است که از قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن و همچنین درمان عفونت قارچی واژن استفاده می شود.

مشکل عفونت قارچی در واژن این است که می تواند به علت حساس کردن محیط دستگاه تناسلی و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را بیشتر کند. از علائم اصلی این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب و قرمزی
  • تورم لابیا و اطراف واژن
  • سوزش در هنگام ادرار
  • درد و سوزش در رابطه جنسی
  • بروز جوش
  • ترشحات پنیری شکل به رنگ: سفید تا خاکستری
  • ترشحات آبکی شکل
  • بوی بد واژن (بوی ماهی)

در صورت ابتلا به بیماری قارچی در واژن باید از رابطه جنسی جلوگیری شود زیرا این بیماری به شریک جنسی هم منتقل خواهد شد. ممکن است شما برای درمان عفونت قارچی واژن اقدام کنید اما این بیماری در بدن شریک جنسی شما باقی مانده و بعدا دوباره به آن مبتلا شوید.

پوشیدن لباس هایی که قبلا استفاده شده و یا اثری از عرق و رطوبت در آن باشد می تواند علت به وجود آمدن این بیماری در واژن باشد. همچنین نباید از شوینده های معطر و قوی برای شستن ناحیه تناسلی استفاده کنید زیرا موجب از بین رفتن PH طبیعی واژن شده و شرایط را برای رشد قارچ و مخمر فراهم می کند.

بهتر است پس از نشانه های بروز بیماری علی الخصوص بوی بد واژن به پزشک مراجعه کنید. عفونت ناشی از قارچ معمولا با مصرف قرص فلوکونازول برای رفع بوی بد واژن و درمان عفونت قارچی واژن استفاده می گردد. اما بهتر است این دارو را پزشک برای شما تجویز کند. فلوکونازول در صورتی در درمان موثر واقع می شود که حتما برای بیماری قارچی مصرف گردد پس برای تشخیص صحیح به معاینه متخصص زنان نیاز خواهد بود.

درمان عفونت قارچی واژن با فلوکونازول

داروی فلوکونازول در اشکال مختلفی برای درمان عفونت قارچی واژن به کار برده می شود. گاهی پزشک برای درمان، پمادهای واژینال حاوی فلوکونازول تجویز می کند که فرد مبتلا به بیماری قارچی واژن باید به وسیله یک اپلیکاتورِ پماد که درون جعبه آن موجود است درما را آغاز کند، امکان دارد به همراه پماد از قرص فلوکونازول نیز استفاده شود تا به طور کامل بیماری بهبود یابد.

درمان عفونت قارچی واژن با فلوکونازول

قرص فلوکونازول (Fluconazole) در درمان عفونت قارچی واژن و رفع بوی بد در دستگاه تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول درمان با پماد واژینال فلوکونازول بهتر است هر روز دوش آب گرم بگیرید و پماد را در هنگام خواب مصرف کنید تا مکانیسم اثر بهتری داشته باشد و پماد از واژن بیرون ریخته نشود.

قرص فلوکونازول یک درمان قطعی برای بیماری های قارچی در واژن است اما برای استفاده از آن بهتر خواهد بود تا توسط یک پزشک معاینه شوید. اگر به اشتباه برای بیماری خود از این دارو استفاده کنید، شاید برای سلامتی بدن و PH طبیعی واژن مشکل ساز شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه