ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

بهترین شامپو ضد ریزش مو

معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو از پرفروش ترین برندهای ایرانی و خارجی

فهرست محتوا

انتخاب یک شامپوی خوب برای موها، یکی از کارهای حساسی است که باید با دقت صورت بگیرد. حتی اگر قرار باشد یک شامپو برای شستشوی روزانه انتخاب کنید باید متناسب با نوع و جنس موی خود این انتخاب را انجام بدهید. افرادی که دچار ریزش مو هستند معمولا نمی دانند که بهترین شامپو ضد ریزش مو مناسب آنها چیست و ممکن است در انتخاب شوینده مو دچار سردرگمی شوند.

در صورتی که با کسب اطلاعاتی در رابطه با بهترین شامپو برای ریزش مو و عناصر موجود در آن این انتخاب راحت تر خواهد بود. هر چقدر که اطلاعات افراد در این زمینه بیشتر باشد انتخاب بهتر خواهد شد. ما در داروخانه آنلاین ویتامین ث قصد داریم تا اطلاعاتی جامع در خصوص بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو و انواع خارجی آن را در این مطلب بررسی کنیم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین شامپوی ریزش مو چیست؟

حقیقت این است که جواب این پرسش متناسب با نوع موی افراد و علت ریزش موی آنها متفاوت است. بهترین شامپو برای ریزش مو به ترکیبات آن، کشور تولید کننده، لابراتوار سازنده و اثر گذاری آن بستگی دارد. اغلب تصور می شود ریزش مو شدید تنها برای مردان است و هیچ زنی هرگز دچار ریزش مو شدید نخواهد شد.

بهترین شامپوی ریزش مو چیست؟

در صورتی که این تصور اشتباه است و تنها الگوی ریزش مو، در مردان و زنان متفاوت است. بسته به نوع ریزش مو ممکن است پزشک یا داروساز به شما شامپویی مخصوص معرفی یا تجویز کنند. لازم است که فاکتورهایی مثل: شوره سر، خشکی پوست سر و خارش را نیز در هنگام خرید شامپو ضد ریزش مو لحاظ کنید.

ترکیبات موجود در بهترین شامپو ضد ریزش مو

حالا که متوجه اهمیت ترکیبات شامپوی ضد ریزش شدیم پس باید آنها را نیز بشناسیم، تا یک انتخاب علمی و آگاهانه در خصوص خرید بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو و انواع خارجی آن داشته باشیم.

ترکیبات موجود در بهترین شامپو ضد ریزش مو

– کتوکونازول

برخی از ریزش موها به علت ابتلای پوست سر فرد به نوعی قارچ است که سبب مشکلاتی مثل درماتیت سبورئیک می شود. کتوکونازول معمولا برای بیماری های قارچی پوست سر تجویز شده و داویی درمانی است. با برطرف شدن مشکلات شوره سر ناشی از این نوع قارچ ها شرایط برای رشد موها مساعد خواهد شد. در بسیاری از بهترین شامپو برای ریزش مو از کتوکونازول استفاده می شود. این ترکیب به استحکام و تقویت ریشه مو کمک می کند.

– بیوتین

بیوتین را هم از طریق خوراکی و هم از طریق مکمل می توان به بدن رساند اما نکته ای که شاید ندانید این است که این ویتامین مهم و ضروری برای مو، در بسیاری از شامپوهای ضد ریزش مو هم یافت می شود. بیوتین ویتامین H یا B7 از زیر مجموعه های ویتامین B است که برای مو از هر چیزی واجب تر است و موجب تقویت ریشه و ساقه مو خواهد شد.

– نیاسین

از نیاسین برای ساخت شامپوهای مختص ریزش موی آقایان استفاده می کنند که موسوم به ویتامین B3 نیز هست. این ماده در کاهش ریز بی تاثیر بوده و بیشتر در رشد مجدد موها اثر گذار است. بهترین شامپوهای خارجی برای ریزش مو و ایرانی ها هم دارای این ترکیب مفید هستند.

– ساوپالمتو

برخی ریزش موها به علت ترشح هورمون های مردانه و عدم تعادل آن اتفاق می افتد. ساوپالمتو گیاهی است که اگر در شوینده های ضد ریزش از آن استفاده شود به علت مهار عوارض ناشی از ترشح تستوسترون خواهد بود که پس از مدتی موهای از دست رفته دوباره رشد خود را آغاز خواهند کرد. در بهترین شامپو ضد ریزش مو حتما از ساوپالمتو استفاده می شود.

– کافئین

در عارضه ریزش مو معمولا وقتی فولیکول ها برای تولید موی جدید ناتوان هستند، از کافئین در جهت انرژی بخشی به فولیکول ها استفاده می شود. اگر قرار باشد یک ترکیب بسیار مهم را در بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو و حتی خارجی نام ببریم همین کافئین است که نه تنها باعث انرژی بخشی به فولیکول می شود حتی سلامت ساقه و ریشه مو را نیز حفظ می کند.

– ترکیبات گیاهی ضد التهابی و تقویت کننده

از عصاره برخی گیاهان، در بهترین شامپو ضد ریزش مو استفاده می شود. در اغلب لابراتوارها مواد مفیدی از عصاره گیاهان دارویی ساخته می شود و در نهایت به ترکیبات شامپوهای دارویی اضافه خواهد شد.

  • شبدر قرمز: ضد التهاب، عدم تجمع DHT، ضد ریزش و درخشان کننده مو.
  • آلوئه ورا: تنظیم PH پوست سر، تحریک کننده فولیکول، آبرسانی
  • رزماری: کمک به جریان خود در کف سر، ضد شوره، سرعت بخشی به رشد موها
  • چای سبز: تسکین پوست سر، آبرسان، ضد ریزش و ضد التهاب
  • روغن درخت چای: ضدعفونی کننده، ضد قارچ، کنترل سبوم، جلوگیری از انسداد منافذ ریشه موها

معرفی بهترین شامپو برای درمان ریزش مو

تا به این قسمت متوجه شدیم که در انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو ابتدا چه فاکتورهایی باید مد نظر باشد و سپس ترکیبات شاخص آنها را شناختیم. حالا مهم است تا بدانیم کدام شامپوها جزو بهترین هاست و با مطالعه مشخصات آنها، متناسب با نیاز موهای خود بهترین شامپو ضد ریزش مو را انتخاب کنیم.

معرفی بهترین شامپو برای درمان ریزش مو

1 – شامپو ضد ریزش کوپکسیل موپک

این شامپو تقویت کننده موی سر و ضد ریزش است. شامپو موپک با افزایش جریان خون در ریشه مو، سبب تحریک روند رشد خواهد شد. همچنین با چند دوره مصرف این شامپو تعداد تار موها بیشتر شده و سبب پرپشتی موها می شود. این شوینده با ترکیبات خود از پیری پیش از موعد فولیکول های مو جلوگیری می کند. به طور خاص این شامپو برای ریزش های آندروژنیک در الگوی ریزش مو مردانه و زنانه مناسب است.

2 – شامپو ضد ریزش موهای خشک مینوتا سریتا

این شامپو برای موهای خشکی است که دچار ریزش هم شده اند. با تنظیم رطوبت و چربی پوست سر و موها، کمک به درمان ریزش می کند و جزو بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو حسوب می شود. این شامپو با ترکیبات موثر خود به سلامت چرخه رشد مو کمک کرده و موجب استحکام ریشه می شود. معمولا افرادی که موهای خشکی دارند با ضعف تار مو رو به رو هستند این شوینده تار موها را هم زخیم تر می کند.

3 – شامپو ضد ریزش و حجم دهنده موی چرب مینوتا سریتا

این شوینده ضد ریزش، مناسب موهای نوع چرب و دارای ترکیبات: عصاره دانه سیتروس گراندیس است. شامپو ضد ریزش مینوتا سریتا برای درمان ریزش مو مردانه و زنانه مناسب و سبب رویش مجدد موها می شود. افراد دارای چربی پوست سر معمولا با گرفتگی منافذ رو به رو هستند این شامپو منافذ پوست سر را از چربی پاک کرده و پاکسازی می کند و همین امر سبب رسیدن مواد مغذی به موها می شود.

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟

در بازار شوینده های درمانی برای ریزش مو به علت تنوع زیاد، گاهی نمی توان انتخابی صحیح را در پیش گرفت. گرچه بهتر است متناسب با نوع مو و علت ریزش ابتدا با پزشک معالج و متخصص پوست و مو در این رابطه مشورت کنید اما می توانید فاکتورهای زیرین را نیز مد نظر داشته باشید.

دارای ترکیبات ضد حساسیت

گاهی ممکن است پوست سر افراد به برخی مواد داخل ترکیبات شامپوها حساس باشد. یکی از مواردی که باید به آن دقت کرد ضد حساسیت بودن این شوینده ها است. آلرژی کف سر به برخی مواد شیمیایی می تواند موجب ریزش موی بیشتر نیز شود.

شامپو ضد ریزش متناسب با نوع مو (خشک، چرب، معمولی، مختلط)

اگر شما فردی با موهای چرب هستید، ترکیب شامپوهای افراد با موهای خشک برای شما ضعیف و بی فایده است زیرا قدرت پاک کنندگی و اثر بخشی آن برای موهای چرب ساخته نشده است. و اگر فردی با موهای خشک هستید ترکیبات شامپوی افراد با موهای چرب برای شما سنگین است و ممکن است تاثیری عکس نیز داشته باشد. بنابراین هر شوینده ضد ریزشی بهترین شامپو برای ریزش مو نیست.

شامپو ضد ریزش از مارک های معتبر

در خرید یک شامپوی درمانی مثل شامپو ضد ریزش مو بهتر است شرکت سازنده آن را مد نظر داشته باشید. با تولید برخی مارک های متفرقه که هنوز آزمون و خطای خود را ثابت نکرده اند، سلامت موهای خود را به خطر نیاندازید.

نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو

بهتر است قبل از آنکه به ریزش مو دچار شویم تدابیری برای سلامت نگهداشتن موها بیاندیشیم و یا اگر دچار ریزش شدیم از این موارد برای اصلاح روش نگهداری از مو استفاده کنیم.

نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده کمتر از لوازم حرارتی

اکثر خانم ها دوست دارند مدل و آرایش موهای خود را تغییر دهند و این کار به کمک وسایل حرارتی برقی مثل: سشوار، فرکننده و اتوی مو میسر است. برای حفظ سلامتی مو، ریشه مو و از دست نرفتن رطوبت آن بهتر است کمتر از این وسایل استفاده کنید.

تغذیه سالم

با رعایت یک رژیم غذایی متعادل شما می توانید مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن و مو را تامین کنید. رژیم غذایی سرشار از پروتئین به سلامت موها در جهت جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

مراجعه به پزشک

در صورتی که احساس می کنید موهای شما ریزش پیدا کرده و شاداب نیست بهتر است به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک با یک آزمایش ساده خون می تواند از عوامل تاثیر گذار بر روی ریزش موها مطلع شود و در این راستا درمانی را تجویز کند.

استفاده از روغن های گیاهی

اگر در روتین مراقبتی خود علاوه بر استفاده از بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو یا انواع خارجی، مصرف روغن های مغذی را هم جای بدهید. در اکثر مواقع به کمک روغن های گیاهی مویی شاداب و سالم خواهید داشت.

در خرید شامپو ضد ریزش به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید شامپو ضد ریزش به چه نکاتی توجه کنیم؟

حتما قبل از خرید یک شامپوی ضد ریزش، برخی نکات را جدی بگیرید تا اشتباهی در این مسیر صورت نگیرد. هرگونه خطایی ممکن است آسیب بیشتری را به پوست و مو زده و همچنین با پرداخت هزینه بسیار همچنان نتیجه مطلوبی را دریافت نکنید.

از این مواد در ترکیبات شامپو دوری کنید

  • سولفات ها
  • پارابن
  • وازلین
  • پروپیلن گلایکول
  • سدیم کلراید
  • دی اتانول آمین / تری اتانول آمین

انتخاب ترکیبات گیاهی

شامپوهای ضد ریزشی که از عصاره گیاهان برای درمان استفاده می کنند معمولا آسیبی به موها نمی زنند و حساسیت و التهابی را پدید نمی آورند. از این رو برای موها ترکیبات گیاهی بهتر و موثر تر خواهند بود.

دقت به نحوه مصرف

وقتی شامپوی مورد نظر خود را از بین بهترین شامپوهای خارجی برای ریزش مو یا انواع ایرانی آن انتخاب کردید، لازم است تا روش مصرف را هم صحیح در پیش بگیرید. روش مصرف صحیح به اندازه انتخاب یک شوینده مو مهم و ضروری است. بر روی جعبه شامپوی ضد ریزش نحوه مصرف را به طور کامل شرح داده است. مطالعه کرده و مطابق با آن پیش بروید.

آیا شامپوهای ضد ریزش مو واقعا موثر اند؟

در مراقبت از موهای آسیب دیده و دچار ریزش همانقدر که انتخاب یک شامپوی خوب تاثیر گذار است، بهتر خواهد بود اگر در کنار آن به تغذیه و سبک زندگی خود نیز دقت کنید. شامپوهای ضد ریزش تنها نیمی از مسیر ترمیم موها را طی می کنند در حالی که رعایت موارد زیر نیز مهم است. با تغییر سبک زندگی و انتخاب یک روتین مراقبتی و تغذیه ای سالم به اثر گذاری شامپوهای ضد ریزش مو کمک خواهید کرد.

  • بهداشت پوست سر و موها
  • تغذیه سالم
  • استفاده از آمپول و مکمل های تقویتی مو
  • ماساژ کف سر

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه