ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم مفید است؟ پاسخ به سوالات شما

فهرست محتوا

ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم مفید است؟ اگر برای این مشکل هنوز راه حلی پیدا نکردید حتما خواندن این مقاله را از دست ندهید. داروخانه اینترنتی ویتامین ث.

ما در داروخانه آنلاین ویتامین ث افتخار آشنایی با شما را داریم. در این مقاله در تلاشیم به شما کمک کنیم قبل از خرید محصول مورد نیازتان با داشتن اطلاعات لازم و کافی درباره محصول، بتوانید انتخابی درست و رضایت بخش داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید:

عوامل مختلفی مانند کمبود خواب، آلرژی فصلی یا ژنتیک باعث ایجاد تیرگی زیر چشم می­شوند. درمان و کنار آمدن با تیرگی زیر چشم دشوار می­باشد. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و به همین دلیل بایستی درباره آن احتیاط زیادی به خرج دهید.

به عقیده متخصصان ویتامین E دارای خواص ضدپیری و مرطوب کنندگی می ­باشد. اما آیا این ویتامین به درمان تیرگی زیر چشم هم کمک می­کند؟ برای پاسخ به این سوال، ادامه را بخوانید.

فواید ویتامین  E برای درمان تیرگی زیر چشم

ویتامین E رطوبت پوست را حفظ می­ کند و باعث شادابی و لطافت آن می­ شود. این ویتامین می­تواند چروک ­ها را نیز کاهش دهد و برای جوانسازی پوست مفید است. متخصصان پوست اظهار دارند که خصوصیات آنتی اکسیدانی روغن ویتامین E برای مقابله با رادیکال­های آزاد و کاهش آسیب ناشی از UV مناسب هستند. به علاوه چروک ­ها و تیرگی ناحیه زیر چشم را نیز بهبود می ­بخشند.

روغن ویتامین E غذای خوبی برای پوست است. این ویتامین برای اکثر پوست­ ها (خشک، مرطوب و حساس) مفید می ­باشد.

آیا ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم مفید است؟

ویتامین E خواص زیادی برای پوست دارد، اما برای حصول اطمینان از تأثیر آن بر درمان تیرگی زیرچشم باید تحقیقات بیشتری انجام شود. طی پژوهشی که در 2004 انجام شد، تأثیر یک ژل حاوی 2 درصد فیتونادیون، 1/0 درصد رتینول و 1/0 درصد ویتامین E و C بر درمان تیرگی و چروک زیر چشم بررسی گردید.

طبق نتایج، استفاده موضعی این ژل تا حدودی برای درمان تیرگی زیر چشم افراد بزرگسال ژاپنی مفید واقع شد. این ژل تا حدودی به رفع چین و چروک نیز کمک کرد. البته با توجه به مقدار بسیار کم ویتامین E در این ژل نمی توانیم با اطمینان بگوییم که چقدر ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم تأثیر داشته است.

روش­های مصرف ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

1. کپسول

  • اولین روش مصرف ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

روغن کپسول ویتامین E می­تواند از پوست در برابر رادیکال­های آزاد حفاظت کند، رطوبت پوست را حفظ نماید و برای ترمیم سلولی نیز مفید باشد.

البته روغن داخل مکمل­ها، از ویتامین E خالص تشکیل نشده است. این کپسول­ها حاوی روغن­های حامل مانند روغن سویا یا گلیسرین هستند. این ترکیب برای پوست مضر نیست، اما لزوماً تأثیر خیلی زیادی بر درمان تیرگی نخواهد داشت.

به علاوه بهتر است درمورد استفاده موضعی روغن داخل کپسول احتیاط کنید. ناحیه دور چشم بسیار حساس می­باشد.

متخصصان توصیه می­کنند ابتدا مقدار بسیار اندکی از روغن را در یک نقطه از پوست امتحان کنید و ببینید بدن شما چطور واکنش نشان می­دهد.

2. روغن

  • دومین روش مصرف ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

هنگام انتخاب روغن، حتماً از محصولات ارگانیک و بدون بو و غیرسنتتیک استفاده کنید که 100% از ویتامین E تشکیل شده باشند. اگر روغن حاوی مواد دیگری مانند آووکادو یا جوجوبا نیز باشد، اثر مطلوبی خواهد داشت. آنتی­اکسیدان­های موجود در محصول، برای پوست مفید خواهند بود.

قبل از مصرف هر محصول جدیدی باید ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید. اگر پوست حساسی دارید، توصیه می­شود مقدار بسیار اندکی از روغن را روی پوست بریزید و سپس آن را پخش کنید. اگر پوست شما واکنش شدیدی نشان داد یا قرمز شد بهتر است از محصول استفاده نکنید.

3. کرم

  • سومین روش مصرف ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

به ترکیبات سازنده محصولات دقت کنید. پپتیدها به تولید کلاژن کمک می­کنند، کافئین برای کاهش ورم خوب است و SPF نیز از پوست دربرابر آفتاب سوختگی حفاظت می ­کند. کرم دور چشم بایستی بدون بو و برای پوست حساس مناسب باشد. به علاوه قبل از مصرف حتماً مطمئن شوید محصول به طور ویژه برای پوست اطراف چشم ساخته شده است.

هنگام استفاده از کرم حاوی ویتامین E، به نکات زیر دقت نمایید.

  1. با انگشت میانی خود به اندازه یک نخود از کرم را بردارید.
  2. آهسته روی پوست زیر چشم خود ضربه بزنید. از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به سمت خارج بروید.
  3. کرم را روی پوست پخش کنید و اجازه دهید 2 دقیقه بماند تا جذف شود. سپس به مراقبت­های پوستی خود ادامه دهید.

اگر پوست شما به رتینول واکنش نشان داد، بهتر است برای درمان تیرگی و چروک زیر چشم از یک کرم حاوی ویتامین E استفاده کنید.

محصولات حاوی روغن بادام

استفاده از ترکیب روغن بادام و ویتامین E در ناحیه زیر چشم، به رفع تیرگی و پف چشم کمک می­کند. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی­ اکسیدان می­باشد. در روغن بادام، رتینول و ویتامین K نیز وجود دارد. این روغن همراه ویتامین E به حفظ سلامت پوست ظریف زیر چشم کمک می­کند و ضرری نیز ندارد.

روغن بادام حاوی ویتامین E نیز می­باشد. بنابراین استفاده از آن همراه ویتامین E، به تقویت مزایای این ویتامین کمک می­ کند. روغن بادام حاوی مقادیر زیادی اسید چرب می­ باشد، پوست را مرطوب می­ کند و تیرگی را رفع می ­نماید. به علاوه از پوست در برابر اشعه­های UV حفاظت می­ نماید و برای سلامت پوست زیر چشم مفید واقع می­ شود.

البته قدرت حفاظت روغن بادام در برابر UV چندان زیاد نیست. اگر می­ خواهید از آسیب دیدگی در معرض آفتاب پیشگیری کنید بهتر است از محصولات حاوی SPF استفاده نمایید.

نحوه استفاده از ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

1. کپسول

  1. ابتدا با یک سوزن کپسول را سوراخ کنید.
  2. با انگشتان تمیز روغن را زیر چشم بمالید.
  3. آهسته با انگشت میانی روی پوست زیر چشم ضربه بزنید.
  4. دست­ها را بشویید و کپسول خالی را دور بیندازید.

2. روغن

  1. یک یا دو قطره روغن روی انگشت تمیز خود بچکانید.
  2. آهسته روغن را روی پوست اطراف چشم بمالید.
  3. دست­ها را بشویید.

3. کرم

  1. مقدار کمی کرم روی انگشت اشاره بریزید.
  2. آهسته کرم را روی بخش­های زیر چشم بزنید.
  3. پس از اتمام، دست­ها را بشویید.

چه زمانی نباید از ویتامین E استفاده کرد

اگر پوست شما واکنش التهابی می­دهد، بهتر است از استعمال مستقیم ویتامین E روی پوست زیر چشم خودداری نمایید.

پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است و امکان دارد پس از مصرف ویتامین E، عوارضی ایجاد شود. به علاوه کسانی که پوست بسیار حساسی دارند ممکن است دچار آکنه و گرفتگی روزنه­های پوستی شوند.

سخن آخر  درباره ویتامین E برای درمان تیرگی زیر چشم

تحقیقات اندکی در رابطه با تأثیر ویتامین E بر درمان تیرگی زیر چشم انجام شده، اما استفاده موضعی این ویتامین روی پوست ضرری نخواهد داشت. ویتامین E حاوی مواد آنتی­اکسیدانی و مرطوب کننده است و برای پوست مفید خواهد بود.

اگر پوست حساسی دارید که سریع ملتهب می ­شود، قبل از استعمال ویتامین E در ناحیه زیر چشم حتماً روی یک قسمت دیگر امتحان کنید.

داروخانه آنلاین ویتامین ث در خدمت شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه