ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟

علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟

فهرست محتوا

کمبود ویتامین در بدن عوارض بسیاری را در پی دارد. ریزش موها یکی از همین عوارض است که برای همه افراد رخ می دهد. این اختلال فقط برای زنان اتفاق نمی افتد و مردها هم دچار ریزش موی شدید می شوند اما چون مو با زیبایی ظاهری بیشتر در ارتباط است برای خانم ها پر رنگ تر خواهد بود. ریزش مو در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از بارزترین آنها کمبود ویتامین در بدن است.اگر برای شما هم جای سوال دارد که کمبود چه ویتامین باعث ریزش مو می شود؟ ما را در این متن از داروخانه اینترنتی ویتامین ث همراهی کنید.

کمبود چه ویتامینی منجر به ریزش مو می شود؟

ممکن است در مقطعی از زندگی بدن شما دچار فقر ویتامین و مواد معدنی شده باشد. کاهش میزان این مواد مغذی، پیامدهای روش تغذیه ای نا متعادل و فاقد ارزش غذایی است. اولین نکته ای که در ریزش موها ممکن است اتفاق بیوفتند این است که یکی از ویتامین های موثر برای رشد و نگهداری مو در بدن شما کم شده است. اما این تمام آن چیزی نیست که باعث ریزش مو می شود.

کمبود چه ویتامینی منجر به ریزش مو می شود؟

قبل از اینکه به مساله کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ بپردازیم لازم است بدانیم، عوامل دیگری هم در ریزش موها دخیل هستند مانند:

بسیاری از این عوامل علت و معلول یکدیگر برای ریزش مو در زنان به شمار می روند. زمانی موها دچار ریزش می شوند که دچار شوک از دست دادن مواد مغذی شوند. ساختار هر مو متشکل است از ساقه، ریشه، پیاز مو، غدد سبابه و فولیکول است که هر کدام برای سلامتی، رشد و ماندگاری به شرایطی نیاز دارند. گاهی تغذیه نامناسب و برخی بیماری ها متناسب با دیگر عوامل، دلیل محکم تری در ریزش موها هستند که در هر دو مورد کمبود ویتامین علت اصلی است.

اما تمامی ویتامین ها در ریزش مو دخیل نیستند چند ویتامین و مواد معدنی در سلامت مو موثر تر واقع می شوند.در ادامه به اینکه کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ می پردازیم.

بهترین ویتامین های جلوگیری از ریزش مو

وقتی بحث ویتامین موثر در ریزش مو به میان می آید همه می دانند آن ویتامین، تمامی ویتامین های خانواده B است. در واقع ب کمپلکس هر آن چیزی است که یک مو برای سلامت و بقا به آن نیاز دارد. ویتامین های B محلول در آب هستند یعنی بدن با ذخیره کردن آنها مشکل دارد اگر ویتامین B را بیش از حد استفاده کنید از بدن دفع می شود و جایی برای ذخیره ویتامین محلول در آب در ساختار فیزیکی یک انسان وجود ندارد.

بهترین ویتامین های جلوگیری از ریزش مو

پس مهم است که ویتامین خانواده B را هر روز در رژیم غذایی خود داشته باشید. ویتامین های B به شرح زیر هستند:

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از اصلی ترین ویتامین ها برای مو است و در اکثر مکمل ها، شوینده ها، سرم های مو و محصولات مراقبتی مو از آن استفاده می شود. سایر ویتامین های B هم در ساخت و تشکیل گلبول قرمز خون دخیل هستند و به مو و ساختار آن اکسیژن رسانی می کنند. همچنین ویتامین های گروه B در مواد غذایی زیر موجود می باشد:

پس اگر گیاهخوار هستید به دریافت ویتامین B در بدن دقت کنید.

رابطه بین کمبود ویتامین و ریزش مو

وقتی بدن خالی از مواد مغذی شود سعی خواهد کرد به اندام های خیلی مهمتر و حیاتی تر رسیدگی کرده و انرژی خود را صرف زنده نگهداشتن این ارگان های مهم مثل: قلب، ریه ها، مغز، کلیه ها، کبد، نخاع و سیستم های عصبی کند. از این رو مو یک اندام فرعی محسوب شده و در بقای بدن نقش نداشته و به آن رسیدگی نخواهد شد. در این هنگام ریزش موها بر اثر کمبود ویتامین و مینرال ها آغاز خواهد می شود.

رابطه بین کمبود ویتامین و ریزش مو

گاهی تا جایی پیشروی می کند که برای جلوگیری از آن به روش های دیگری در درمان مو باید رجوع کرد. در این متن که اختصاص دارد به موضوع کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ سعی داریم دلایل اصلی و علمی ریزش مو را بررسی کنیم که ضعف ریشه مو و از بین رفتن فولیکول ها از عمده ترین دلایل ریزش موست که علت آن کمبود ویتامین های مورد نیاز شناخته می شود.

فولیکول مو یک حفره یا غشا برای رشد و نمو ریشه و پیاز موست. وقتی مدام مو پس از رشد، دچار ریزش شود ریشه و پیاز از بین رفته و فولیکول های مو عملکرد خود را از دست می دهند و به مرور بسته می شوند. در این حالت دیگر بازگرداندن فولیکول امکان پذیر نخواهد بود. مصرف ویتامین های مو با یک رژیم غذایی مناسب به همراه مکمل های مو، موجب از دست نرفتن فولیکول، تقویت پیاز مو و عضلات نگهدارنده آن می شود.

چه ویتامین هایی از ریزش مو جلوگیری می کنند؟

در تغذیه رسانی به مو برخی ویتامین ها در جهت نگهداری و درخشندگی مو کار می کنند و برخی دیگر با تقویت دیگر عوامل مثل سیستم ایمنی بدن، کاهش اضطراب و استرس، تنظیم هورمون ها و ساخت کلاژن سبب جلوگیری از ریزش مو خواهند شد. سوای ویتامین گروه B که یک غذای کامل برای مو است ویتامین هایی نظیر:

     – ویتامین A

     – ویتامین D

     – ویتامین C

     – ویتامین E

برای جلوگیری از ریزش موها ضروری هستند. کمبود هر یک از این ویتامین ها به تنهایی می توانند دلیل ریزش مو و بسیاری از اختلالات در سلامتی بدن باشد. در خصوص اینکه کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ نباید نقش آهن را دست کم بگیریم. آهن یک ماده معدنی است و اکثر زنان در جهان با کمبود آن در بدن رو به رو هستند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان که نه تنها یک کمبود که یک بیماری هم محسوب می شود کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن است.

چه ویتامین هایی از ریزش مو جلوگیری می کنند؟

اما کم خونی چرا در ریزش مو موثر می شود؟ در اختلال کم خونی با فقر آهن مواجهم که در آن گلوبول های قرمز خون به درستی تولید نشده و کم هستند. گلوبول های قرمز خون نقش خون سازی و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به اندام ها را دارند. وقتی اکسیژن و مواد مغذی به ریشه و فولیکول مو نرسد مو دچار ریزش می شود که یکی از علائم کم خونی و فقر آهن از دست رفتن موها خواهد بود. در مولتی ویتامین های مینرال مقادیر قابل توجهی آهن برای نیاز روزانه بدن قرار داده شده اما اگر با فقر آهن مواجه باشید در کنار ویتامین ها باید از یک مکمل آهن هم استفاده کنید.

کمبود ویتامین ب باعث ریزش مو می شود؟

وقتی بدن را از تغذیه حاوی ویتامین ب محروم کنیم کمبود این ویتامین اتفاق می افتد. برای مثال عده ای تخم مرغ دوست ندارند یا برخی با مصرف غلات مشکل دارند یا عده ای بنا به گیاهخوار بودن از گوشت ها استفاده نمی کنند و به تغذیه خود هم نمی رسند که همگی به سرعت موجب از دست رفتن ویتامین ب در بدن خواهد شد.

کمبود ویتامین ب باعث ریزش مو می شود؟

کمبود ویتامین ب مشکلات بسیاری را در سلامتی به وجود می آورد مثل:

که ما به ریزش مو می پردازیم. ویتامین ب با فعالیت های بیوشیمی در بدن مثل تنظیم هورمون ها، تولید انرژی و جذب بهتر مواد معدنی هم در سلامت عمومی بدن و هم جلوگیری از ریزش موها دخیل است. در خصوص اینکه کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ باید از یک ترکیب موثر هم یاد کنیم، ترکیب ویتامین ب و روی نتایج شگفت انگیزی در ریزش موها دارد. ترکیب این ویتامین و ماده معدنی می تواند تولید دی ‌هیدرو تستوتسترون (DHT) را کم کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. در سلامت و رشد مجدد موها ویتامین ب و روی را فراموش نکنید.

کمبود ویتامین د (ویتامین D) باعث ریزش مو می شود؟

در جواب اینکه کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ از ویتامین B و آهن صحبت کردیم و از باقی ویتامین ها هم نام بردیم حال به بررسی نقش ویتامین د و ریزش مو می پردازیم. ویتامین D در رشد سلولی و تقویت فولیکول مو، استحکام استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. با کمک به رشد در سلول ها، فولیکول مو را برای تولید موی جدید و نگهداری از آن آماده می کند. پس در اثر کمبود این ویتامین یا فقر آن تحریک فولیکول مو برای رشد موهای تازه و جدید مختل خواهد شد.

کمبود ویتامین د (ویتامین D) باعث ریزش مو می شود؟

جالب است بدانید فقر ویتامین D در بدن منجر به بروز آلوپسی می شود. آلوپسی طاسی های جبران ناپذیری را در پوست سر پدیدار می کند. پس در پی یافتن جوابی برای کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ ویتامین د را نباید دست کم گرفت. چه مواقعی با کمبود این ویتامین مواجه خواهیم شد؟ افرادی که بیشتر مواقع در خانه هستند و همچنین از محصولات ضد آفتاب استفاده می کنند از جذب پوستی ویتامین D محروم خواهند بود. همچنین عدم استفاده از ماهی سالمون، روغن ماهی و محصولات غنی شده با ویتامین د مثل: غلات صبحانه و شیر با ویتامین D این کمبود را در بدن پدیدار می کند.

راه های جلوگیری از کمبود ویتامین D:

کمبود ویتامین E باعث ریزش مو می شود؟

احتمالا وقتی شوینده یا محلول های تقویتی پوست و مو را تهیه می کنید، خواهید دید که به طور خاص به بودن ویتامین E در آن اشاره شده است. اما در جواب سوال کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ ویتامین E هم مد نظر است؟ باید بگوییم که بله.

ویتامین E بر روی گردش خون در پوست سر نقش داشته و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود به کاهش استرس پوست سر کمک می کند. که در جلوگیری از ریزش مو موثر است.

کمبود ویتامین e باعث ریزش مو می شود؟

در برخی افراد تولید سبوم بیش از حد در پوست سر سبب ریزش مو می شود که ویتامین E این چربی را کنترل می کند. استفاده از مکمل های حاوی ویتامین E، روغن آفتابگردان و زیتون، گیاهان با برگ سبز بدن را سرشار از ویتامین E می کند.

کمبود ویتامین ث باعث ریزش مو می شود؟

ویتامین ث در بدن نقش تقویت کننده سیستم عصبی و جلوگیری از عفونت را دارد اما یکی از کارهای اصلی که انجام می دهد این است که با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از صدمه هایی که رادیکال های آزاد به مو وارد می کنند جلوگیری کرده و ساخت کلاژن را تحریک خواهد کرد. یک نقش کلیدی و مهم ویتامین ث کمک به جذب آهن است که در بخش کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می شود؟ درباره‌ی آن مفصل صحبت کردیم. پس با ساخت کلاژن و کمک به جذب بهتر آهن از ریزش موها جلوگیری می کند.

کمبود ویتامین ث باعث ریزش مو می شود؟

کمبود ویتامین آ باعث ریزش مو می شود؟

کمبود ویتامین A بر ریزش مو تاثیر دارد اما مصرف بیش از حد آن سبب تولید بسیار سبوم شده و به ساختار رشد مو آسیب وارد می کند. پس در مصرف آن افراط نکنید. کمبود این ویتامین می تواند منجر به جوش و آکنه شود.

کمبود ویتامین آ باعث ریزش مو می شود؟

کلام پایانی

ریزش مو در زنان یک اتفاق شایع است. که با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی می توان از آن جلوگیری کرد. به خاطر داشته باشید کمبود ویتامین تنها دلیل ریزش موها نیست و بیماری ها و عوامل هورمونی هم دخیل هستند. با چکاپ سالیانه از سلامت عمومی بدن خود آگاه شده و در صورت کمبود ویتامین از مکمل های غذایی برای جبران آنها استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه