ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

شناسایی نوع مو

نحوه شناسایی نوع مو و حالت دهی آن

فهرست محتوا

بیایید از اینجا شروع کنیم: موی شما زیباست. داشتن مویی زیبا ممکن است وقت و هزینه ای در بر داشته باشد. ممکن است برای بیرون رفتن در لحظه ای حالت بگیرد و یا ممکن است به طرز چشمگیری سرپیچی کند. هرگز به این امر توجه نکنید.

نازک، ضخیم، بلند، کوتاه، مات، براق، فر، مواج یا صاف، موهای شما شایسته احترام است. الگوهای فر مو، تخلخل، تراکم و نیازهای حالت دهی مو را بشناسید. در این مقاله از داروخانه آنلاین ویتامین ث نحوه شناسایی نوع مو و حالت دهی آن را می آموزید.

نوع مو به چه معناست؟

نوع موی شما اساساً بر اساس الگوی فر موی شما است. میزان فر شدن مو توسط فولیکول مو تعیین می شود. شکل فولیکول تعیین می کند که موهای شما در کدام دسته از موارد زیر قرار می گیرد:

  • صاف
  • مواج
  • فرفری
  • وز وزی

فولیکول هر چقدر بیضی یا نامتقارن باشد، موهای شما فر می شود. نوع مو با ژنتیک تعیین می شود. می توانید الگوی فر خود را با گرما یا مواد شیمیایی تغییر دهید، و الگوی فر شما می تواند توسط هورمون ها یا داروهایی که مصرف می کنید تا حدودی تغییر کند، اما الگوی اصلی فر شما در DNA شما است. هر بار که موهای شما چرخه رشد خود را پشت سر می گذارد، آن ویژگی های ژنتیکی دوباره مطرح می شوند.

انواع مو

آندره واکر به دلیل ایجاد سیستم طبقه بندی موها بر اساس یکی از چهار الگوی فر شناخته شده است:

  • نوع 1                            موی صاف
  • نوع 2                            موی مواج
  • نوع 3                            نوی فر
  • نوع 4                            موی وز

این انواع مو بیشتر بر اساس سفتی یا سستی فرها و وزها به زیر مجموعه هایی تقسیم می شوند. ممکن است ساده به نظر برسد، اما مانند اکثر تلاش ها برای تعریف ویژگی های انسانی، چنین نیست. ممکن است موهای شما از ریشه صاف و در انتها مواج باشد. نکته اصلی این است که بفهمید هر نوع مو چه چیزی نیاز دارد، بنابراین می توانید آن را به خوبی حالت دهید و از سلامتی آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه حالت دهی مو و مراقبت از آن

نوع 1: صاف

موی نوع 1 هیچ حالت فر طبیعی ندارد. تار موها ممکن است نرم یا درشت، ضخیم یا نازک باشند، اما بدون هیچ پیچ و تابی از ریشه تا انتهای مو صاف می افتند. موی نوع 1 تمایل به چرب شدن دارد، بنابراین بسیاری از آرایشگران توصیه می کنند که برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید محصولی که می خرید چربی بیشتری به موهای شما اضافه نمی کند. شستن بیش از حد مو ممکن است باعث تولید بیش از حد چربی در پوست سر شود، بنابراین شامپوی خشک برای افرادی که موهای صاف و چرب دارند مزیت دارد.

نوع 2: مواج

نوع 2A

حالت طبیعی موی نوع 2 یک بافت ملایم و مبهم است. از ریشه تا حدود سطح چشم، موهای شما کاملا صاف است. و از سطح چشم تا انتها، موجی شل و نامرتب دارید. برای جلوگیری از صاف شدن آن موج، از محصولاتی بر پایه روغن و کرم پرهیز کنید. در عوض، آرایشگران توصیه می کنند که پایه را با یک موس سبک تقویت کنید یا از ژل برای مرتب کردن این امواج استفاده کنید.

نوع 2B

مانند نوع 2A، از نقطه میانی تا انتها موهای نوع 2B را بگیرید. فرها شکل S مشخص تری دارند. برای صاف کردن آن شاید کمی تلاش بیشتر لازم باشد، اما برای حالت دادن به آن می توانید از اسپری نمک دریایی استفاده کنید.

نوع 2B برای فرآیند بالیاژ ایده آل است، جایی که آرایشگران روی لایه بیرونی مو رنگ می کنند. لاولایس گفت: “وقتی مردم با عکس هایی از بالیاژ نزد من می آیند، این عکس همیشه موهای مواج را نشان می دهد زیرا وقتی این موها به دور خود فر می شوند، از قسمت پشتی ابعاد پیدا می کند. افرادی که موهای مواج دارند مجبور نیستند بیش از حد تلاش کنند تا این ظاهر را آرایش کنند.”

نوع 2C

مشخص ترین حالت فر S شکل نوع 2C هستند. الگوی موج ممکن است نزدیک به تاج شروع شود و به سمت پایین متلاشی شود. موی نوع 2C اغلب ضخیم بوده و در هوای مرطوب مستعد موخوره است. لاولیس توصیه می کند از دیفیوزر استفاده کنید که به انتهای سشوار شما بپیچد و به از بین رفتن موخوره کمک کند.

افراد با موی نوع 2C ممکن است از تناسب بین صاف کردن روزانه، که می تواند به مو آسیب برساند، و تلاش برای یافتن راه هایی برای تقویت و کنترل امواج خود، ناامید شوند. خبر خوب این است که بسیاری از موس های سبک اکنون به همراه رطوبت حاوی مواد ضد رطوبت هستند.

نوع 3: فرفری

نوع 3A

با موهای نوع 3A، فرهای S شکل حلقه های شل ایجاد می کنند. حلقه های فر این نوع مو از بالا درشت و در انتها کوچک می شوند. یک نکته مهم در حالت دهی: شانه زدن به این نوع موها می تواند تعریف حلقه ها را خراب کند و منجر به ایجاد ظاهر موخره دار شود. سیلوانا کاستیلو، استاد آرایشگر و بنیانگذار The Curl Whisperer، سالن میامی متخصص در انواع موهای 3 و 4، سبک ها و محصولاتی را پیشنهاد می کند که موهای طبیعی را تعریف می کنند. بهترین توصیه او؟ دم اسبی را بیخیال شوید. کاستیلو می گوید: “اگر به سالن بدنسازی می روید و یا برای کار مجبورید موهای خود را دم اسبی ببندید اشکالی ندارد. اما کشیدن مو باعث از بین رفتن فرم ها می شود. اگر مدام موهای خود را به حالت خرگوشی یا دم اسبی می بندید، شاهد نازک شدن و ریزش مو در خط موهای خود خواهید بود. “

نوع 3B

این نوع مو، فرها از ریشه به وجود می آیند و حجم کافی دارند. برای حفظ شکل مارپیچی مشخص، این حلقه ها معمولاً به رطوبت نیاز دارند. از سیلیکون و سولفات در محصولات موی فر خودداری کنید. این مواد ممکن است موها را موقتاً رام کنند، اما با گذشت زمان می توانند موها را خشک کرده و منجر به شکستگی شوند.

نوع 3C

این فرها محکم و مانند فنر هستند – کاملاً دور نی نوشابه می پیچند. برای حفظ تعریف فر در این فرهای پیچ و مارپیچ، رویکرد عملی داشته باشید. به جای شانه زدن، که منجر به وز شدن و شکستگی آن می شود، از یک نرم کننده لیو این استفاده کنید و با نوک انگشتان خود فرها را مرتب کنید. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند به جای استفاده از سشوار، موهای خود را در هوای آزاد خشک کنید.

نوع 4: موی وز و زبر

نوع 4A

الگوی فر برای موهای 4A یک سیم پیچ S شکل است که می توانید آن را دور چاپستیک بپیچید. کاستیلو می گوید: “نوع 4 مو ظریف ترین نوع مو است. شما باید با آن بسیار ملایم رفتار کنید، و این نوع مو به رطوبت زیادی نیاز دارد.” اما دریافت رطوبت لزوماً به معنای استفاده از روغن نیست. ماسک ها، نرم کننده های عمیق و کرم ها گزینه های خوبی برای حفظ سلامت مو هستند.

چیزی که سالن Curl Whisperer از آن دفاع نمی کند، سبک های محافظتی مانند ویو کردن و بافتن است. اگرچه برخی از سبک شناسان به سبک هایی قسم می خورند که منجر به موخره و شکستگی مو نم شوند، اما کاستیلو می گوید که این سبک ها اغلب بیشتر از این که فایده ای داشته باشند آسیب می رسانند.

“وقتی هفته ها موهای خود را در حالت بافت نگه می دارید، فرم حلقه کاملا از بین می رود. کوتیکول آنقدر خشک و باز است که مانند قلاب های ماهی کوچکی می شود و هنگام باز کردن بافت ها شکسته می شوند. ” بهتر است آن را در حالتی نگه دارید که به شما امکان مرطوب نگه داشتن را بدهد.

نوع 4B

فرها در موهای نوع 4B حالت زیگ زاگ دارند. حالت دهی این نوع مو با موهای خیس شروع می شود. برای مرطوب کردن و آبرسانی آن می توانید از نرم کننده لیو این استفاده کنید. سپس موهای خود را به چهار قسمت جدا کنید. با استفاده از کرم یا ژل موی فر کننده رشته ها را در اطراف انگشت اشاره خود بچرخانید.

نوع 4C

فرهای نوع 4C محکم ترین و شکننده ترین نوع مو هستند. اگر خیلی شانه کنید، به راحتی می شکنند و تغذیه مکرر موها با نرم کننده های غنی بسیار مهم است. روغن نارگیل و کرم های شی باتر برای این نوع مو مناسب هستند. کاستیلو می گوید: “آنچه ما می بینیم این است که نسل جوان می خواهند موهایشان پررنگ باشند. آنها می خواهند رنگ های فانتزی را امتحان کنند – همیشه سلامت مو را مد نظر داشته باشید. “

تخلخل و چگالی چگونه بر موهای شما تأثیر می گذارد

تخلخل

وقتی متخصصان مو در مورد تخلخل صحبت می کنند، منظور آنها توانایی جذب رطوبت مو است. اگر موهای شما بسیار متخلخل است، در لایه سطح خود سوراخ های زیادی وجود دارد که کوتیکول نامیده می شود.

ممکن است شما به طور طبیعی مویی متخلخل داشته باشید، یا ممکن است فرآوری شیمیایی و حرارتی باعث متخلخل شدن موهای شما شود.

این سوراخ های موجود در کوتیکول باعث می شود که موهای شما رطوبت بیشتری جذب کنند. اگر آب و هوای محل زندگی شما مرطوب باشد، ممکن است موهای شما موخوره بگیرد. به این دلیل که کوتیکول رطوبت هوا را جذب می کند.

خبر خوب این است که موهای متخلخل محصولات مرطوب کننده را نیز به خوبی جذب می کنند. طیف گسترده ای از محصولات، از نرم کننده های لیو این تا شی باتر، می توانند سوراخ ها را بسته و مدیریت موهای شما را آسان کنند.

موهایی که کمتر متخلخل هستند، محکم قفل شده اند و تمایل دارند در برابر رطوبت مقاومت کنند، خواه رطوبت محیط باشد یا فرآوری شیمیایی.

برای جلوگیری از تجمع محصولی که می تواند موهای شما را سنگین و کدر کند، هر هفته موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده بشویید و محصولات سبک تری مانند شیرهای مو و موس را برای ایجاد حجم انتخاب کنید. اگر از سشوار استفاده کنید ممکن است متوجه شوید که محصولات بهتر عمل می کنند. گرما می تواند کوتیکول محکم را باز کرده و اجازه نفوذ رطوبت را بدهد.

تست تخلخل مو

  • چند رشته از موهای خود را در یک کاسه آب قرار دهید.
  • بعد از چند دقیقه، نگاهی به آن بیندازید.
  • موهایی که شناور هستند تخلخل کمی دارند. موهایی که غرق می شوند تخلخل زیادی دارند.

تراکم

تراکم مو به تعداد موهای سر شما اشاره دارد. اگر نمی توانید پوست سر خود را به وضوح ببینید، احتمالاً موهای متراکمی دارید. اگر حتی بدون اینکه موهای خود را جدا کنید می توانید پوست سر خود را ببینید، احتمالاً تراکم موی شما کم است.

تراکم موهای شما می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله استرس، هورمون های دوران بارداری یا یائسگی و تغذیه قرار گیرد. محصولات سنگین می توانند موهای کم تراکم را صاف کنند. برای افزودن حجم و بلند کردن به دنبال اسپری های بافتی و موس های سبک باشید.

موهای مشابه همنوع خود را پیدا کنید

هر تجربه ای که شما بخواهید روی موهایتان انجام بدید قبلا دیگران به کرار از آن استفاده کرده اند. یکی از مفیدترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از شبکه های اجتماعی برای یافتن و پیروی از شخصی است که نوع موهای او شبیه شماست. محصولی را که توصیه می کنند امتحان کنید. از تکنیک هایی استفاده کنید که برای موهایتان مفید باشد. با این کار در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید.

کلام آخر

نوع مو همه چیز در مورد الگوی فر موی شما است. موهای نوع 1 صاف است. نوع 2 به بهترین شکل به عنوان موجی توصیف شود. موهای نوع 3 فرفری، و نوع 4 زبر است. ممکن است شما در قسمت های مختلف سر خود الگوهای مختلفی داشته باشید.

برای داشتن موهای سالم، نافذ و مشخص، باید محصولات را آزمایش کنید تا محصولات مناسب موهای شما را پیدا کند. هرچه موهای شما مواج و متخلخل باشد، به احتمال زیاد به مرطوب کننده منظم برای حفظ سلامت آن نیاز دارید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با یک متخصص متخصص در نوع مو خود مشورت کنید ، یا شخصی را که نوع مو شماست در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب 5 روش برای درمان موهای آسیب دیده را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید انواع محصولات مراقبت از مو را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین ویتامین ث خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه