ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

قرص کلاژن و چاقی صورت

آیا قرص کلاژن چاق کننده است؟

فهرست محتوا

در مصرف مکمل ها و ویتامین های مراقبت از پوست و مو همیشه مواردی نظیر اضافه وزن، اشخاص را در مورد استفاده از این قرص ها دچار تردید می کند. برخی افراد خود را از مکمل های مواد مغذی محروم می کنند زیرا تصور آنها این است که این مواد چاق کننده هستند. یکی از این مکمل ها قرص کلاژن است که موجب جوانسازی پوست و رهایی از چین و چروک ها می شود اما عده ای می گویند تاثیر کلاژن در افزایش وزن و چاقی صورت بسیار است. با توجه به چنین عباراتی تصمیم گرفتیم تا قرص کلاژن را در زمینه چاقی صورت و بدن بررسی کنیم تا بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم که ارتباط این قرص با این مسائل چیست. پس اگر شما هم چیزی راجع به قطعیت تاثیر قرص کلاژن و چاقی صورت و بدن نمی دانید در این مطلب از داروخانه آنلاین ویتامین ث با ما همراه باشید.

ارتباط قرص کلاژن و چاقی صورت

کلاژن یک پروتئین از نوع ضروری است که درون بافت های بدن وجود دارد و موجب انسجام سلولی در پوست، مو، ماهیچه ها و استخوان و تاندون ها می شود. در واقع کلاژن نوعی پروتئین مهم و واجب است. قرص کلاژن در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که بدن دیگر قادر به ساخت کلاژن نباشد مانند افزایش سن یا مواردی نظیر سوء تغذیه این اتفاق رخ می دهد. با مصرف این مکمل پوست در لایه میانی خود سریع کلاژن سازی کرده و چین و چروک ها کمتر و پوست مرطوب و درخشان تر می شود علاوه بر این ریشه موها و ساقه آن مستحکم تر عمل می کند.

چاقی صورت زمانی رخ می دهد که بدن کالری بیش از اندازه مصرف کرده باشد و کالری اضافی موجب چاقی در صورت و بدن می شود. مکمل کلاژن دارای هیچ کالری نیست بنابراین نمی تواند چاق کننده باشد. چاقی تنها بر اثر مصرف کالری بیش از نیاز بدن و یا به علت مصرف داروهای هورمونی و برخی بیماری ها رخ می دهد. یک نکته کلیدی این است که کلاژن بیشتر سبب رطوبت رسانی به پوست می شود با تجمع رطوبت به منظور کلاژن سازی است که احساس می شود بین قرص کلاژن و چاقی صورت ارتباطی وجود دارد.

ارتباط قرص کلاژن و چاقی صورت

کلاژن برای بدن چه می کند؟

کلاژن یک ساختار امینو اسیدی برای پوست، مو، ناخن و استخوان و عضلات است. 30 در صد از پروتئین کلاژن در اندام های بدن و باقی آن یعنی 70 درصد در پوست وجود دارد و به سلامتی و درخشندگی و جوان ماندن آن کمک می کند. کلاژن در لایه میانی پوست یعنی دِرم تشکیل می شود. کار اصلی کلاژن چسباندن سلول ها و فیبرهای عضلانی به هم دیگر است از این رو به داربست پوست و ماهیچه نیز شهرت دارد.

چاقی صورت چگونه اتفاق می افتد؟

چاقی صورت در صورت مصرف کالری اضافی رخ می دهد پس اگر صورت چاقی دارید باید کالری ورودی به بدن خود را در طی روز بررسی کنید. وقتی کالری زیادی مصرف کنید بدن خودکار، مازاد آن را در چربی ها ذخیره می کند و چاقی رخ می دهد. اگر حتی 500 کالری اضافه بر نیاز روزانه خود مصرف کنید صورت و بدن شما چاق می شود.

همچنین ممکن است فرد دچار برخی بیماری هایی باشد که زمینه ساز چاقی هستند نظیر کم کاری تیروئید، مشکلات هورمونی و خودایمنی که فرد را مستعد چاقی می کند. اگر از داروهای کنترل کننده افسردگی و ضد افسردگی استفاده می کنید باید بدانید که این داروها بر روی اشتها تاثیر گذاشته و موجب می شود غذای بیشتری را مصرف کنید. جالب است بدانید قرص کلاژن حتی خاصیت سیر کنندگی نیز دارد و مصرف آن باعث می شود تا بیشتر احساس سیری کرده و همین موضوع موجب کاهش وزن سالم می گردد.

چاقی صورت چگونه اتفاق می افتد؟

نقش کلاژن در سلامت پوست

معمولا در مورد کلاژن تنها از خاصیت ضد پیری و جوانسازی آن با خبریم اما یک کارکرد مهم کلاژن تحریک تولید پروتئین های دیگر نظیر الاستین و فیبریلین است که به استحکام ساختار پوست کمک شایانی می کند. استحکام پوست تنها به لایه رویی آن مربوط نمی شود و مقادیر بسیاری از سلامتی خود را مدیون ماهیچه ها و رشته های عضلانی است، کلاژن علاوه بر اینکه مسئول بسیاری از کارکرد های بیولوژیکی در بدن است به ساختار منسجم ماهیچه و عضلات کمک می کند تا استحکام خود را حفظ کنند.

این موضوع تمامی نواحی بدن را که از پوست و عضلات تشکیل شده اند را شامل حال خود می کند و البته صورت را بیشتر به خود اختصاص می دهد. زمانی که ساختار پوست و لایه های زیرین عضلات آن محکم و منسجم باشند در واقع کمتر دچار شلی پوست و افتادگی در صورت خواهیم شد. علاوه بر آن کلاژن با حفظ رطوبت پوست و کشسانی عضلات به شادابی و انعطاف آن کمک می کند.

با افزایش سن، سنتز بافت های پروتئینی کلاژن در بدن رو به کم شدن می رود و موجب از بین رفتن خاصیت الاستیسیته یا انعطاف پذیری پوست می شود و چین و چروک ها بروز پیدا می کنند. جالب است که بدانید مصرف کلاژن به ترمیم پوست در هر سنی کمک می کند در سنین پایین تر موجب پیشگیری از خطوط عمیق صورت و در زمان مینسالی و پیری نیز باعث از بین روفتن و یا کم شدن آنها می شود.

نقش کلاژن در سلامت پوست

مصرف قرص کلاژن و کمک به بهبود متابولیسم

متابولیسم کند سبب بروز اضافه وزن می شود. هرچقدر چربی موجود در اندام ها و بافت میانی عضلات بیشتر باشد متابولیسم بدن کندتر می شود و هر روز وزن بیشتری به اندام ما اضافه خواهد شد. در صورتی که مصرف قرص کلاژن به بدن در ساخت ماهیچه و عضلات بدون چربی کمک می رساند. در بسیاری از مکمل های بدنسازی از پودر کلاژن برای عضله سازی بهتر استفاده می شود وقتی توده های عضلانی فاقد چربی در بدن بیشتر باشد موجب می شود تا متابولیسم سوخت و ساز هم بالا برود و کاهش وزن چشمگیر اتفاق می افتد. در واقع تاثیر کلاژن در افزایش وزن نیست بلکه در ساخت توده های عضلانی است. در کنار ورزش و یک رژیم غذایی معتدل و مصرف مکمل کلاژن می توانید بدنی سالم و وزنی طبیعی داشته باشید که حاصل یک سوخت و ساز و متابولیسم سالم در بدن است.

مصرف قرص کلاژن و کمک به بهبود متابولیسم

هیچ راهکاری وجود ندارد که موجب چاق شدن صورت و لاغر ماندن بدن شود. وقتی مبحث چاقی به میان می آید تمامی اندام ها درگیر آن می شوند و نمی توان ادعا داشت یک مکمل تنها می تواند بر روی چاقی صورت کمک کند. اما نکته اینجاست که می توان کارهای انجام دارد که گردش خون بیشتری در پوست و عضلات صورت رخ بدهد، مواد مغذی بیشتری به آن برسد و کلاژن سازی مفید تری داشته باشد. اما این راهکارها چه هستند؟

انجام تمرینات یوگای صورت: موجب گردش خون بهتر در عضلات و بندهای ماهیچه ای می شود از این رو شبیه به ورزش در اندام های بدن عضلات صورت هم قوی شده و پوست صاف و کشیده و صورت پر تر به نظر خواهد رسید.

مصرف مکمل های زینک: زینک به کلاژن در ساخت سلول و تکثیر سلولی کمک می کند و موجب می شود تا بافت سفت تری در پوست به وجود آید. افزایش گردش خون به واسطه خوردن زینک موجب اکسیژن و تغذیه رسانی به سلول های صورت می گردد و کلاژن سازی بهتر اتفاق می افتد و احساس می شود صورت چاق تر شده است.

مصرف مکمل های خانواده ویتامین B: دیگر برکسی پوشیده نیست که تمامی زیر مجموعه خانواده ویتامین B علی الخصوص بیوتین چقدر برای سلامتی پوست خوب است و موجب تغذیه شدن پوست و آبرسانی بیشتر به بافت آن می شود.

استفاده موضعی از ژن آلوئه ورا و خوردن برخی مواد کلاژن ساز بعلاوه آب قلم می توان موجب بهبود جریان کلاژن سازی در پوست شود و صورت چاق تر به نظر آید.

راهکارهایی برای کمک به چاقی صورت

کلاژن چطور به کاهش وزن کمک می کند؟

کلاژن به دو صورت می تواند به کاهش وزن کمک کننده باشد.

  • ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها و در نتیجه خوردن غذای کم و دریافت کالری کمتر و در نتیجه کاهش وزن حاصل می شود.
  • بالابردن متابولیسم ماهیچه ای که موجب عضله سازی بیشتر در ماهیچه و کاهش توده چربی می شود که با این کار سوخت و ساز بدن بالا رفته و کالری بیشتری می سوزاند. در واقع تاثیر کلاژن در افزایش وزن نیست بلکه کمک به کاهش وزن است.

فواید شگفت انگیز کلاژن برای چاقی صورت

مکمل های کلاژن در اشکال مختلفی عرضه می شوند که با اشکال قرص و کپسول آن آشنا هستیم اما نوع دیگر آن پودرهای کلاژن هستند که برای برخی سوال بر انگیز است که آیا پودر کلاژن باعث چاقی صورت می شود؟ و فایده ای برای آن دارد؟ باید بگوییم که بله این پودر و باقی مکمل های کلاژن محلول در آب هستند و جذب پودر کلاژن راحت تر است ضمن اینکه به هر نوشیدنی که دوست دارید می توانید آن را اضافه کنید.

رابطه قرص کلاژن و چاقی صورت و یا بهتر است بگوییم تمامی مکمل های کلاژن ساز این است که با استحکام در بافت پوست و عضلات صورت به شادابی و جوان شده پوست کمک می کند و علائم پیری که شامل تو رفتگی های عمیق و لاغر تر به نظر رسیدن صورت است را کم می کند و یا از بین می برد از این رو، کمک کننده است و صورت چاق تر به نظر می رسد.

کلام پایانی

اگر با این شعار تبلیغاتی رو به رو شدید که استفاده از یک مکمل خاص با هر نامی تنها فقط موجب چاقی صورت می شود این یک دروغ بزرگ است. ساختار بدن به طوری نیست که تنها با خوردن یک قرص بتوان قسمت صورت راچاق کرد و بدن لاغری داشت.

در واقع این ادعاها همگی بی پایه هستند. اما قرص کلاژن و چاقی صورت باهم رابطه ای علمی دارند. در واقع وقتی ساختار پوست و لایه های آن منعطف پذیر تر می شوند و آب رسانی به آن ها با کلاژن بهتر صورت می گیرد سلول های پوستی حالتی شاداب و سر زنده به خود می گیرند از این رو به نظر خواهد رسید مکمل کلاژن باعث چاقی صورت شده است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه