ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

بستن منافذ باز پوست

روش طبیعی بستن منافذ پوست، بستن منافذ باز پوست

فهرست محتوا

همه افراد تمایل دارند که پوستی صاف، یکدست و شاداب داشته باشند و ارکان اصلی داشتن پوست سالم و یکدست مشخص نبودن منافذ باز پوست است. در واقع وقتی منافذ پوست افراد با چشم قابل دیدن باشد پوست همواره ظاهری ملتهب و مخدوش به خود می گیرد و نشانه هایی از سالم بودن پوست دیده نخواهد شد. این سبک پوستی غالبا دچار جوش، آکنه و چربی پوست هم می شود و از این رو نیاز به مراقبت های بسیار ویژه ای دارد. در این متن از داروخانه آنلاین شبانه روزی ویتامین ث قرار است روش های طبیعی بستن منافذ باز پوست را بررسی کنیم.

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ حفره یا سلول هایی در پایین هر فولیکول مو هستند که به پوست اجازه تنفس می دهند. به لطف این حفره های ریز، پوست ما هم تنفس می کند و هم تغذیه می شود. چیزی که ما آن را مشکل منافذ می نامیم دقیقا زمانی است که این حفره های کوچک باز پوست پر از ذرات خاک و گرد و غبار شده و به مرور زمان مسدود می شوند و گاهی اوقات به آکنه تبدیل خواهند شد. منافذ معمولا خیلی کوچک هستند و دیده نمی شوند. با این حال، انباشته شدن کثیفی در طول زمان باعث می شود که ما آنها را کامل ببینیم.

منافذ باز پوست چیست؟

علت به وجود آمدن منافذ باز پوست

عوامل متعددی وجود دارد که شرایط را برای باز شدن منافذ پوست مساعد می کنند. بهتر است این عوامل را بشناسیم تا بتوانیم در مراقبت از پوست خود و بستن منافذ باز پوست بهتر عمل کنیم. در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم:

✅ عوامل ژنتیکی

یکی از علت های دیدن شدن منافذ باز، چرب بودن پوست است. در واقع افرادی که به طور ژنتیکی دارای پوست چرب هستند بیشتر از سایر اشخاص به منافذ باز دچار می شوند. منافذ باز پوست در افرادی که دارای این ژن هستند آشکار تر است.

✅ تجمع آلودگی روی پوست

مواد آرایشی، کثیفی و گرد و غبار از عوامل مهمی هستند که در طول زمان بر تشکیل منافذ تاثیر می گذارند. این باقیمانده ها روی پوستی که به خوبی تمیز نشده است، باعث بازتر دیده شدن منافذ و ایجاد آکنه و جوش می شود. به همین دلیل پاک کردن کامل آرایش از روی پوست، تمیز کردن پوست از آلودگی ها و کثیفی، حتی اگر در طول روز آرایش نکرده باشید، به شما کمک می‌کند از تجمع کثیفی روی پوست جلوگیری شود.

✅ اثرات اشعه خورشید

این یک واقعیت شناخته شده است که اشعه های مضر خورشید بر پوست تاثیر منفی می گذارد. یکی از مواردی که باید در روتین مراقبت از پوست گفته شود این است که شما باید در تابستان و زمستان از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. اشعه خورشید اثری دارد که به مرور زمان پوست را فرسوده می کند، آن را پیر می کرده و باعث گشاد شدن منافذ می شود.

هر روز ضد آفتاب بزنید برای کمک به درمان منافذ باز پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. استفاده از ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

✅ عدم مراقبت از پوست

مراقبت نکردن خوب از پوست، محافظت نکردن از آن در برابر نور خورشید، استفاده از محصولاتی که با نوع پوست شما ناسازگار نیست و بی توجهی به روتین پوستی، باعث پر شدن منافذ پوست به مرور زمان می شود. مهم نیست که چه کار می کنیم، نه تنها عوامل داخلی، بلکه عوامل خارجی نیز باعث می شوند که پوست ما در طول روز کثیف و چرب شود. پاکسازی و مراقبت روزانه و ماهانه پوست این آلودگی ها و چربی ها را پاک می کند.

✅ اثرات پیری پوست

کاهش سطح اسید هیالورونیک که یکی از اجزای سازنده پوست است، باعث بدتر شدن ساختار الاستیک پوست می شود. در این حالت ناتوانی پوست در کشش کافی برای بسته شدن منافذ باعث گشاد شدن منافذ شده و باعث برجسته شدن بیشتر آنها روی پوست می شود.

اگر پوست شما چرب است، یا می‌خواهید منافذ باز پوست خود را ببندید، توصیه می‌کنیم از انواع ژل شستشوی صورت استفاده کنید.

بستن منافذ باز پوست با مواد طبیعی

روش های بستن منافذ باز پوست با روش خانگی کاملا راحت است و تقریبا با مواد طبیعی که در خانه یافت می شود می توان به بستن منافذ باز پوست صورت کمک کرد. در این بخش بررسی می کنیم که چه چیزی برای بستن منافذ باز پوست خوب است و بستن منافذ باز پوست در خانه چگونه انجام می شود.

بستن منافذ باز پوست با گلاب

گلاب یک تونیک طبیعی است که می توان از آن برای پوست صورت استفاده کرد. این عصاره گل، دارای خاصیت آبرسانی، ضد التهاب و ضد حساسیت است. گلاب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب پاکسازی از آلودگی ها می شود. با خاصیت ضد میکروبی که گلاب دارد منافذ پوست را از آلودگی ها پاک کرده و موجب پاکسازی می شود از این رو به بستن منافذ باز پوست چرب هم کمک می کند.

  • طرز استفاده: برای استفاده از گلاب می توانید با آن مشابه با یک تونر برخورد کنید. در واقع پس از شستن صورت با شوینده می توانید با یک پنبه صورت خود را آغشته به گلاب کرده و اجازه دهید تا خشک شود و در ادامه نیازی به شستشو نیست.

بستن منافذ باز پوست با یخ

یخ یک ماده طبیعی است که به منقبض شدن پوست کمک می کند. بر اثر این انقباض منافذ باز پوست دچار شوک شده و جمع می شوند. یخ از دیرباز یکی از مواد طبیعی است که موجب لیفت و سفت شدن صورت می شود. می توانید از یخ های کوچک برای بستن منافذ باز پوست بعد از اصلاح صورت یا بدن استفاده کنید. یخ از التهاب و قرمزی، همچنین سوزش و خارش نیز می کاهد.

  • طرز استفاده: برای بستن منافذ باز پوست با یخ می توانید پس از پاکسازی صورت از آلودگی ها، در هنگام شب قبل از خواب یا صبح پس از بیدار شدن از یخ برای بستن منافذ باز پوست استفاده کنید.
بستن منافذ باز پوست با یخ

بستن منافذ باز پوست با آلوئه ورا

یکی از روش های بستن منافذ باز پوست با طب سنتی این است که از ژل آلوئه ورا استفاده شود و در طولانی مدت می توان این روش را یک درمان قطعی منافذ باز پوست صورت دانست. آلوئه ورا خاصیت رطوبت رسانی و قابض کننده دارد. و منافذ باز پوست را جمع می کند. همچنین موجب پاکسازی سلول های مرده از روی پوست صورت می شود.

  • طرز استفاده: ژل آلوئه ورا را می توان از لایه برگی شکل خود خارج کرده و پس از پاکسازی پوست یا پس از استحمام آن را به تمامی نواحی صورت و گردن بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. در صورت بروز خارش و خشکی می توانید با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

بستن منافذ باز پوست با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای درصد زیادی از پروتئین است. پروتئین موجب کلاژن سازی در پوست می شود و می تواند موجب تحریک سلول سازی در پوست شود. با تحریک سلول سازی منافذ باز پوست جمع شده و بازسازی صورت می گیرد. همچنین پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ موجب شفاف شدن پوست شده و می توان از آن به عنوان یک ماسک برای بستن منافذ پوست قبل از آرایش استفاده کرد.

  • طرز استفاده: زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید. هم می توانید آن را هم زده و هم می توانید به صورت ساده روی پوست صورت قرار داده و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن سفیده تخم مرغ، آن را با آب شستشو دهید.

بستن منافذ باز پوست با خیار

خیار یک التیام بخش موثر است که در تمامی ماسک های آرایشی نیز از آن و اثرات آن بهره گرفته می شود. خیار با آبرسانی و تسکین پوست یکی از بهترین روش برای بستن منافذ باز پوست است. برای بستن منافذ باز پوست با ماسک خانگی می توان از عصاره خیار و یا پوره آن استفاده کرد.

  • طرز استفاده: خیار را یا به صورت حلقه ای یا رنده شده روی پوست تمیز صورت قرار دهید و پس از نیم ساعت آن را از روی صورت پاک کنید.

بستن منافذ باز پوست با لیزر

بستن منافذ باز پوست با دستگاه های لیزر یکی از روش های متداول جوانسازی پوست است. اشعه های لیزر موجب تخریب لایه رویی پوست شده و این تخریب، پوست را وادار به بازسازی دوباره می کند. در تصاویر و فیلم لیزر منافذ باز پوست می توانید ببینید که با تخریب لایه بیرونی پوست به وسیله اشعه های لیزر، پوست پس از چندین جلسه خود را بازسازی می کند. انواع لیزری که می توان با آن به ترمیم و جمع شدن منافذ باز پوست کمک کرد به شرح زیر است:

  • لیزر CO2
  • لیزر فرکشنال CO2RE
  • لیزر فرکشنال رادیو فرکانسی

برای بستن منافذ باز پوست از چه کرمی استفاده کنیم؟

کرم های بسیاری حاوی ضد التهاب ها تولید می شود که می توان از آنها برای بستن منافذ باز پوست کمک گرفت. در این محصولات از پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست استفاده می شود و می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه برخی از بهترین کرم برای منافذ باز پوست و سایر محصولات را معرفی می کنیم.

کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده آن است.

سرم جمع کننده منافذ باز اکتی ویت ویتالیر

سرم بستن منافذ باز پوست اکتی ویت ویتالیر به خوبی منافذ باز پوست شما را جمع می‌کند و با لایه برداری ملایم از ایجاد جوش نیز جلوگیری می‌کند. این محصول با داشتن ترکیباتی مثل موم زنبور عسل و روغن ساج به تقویت پوست می‌پردازد. افزایش سن، چربی بیش از حد پوست، ژنتیک و عوامل متعدد دیگر ممکن است باعث بزرگ شدن منافذ پوستی شوند که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی افراد، موجب تیرگی و چرب تر شدن پوست خواهد شد. برندهای مختلفی برای رفع این مشکل اقدام به تولید محصولات بهداشتی پوست صورت کرده اند و پیشنهاد ما خرید سرم پوست ویتالیر، بهترین سرم برای بستن منافذ باز پوست است و مناسب پوست چرب و مختلط بوده که در ادامه به بررسی مشخصات آن پرداخته ایم. سرم جمع کننده منافذ باز اکتی ویت ویتالیر با جمع کردن منافذ باز پوست و دارا بودن ترکیبات مات کننده، از بهترین جمع کننده‌های منافذ باز به حساب می‌آید. کرم منافذ باز ویتالیر، فاقد چربی و پارابن است و با ترکیبات لایه بردار ملایم خود مانع از ایجاد جوش جدید می‌شود.

کرم مرطوب کننده 5 درصد اوره آتوپیا آردن

کرم مرطوب کننده 5 درصد اوره آتوپیا آردن برای بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست و تقویت سد دفاعی آن است. از دست رفتن آب پوست (دهیدراتاسیون) اتفاقی کم و بیش موقتی است که عمدتا ناشی از تغییر موازنه آب-چربی پوست می باشد. این پدیده می تواند ناشی از عوامل داخلی و خارجی مثل رژیم غذایی نامناسب، شرایط جوی نامطلوب (سرما، گرما یا هوای خشک) و یا آلودگی هوا باشد. در این راستا لابراتوار پارس حیان اقدام به عرضه کرم مرطوب کننده ۵ درصد اوره نموده است. می توان از این محصول برای رطوبت رسانی پوست و بستن منافذ باز پوست با کرم اقدام نمود.

تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ سنس سی گل

تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ سنس سی گل مناسب انواع پوست به ویژه پوست‌های حساس است. این تونر ضمن پاکسازی عمیق پوست و تسکین التهابات موجب ایجاد حس آرامش نیز می‌شود. فرمولاسیون این تونر صورت، به گونه‌ای است که آرامش بخش پوست بوده و استفاده از آن رطوبت مورد نیاز را تامین می‌سازد. در ترکیبات این محصول از عصاره آلوئه ورا، عصاره بابونه، سدیم هیالورونات و عصاره گل رز فرانسوی استفاده شده است. علاوه بر آن تونر گلاب دیپ سنس به عنوان یک ترمیم کننده و ضد التهاب قوی است که علاوه بر خاصیت پاک کنندگی لطافت پوست را نیز افزایش می‌دهد. تونر دیپ سنن بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست است.

کلام پایانی

در این متن شرح دادیم که برای بستن منافذ باز پوست چه کنیم و تعدادی روش بستن منافذ باز پوست صورت خانگی را بررسی کردیم. راه های بستن منافذ پوست بسیار است اما بهتر است از ایمن ترین روش ها استفاده کنید تا موجب برهم خوردن PH پوستی نشود. اگر به دنبال ساختن کرم معجزه برای منافذ باز پوست در خانه هستید راه حل های طبیعی که گفته شد حتما کارساز خواهند بود و اگر به دنبال بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست هستید و می خواهید از محصولات جمع کننده منافذ استفاده کنید محصولات معرفی شده در صورت استمرار در استفاده می توانند کمک کننده باشند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1
    لیست محصولات
    کپسول اگزوتین درمکس حذف
    کپسول اگزوتین درمکس 30 عدد
    2 X ۱,۱۹۹,۰۰۰ ریال = ۲,۳۹۸,۰۰۰ ریال