ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

با این نکات نحوه خواندن لیبل مکمل های غذایی را بیاموزید

فهرست محتوا

موافقید امروز یاد بگیریم چطور لیبل مکمل های غذایی را بخوانیم؟ یک رژیم غذایی مغذی که به سوخت بدن شما برای سلامتی و تندرستی بهینه کمک می کند، اغلب بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز است. اما حتی با بهترین رژیم‌های غذایی، گاهی اوقات مکمل‌ها برای تامین کمبود ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری هستند. مکمل های غذایی توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شوند و بنابراین در بازار فراوان هستند. قفسه‌های داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مملو از بوفه‌ای از مکمل‌ها هستند – در واقع آنقدر زیاد که تعیین اینکه کدام و چرا باید انتخاب شود، دشوار است. بهترین راه برای محدود کردن سریع انتخاب ها این است که یاد بگیرید چگونه برچسب یا لیبل مکمل ها را بخوانید و برچسب ها را با نیازهای خود مقایسه کنید. و علاوه بر کمک به کارآمدتر کردن فرآیند انتخاب، یادگیری خواندن برچسب مکمل‌ها می‌تواند به کاهش خطرات مصرف مکمل‌هایی که نیاز ندارید یا نباید داشته باشید، کمک کند.در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث نیاز به دانستن برچسب‌های مکمل‌های غذایی را شرح می‌دهیم.

نحوه خواندن لیبل مکمل های غذایی

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای اطمینان از تامین نیازهای ویتامین و مواد معدنی خود است. با این حال، تحت شرایط خاصی، مصرف مکمل ممکن است ضروری باشد. خرید مکمل ها می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد. با وجود مکمل های بسیار زیاد و اطلاعات بسیار زیادی که روی برچسب هر محصول بسته بندی شده است، حتی دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد.خوشبختانه، به محض اینکه بفهمید چگونه برچسب‌ها را بخوانید، خرید مکمل‌ها به کاری آسان تبدیل می‌شود. لیبل مکمل را روی بطری یا جعبه مکمل خواهید یافت. در زیر، ما هر قسمت از برچسب مکمل های غذایی را پوشش داده ایم تا بدانید هنگام ارزیابی گزینه های خود به دنبال چه چیزی باشید.

مقدار استفاده پیشنهادی و اندازه سرو (Serving size)

اندازه وعده پیشنهادی معمولاً در بالای برچسب مکمل قرار دارد و این قسمت یکی از مهمترین قسمت لیبل مکمل هاست و بیانگر مقداری ست که اگر شما از آن مکمل استفاده کنید ، به بدن شما خواهد رسید. بعنوان مثال سروینگ سایز تریپل فلکس سه کپسول است و در ترکیبات آن مقدار ۱۵۰۰ میلی گرم گلوگزامین ذکر شده ست ، پس در هر کپسول آن ۵۰۰ میلی گرم گلوکزامین سولفات وجود دارد.

مقدار استفاده پیشنهادی و اندازه سرو (Serving size)
در نمونه دیگر سروینگ سایز برای کلسیم یک کپلت ( قرص) ذکر شده ست و مقدار ۳۳۳ میلی گرم برای کلسیم است، پس در هر قرص آن ۳۳۳ میلی گرم کلسیم وجود دارد.‌

مقدار استفاده پیشنهادی و اندازه سرو (Serving size)

تعداد استفاده پیشنهادی نیز در همین قسمت یافت می شود و نحوه و دفعات مصرف مکمل را راهنمایی می کند. به عنوان مثال، "یک قرص دو بار در روز همراه با غذا مصرف شود."

تعداد در هر بسته (Serving per container)

این قسمت در لیبل مکمل ها نشان دهنده تعداد روزهاییست آن بسته بندی با توجه به سروینگ سایز تعریف شده برای شما دوام خواهد داشت. در مثال تریپل فلکس سروینگ سایز سه عدد تعریف شده، حجم بسته بندی پنجاه عدد است، پس با این اوصاف شانزده روز این بسته بندی دوام خواهد داشت یا بعبارتی ظرفیت دارد. اگر سروینگ سایز یک عدد تعریف شده بود سروینگ پر کانتینر پنجاه میشد.

کالری (Calory)

این قسمت در لیبل مکمل ها همه مکمل و برند ها وجود ندارد . عددی که در این قسمت وجود دارد بیانگر کالری ست که هر سروینگ سایز آن مکمل به بدن شما وارد میکند . این قسمت وقتی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما تحت رژیم خاصی از نوع کنترلگر کالری باشید.‌

مقدار در هر وعده (Amount per serving)

این قسمت در لیبل مکمل ها نشان دهنده میزان هر ماده در آن مکمل است که بر اساس ماهیت آن واحد های مختلفی دارد ، مثل گرم (g) ، میلی گرم (mg) ، میکروگرم (mcg) و واحد بین المللی (IU:International Unit) برای ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین ای و ویتامین د.

مقدار در هر وعده (Amount per serving)

درصد ارزش روزانه (Percentage of daily value)

معمولا به صورت عددی همراه با درصد در ستون کنار ماده موثره دیده می شود. این درصد نشان دهنده این است که این مکمل در هر سروینگ سایز چند درصد از نیاز روزانه یا رنج درمانی آن مکمل را برطرف می کند.

تاریخ انقضا

FDA تاریخ انقضای مکمل‌ها را الزامی نمی‌کند، اما الزام می‌کند که اگر یکی در فهرست است، توسط داده‌های خاصی پشتیبانی شود. با این حال، آنها هنوز تعریف نکرده اند که چه داده هایی مورد نیاز است، و در نتیجه، بسیاری از برچسب های مکمل تاریخ انقضا را درج نمی کنند. اگر تاریخ انقضا را روی برچسب مکمل می بینید، این تاریخی است که سازنده از طریق آن، بقیه برچسب را دقیق تضمین می کند. به عبارت دیگر هیچ تضمینی برای اثربخشی مکمل پس از انقضا وجود ندارد.

مواد دیگر (Other ingredients)

سایر ترکیبات و موادی که برای ساختن آن دارو مورد استفاده قرار گرفته اند مانند ژلاتین کپسول ، فیلر ها و نگهدارنده ها و …

احتیاط (Caution)

آیا آلرژی غذایی دارید؟ یا شاید شما داروهای دیگری مصرف می کنید که می توانند با این مکمل تداخل داشته باشند. هشدارها و اخطارهای برچسب مکمل جایی است که شما باید به دنبال این اطلاعات باشید. همچنین برای کشف هر گونه واکنش نامطلوب شناخته شده و نحوه برخورد با آنها در صورت بروز، به این بخش نگاه کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مکمل‌ها به شما توصیه می‌کنند که اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید یا داروهای دیگری مصرف می‌کنید که ممکن است مکمل خوب تاثیر نگذارد، با پزشک مشورت کنید.

تاییدیه ها FDA

مهم است که به دنبال تاییدیه هایی در مورد انتخاب مکمل های خود باشید. اینها کمک می کند تا مطمئن شوید محصولاتی که مصرف می کنید آزمایش شده و از نظر مواردی مانند خلوص، قدرت، پایداری و تجزیه شدن بررسی شده اند. برخی از تأییدیه هایی که باید جستجو کنید عبارتند از:

داروسازی ایالات متحده

بنیاد ملی بهداشت

روش تولید خوب

شرایط نگهداری

شرایط نگهداری مکمل ها ممکن است در لیست نگرانی های شما قرار نگیرد، اما شرایط نگهداری نامناسب می تواند به سرعت کیفیت و کارایی مکمل های شما را کاهش دهد. فرض کنید یک کابینت در یک فضای غیر قابل کنترل آب و هوا (مثلاً اکثر گاراژها) دارید که در آن مکمل های خود را ذخیره می کنید. بیشتر مکمل ها تحت تأثیر شرایط مرطوب یا گرم قرار می گیرند. در ظرف مکمل، بخشی را خواهید دید که به مصرف کنندگان توصیه می کند که چگونه و در چه شرایطی مکمل را نگهداری کنند.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و توصیه بهداشتی یا پزشکی نیست. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید، همیشه با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشورت کنید.

به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه