ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

نحوه مصرف قرص کلاژن

مقدار و نحوه مصرف قرص کلاژن برای جوانسازی پوست

فهرست محتوا

امروزه برای پوشاندن عیب های صورت و یا چین و چروک طبیعی پوست از لوازم آرایشی سنگین استفاده می شود که در زیبایی افراد تاثیر گذار است. با تمام مزیت های استفاده از لوازم آرایش و تاثیر آن بر زیبایی صورت اما مصرف بیش از حد از این محصولات موجب آسیب رسیدن به پوست و حتی افزایش چین و چروک پوستی می شود.

در صورتی که می توان با استفاده از محصولات مراقبتی موضعی و خوراکی پوست، نظیر قرص های کلاژن به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها کمک کرد. اما تنها تهیه این محصولات کافی نیست و نیمی از روند درمانی با این قرص ها به نحوه مصرف قرص کلاژن باز می گردد. در این متن با داروخانه آنلاین ویتامین ث همراه باشید چون تصمیم داریم نحوه مصرف قرص کلاژن را بررسی کنیم.

کلاژن چیست؟

کلاژن در خصوص پوست، تمام آن چیزی است که برای پیر نشدن صورت به آن نیازمند هستید. کلاژن یک آمینو اسید زنجیره وار است که در پوست سالم و با نشاط و جوان به وفور یافت می شود. اگر دقت کرده باشید پوست یک حالت ارتجاعی یا الاستیک دارد که دلیل آن وجود کلاژن است که در عمیق ترین لایه های پوست مشغول حفظ رطوبت و کشسانی پوست است. فرق پوست جوان و پیر به میزان تولید کلاژن در لایه میانی یا درم مربوط می شود.

علاوه بر پوست، کلاژن در تمامی بافت های استخوانی و غضروفی بعلاوه اندام های ماهیچه ای و مو و ناخن هم وجود دارد و این یعنی در 80 درصد از بدن ما تولید شده و فعال است. اگر در بافت های بدن دقیق شویم کلاژن باعث چسبندگی و انسجام سلولی آنها می شود. برای همین است که افراد جوان تر، از انسجام بهتر در پوست، مو، ناخن، استخوان و ماهیچه ها برخوردار هستند و کمتر دچار شلی پوست و درد استخوان می شوند. در واقع با رفتن به سمت پیری ساخت کلاژن در بدن کم شده و نیاز است که از مکمل های آن برای جوانسازی پوست استفاده کنیم.

کلاژن چیست؟

مقدار مصرف قرص کلاژن برای جوانسازی پوست

نحوه مصرف قرص کلاژن در رابطه با مقدار آن بستگی به این دارد که چه میزان نیاز به جوانسازی پوست داشته باشید. بهتر است در این خصوص از یک پزشک یا مشاور پوست کمک بگیرید زیرا ممکن است در مصرف آن دچار اشتباه شوید. همچنین متناسب با مکملی که مصرف می کنید میتواند دوز مصرف متفاوت باشد اما به طو میانگین نحوه مصرف قرص کلاژن برای جوانسازی پوست می تواند روزانه 2.5 تا 10 گرم باشد.

مقدار مصرف قرص کلاژن برای جوانسازی پوست

نحوه مصرف قرص کلاژن

کلاژن با آب جذب بهتری دارد برای همین خوب است اگر قرص آن را مصرف می کنید حتما 1 تا 2 لیوان آب را همرا با قرص میل کنید. می توانید حتی قبل، بعد یا همراه با غذا و آب مصرف کنید. ممکن است قرص کلاژنی که مصرف می کنید در نحوه مصرف به شما بیش از یک بار در روز پیشنهاد داده باشند که همراه وعده های غذا یا جدا از آن استفاده می شوند.

اما بهتر خواهد بود طبق اصول اولیه مصرف هر دارو یا مکمل ابتدا راهنمای قرص را مطالعه کنید و طبق آن پیش بروید و یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. برخی از مکمل های کلاژن به حالت ساشه های پودری هستند که باید در آب حل کرده و میل کنید که در هر ساعتی از روز می توان به کار برد.

چه موقع باید کلاژن مصرف کنیم؟

مصرف کلاژن کاملا بی ضرر است و بدن در حالت طبیعی آن را می تواند تولید کند که عواملی چون بالا رفتن سن، مصرف سیگار، آفتاب گرفتن های طولانی و تغذیه نامناسب اغلب بدن را با کمبود کلاژن پوستی رو به رو می کند. از این رو اگر سیگاری هستید باید بدانید کلاژن های پوست شما کمتر تولید می شوند و باید هر روز از قرص کلاژن استفاده کنید. همچنین اگر عادت دارید تابستان ها ساعات زیادی را در برابر آفتاب بدون ضد آفتاب سپری کنید باید از مکمل های کلاژن به صورت خوراکی بهره ببرید.

افرادی که پا به سن می گذارند جزو مشخص ترین افرادی هستند که واجب است به کلاژن سازی پوست خود کمک کنند که خوب است برای جوان سازی پوست روزانه یک الی دوبار از قرص کلاژن استفاده کرده و مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرند. پس نتیجه می گیریم مصرف کلاژن برای اکثر افراد در هر زمانی توصیه می شود. ضمن اینکه علاوه بر مبحث کلاژن و جوان سازی پوست این مکمل در افرادی که با تحلیل عضله، استخوان و ساییدگی غضروف رو به رو شده اند هم تجویز می شود. پس در واقع مصرف به موقع کلاژن زمانی است که این ماده در بدن کم شده است.

چه موقع باید کلاژن مصرف کنیم؟

کلاژن را با آب سرد یا گرم استفاده کنیم؟

در خصوص نحوه مصرف قرص کلاژن با آب سرد و گرم محدودیتی وجود ندارد. آب داغ یا سرد روی ترکیبات آن اثر منفی ندارد و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. در مور پودر کلاژن هم قادر خواهید بود آن را به انواع نوشیدنی های گرم و سردی که در روز می خورید اضافه کرده و یک محلول خوشمزه و مفید برا بدن درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. سرد و گرم بودن نوشیدنی و آب سرد و گرم در مصرف کلاژن ممانعتی ندارد.

کلاژن را با آب سرد یا گرم استفاده کنیم؟

نحوه نگهداری از مکمل کلاژن

اگر یک مکمل کلاژن تهیه کرده اید بهترین راه برای اطلاع از نحوه نگهداری آن این است که راهنمای مکمل را مطالعه کنید و خواهید دید که یکی از مزیت های این مکمل ها چه در حالت قرص و چه در حالت پودری آن این است که به راحتی می توانید همراه خود داشته باشید و با خوراکی ها و نوشیدنی ها میل کنید.

چه چیز بهتر از اینکه یک ساشه پودری مکمل کلاژن را از کیف خود در بیاورید و همزمان با نوشیدنی که در حال خوردن هستید میل کنید. اما برای نگهداری طولانی مدت از این مکمل بهتر است در جای خشک و خنک نگهداری شود و البته در معرض نور خورشید هم قرار ندهید زیرا باعث فاسد شدن و یا تغییر شکل ترکیبات آن می شود.

نحوه مصرف قرص کلاژن با ویتامین C

وقتی بحث ویتامین ها می شود اولین ویتامینی که همه ما می شناسیم یعنی ویتامین C به نظرمان می آید. ویتامین C یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین ویتامین های موجود است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. ویتامین C در بدن موجب تولید پروتئین پوست، مو، ناخن و بافت های دیگر می شود. در واقع یک تسریع کننده در ساخت کلاژن که یک پروتئین است در بدن شده و جذب آن را آسانتر می کند.

برای جذب بهتر کلاژن در بدن و تحریک کلاژن سازی در بدن معمولا در ترکیبات قرص های کلاژن از ویتامین C استفاده می شود اما می توانید در صورت نبود ویتامین C در قرص کراتین آن را سوا هم میل کنید.

برای کلاژن سازی هرچه بیشتر در بدن در کنار مکمل ویتامین C می توانید از سبزیجات و میوه های حاوی این ویتامین نیز استفاده کنید برای نمونه مصرف قرص کلاژن در کنار سبزیجاتی چون کلم بروکلی، اسفناج و مرکبات می تواند در کارکرد بهتر آن موثر باشد. اگر می خواهید از مکمل ویتامین C استفاده کنید بهترین راه تهیه قرص کلاژن + ویتامین C است که می توانید روزانه 1 الی 2 بار همراه با غذا یا نوشیدنی میل کنید.

نحوه مصرف قرص کلاژن با ویتامین C

بهترین سن برای شروع مصرف کلاژن

اگر بخواهیم علمی به مساله نگاه کنیم مصرف قرص کلاژن بهتر است قبل از بروز چین و چروک و از بین رفتن شادابی پوست صورت باشد. زیرا قبل از اینکه خطوط عمیق روی پوست ایجاد شود باید از بروز آنها جلوگیری کرد. شاید بهتر باشد بگوییم از 20 تا 30 سالگی یک زمان مناسب برای این است که از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم یا آن را به تعویق بیاندازیم ولی این، به آن معنا نیست که اگر سنی بیشتر از این رقم دارید دیگر نمی توانید کلاژن مصرف کنید.

در واقع کلاژن برای بهبود چین و چروک هم مصرف می شود اما بهترین زمان قبل از متوقف شدن کلاژن سازی در بدن خواهد بود. پس اگر به سلامتی پوست و موی خود اهمیت می دهید. قرص کلاژن مصرف کنید، ضد آفتاب بزنید و بسیار آب بنوشید.

کلام پایانی

پس از بلوغ و ورود به بزرگسالی در واقع بدن انسان به سرعت به سمت میانسالی و پیری می رود و مهمترین چیزی که این موضوع را پررنگ می کند افتادگی پوست و شلی ماهیچه هاست. شاید بتوان گفت مصرف منظم کلاژن یک راز و یک فرمول جادویی برای دیر پیر شدن باشد. استفاده از مکمل های کلاژن راز زیبایی در این قرن است و در تمامی تکنیک هایی که مکمل درمان پوستی هستند برای تسریع کلاژن سازی در پوست تلاش می شود. با توجه به نحوه مصرف قرص کلاژن یعنی زمان، طول مصرف و میزان آن می توانید سلامتی و جوانسازی پوست خود را حفظ کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه