ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

قرص استئوکر برای افزایش قد

بهترین زمان مصرف قرص استئوکر osteocare برای افزایش قد

فهرست محتوا

کمبود ویتامین D، روی و کلسیم در کودکان و بزرگسالان سبب نرمی استخوان و پوکی می شود و به طور خاص از رشد قدی کودکان در سنین رشد جلوگیری می کند. معمولا پزشک برای برطرف نمودن مشکلات قد در سنین رشد کودکان و استحکام استخوان در بزرگسالان برخی مکمل های حاوی روی، ویتامینD و کلسیم را تجویز می کند که انواع مختلفی دارد. قرص استئوکر یکی از همین مکمل هایی است که در مشکلات استخوان و کمک به رشد قد موثر عمل می کند و از این رو توسط پزشک بسیار تجویز می شود. در این متن از داروخانه آنلاین ویتامین ث می خواهیم به یک شناخت کلی از قرص استئوکر و بهترین زمان مصرف قرص استئوکر برای افزایش قد برسیم.

قرص استئوکر چیست؟

استئوپروسیس یک بیماری است با منشا استخوانی که در واقع به پوکی استخوان و نازک شدن بافت آن اشاره دارد. استئوپروسیس به استخوانهای پر منفذ گفته می شود، یعنی استخوان بافت منسجم خود را از دست داده و دچار پوکی شده که این عارضه در بانوان بیشتر از آقایان وجود دارد. این بیماری در بین افراد سالخورده رایج است و در صورت عدم درمان به مشکلات حاد استخوانی و نگران کننده تبدیل خواهد شد. بارز ترین نتیجه این بیماری شکنندگی آسان استخوان است. پوکی استخوان در کودکان بین سنین 7 تا 14 سال یعنی بهترین سن برای رشد قدی آنها بسیار دیده می شود. که به سبک تغذیه و شیوه زندگی، عدم تحرک و ورزش امکان بروز آن وجود دارد. مشکل پوکی استخوان در کودکان یک مشکل جدی است زیرا در حساس ترین سنین رشد خود قرار دارند.

قرص استئوکر یک مکمل عالی و منبع مناسب برای بهبود کمبود کلسیم و روی در کودکان و بزرگسالان است. همچنین کمبود ویتامین D موجب بروز بیماری هایی نظیر استئوپروسیس و هیپوکلسمی، هیپوفسفاتی نیز خواهد شد از این رو در مکمل استئوکر چندین ماده ضروری مفید برای کمبود کلسیم، روی، منیزیم و ویتامین D برای کودکان در حال رشد و ضعف استخوان در بزرگسالان قرار داده شده است. قرص استئوکر تمام آن چیزی است که برای تغذیه استخوان های بدن به آن نیاز خواهید داشت.

عوامل موثر در عدم رشد قد

عوامل مختلفی در افزایش قد و یا بهتر است بگوییم نوع رشد قد در افراد تاثیر گذار است.

  • ژنتیک
  • هورمون رشد
  • تغذیه
  • بیماری های زمینه ای

عومل موثر در عدم رشد قد

ژنتیک و رشد قد

اولین فاکتوری که در طول قد افراد در نظر گرفته می شود ژنتیک است زیرا به واسطه ژن ها تاریخچه ظاهری از مادر و پدر به فرزند منتقل شده و قد هم یکی از این ژن ها محسوب می گردد. عوامل ژنتیکی قابل تغییر نخواهند بود اما استفاده از برخی مکمل های افزایش دهنده هورمون رشد و همچنین ورزشهای محرک استخوان در سنین رشد می توان تا مقادیر محدودی این اصل مهم را کمی تغییر داد.

هورمون رشد

HGH نام اختصاری هورمون رشد است که در سنین رشد در کودکان و نوجوانان موجب رشد صحیح استخوان و اندام های اسکلتی می شود. در واقع عمل بزرگ شدن کودکان و نوجوانان به هورمون رشد بستگی دارد. این هورمون موجب تراکم خوب استخوان، تقویت عضلات و هر آنچه در جوانی برای تکامل رشد نیاز داریم در بر می گیرد. اختلال در هورمون رشد در واقع کمبود کلسیم، منیزم و ویتامین D را در پی خواهد داشت.

تغذیه

بدن انسان و تمامی موجودات زنده برای ادامه حیات به مواد معدنی، ویتامین و مینرال ها نیازمند است و تمامی این مواد از طریق تغذیه دریافت و جذب می شوند. حتی کمبود یک جز کوچک از این مواد ضروری می تواند مشکلات بزرگی را برای بدن به همراه داشته باشد و زمینه ساز انواع بیماری ها باشد. تغذیه نادرست در کودک و بزرگسالان در زمینه پوکی استخوان بسیار شایع است. پوکی و نرمی استخوان از رشد کودک و نوجوان در سنین رشد جلوگیری می کند زیرا فاکتورهای مهم برای یک رشد سالم را ندارد و در بزرگسالان با بیماری های استخوانی بروز پیدا می کند. کمبود ویتامین D، کلسیم و منیزیم در حالت پیشرفته موجب عدم رشد و بهبود عملکرد اسکلت استخوانی خواهد شد.

بیماری های زمینه ای

برخی بیماری ها در سنین رشد می توانند عواملی موثر در عدم رشد باشند. این بیماری ها معمولا نظیر اختلال در هورمون تیروئید( کم کاری تیروئید)، اختلال در نحوه عملکرد غده هیپوفیز، بیماری های قلبی، آرتروز، روماتیسم، راشیتیسم، بیماری های کبدی، دیابت، مشکلات ژنتیکی و بیماری ترنر هستند. که می تواند رشد یک فرد در سنین رشد را دچار اختلال و کندی کند. در این مواقع پزشک برای متوقف نشدن رشد فرد مکمل هایی نظیر قرص استئوکر برای افزایش قد و رشد را توصیه خواهد کرد.

چه فاکتورهایی موجب افزایش قد می شود؟

در قسمت پیشین عواملی که موجب اختلال در رشد قد می شوند را توضیح دادیم اما بهتر است تا یک بررسی مختصر در رابطه با اینکه چه عواملی باعث می شوند تا قد افزایش پیدا کند را نیز داشته باشیم.

رژیم غذایی مناسب

در واقع تغذیه مهم ترین فاکتور این بخش است. به واسطه تغذیه و رژیم غذایی مناسب است که کودک و بزرگسالان رشد و نمو عضلات و استخوان را در پی خواهند داشت. هم به لحاظ فیزیکی و هم روانی تغذیه سالم و مفید می تواند فرد را در اکثر مواقع از بروز بیماری ها مصون دارد. برای اینکه رشد قد تضمین شده و استخوان های سالمی داشته باشیم باید از غذاهای حاوی منیزیم، کلسیم، روی و ویتامین ها علی الخصوص ویتامین D به درستی استفاده کنیم. کودکان در سنین رشد باید در یک رژیم غذایی روزانه این مواد را مرتب دریافت کنند تا هورمون رشد و دیگر عوامل موثر در رشد قد به درستی کار خود را انجام دهند.

استفاده صحیح از مکمل ها

استفاده صحیح از مکمل ها

بسیاری از مواد غذایی که مصرف می کنیم از خاک حاصل می شوند و این چرخه به حیوانات و در نهایت انسان انتقال پیدا می کند. متاسفانه در جهان امروز، خاکی که گیاهان در آن رشد می کنند غنای مناسبی ندارد. یعنی ممکن است شما تغذیه مناسبی داشته باشید اما مواد غذایی کیفیت مناسبی نداشته باشند و نیاز بدن شما را برطرف نکنند. برای جبران این کمبود مکمل های متعددی عرضه می شوند. این مکمل ها گاهی تنها حاوی یک ماده و گاهی مجموعه ای از مواد مغذی برای بدن هستند که می توانید اطمینان داشته باشید که بدن شما را تامین می کنند. در حیطه رشد، قرص استئوکر برای افزایش قد یک مکمل کامل است و در واقع کامل کننده رژیم غذایی در افرادی است که دچار مشکلات استخوانی شده اند و یا کودکانی که به علت کمبود برخی مواد در بدن رشد آنها کند پیش می رود می تواند یک گزینه عالی باشد. اگر بدانید که بدن شما دقیقا دچار چه کمبودی است استفاده صحیح از مکمل ها می تواند موجب افزایش قد و استحکام استخوان ها شود.

خواب کافی

نداشتن خواب کافی در عملکرد غده هیپوفیز مشکل پدید می آورد شاید برایتان عجیب باشد که چطور خواب می تواند در رشد قد و داشتن استخوان های سالم موثر باشد. وقتی به خواب درست و باکیفیت می روید غده هیپوفیز کار خو را آغاز می کند، در جوانی هورمون رشد ترشح کرده و از جوانی و رشد بدن پشتیبانی می کند در کنار آن جذب و عملکرد ویتامین های منیزیم و کلسیم در خواب بیشتر می شود. خواب کافی یکی از گزینه های مهم در سلامت استخوان بزرگسالان و رشد قد در کودکان است.

ورزش کردن

ورزش کردن

وقتی ورزش می کنید متابولیسم عضله و استخوان افزایش پیدا می کند، خون رسانی به اندام ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد و در نتیجه بدن سالم تری دارید. ورزش در کودکان در حال رشد سبب تحریک سلول سازی در استخوان و عضلات می شود و در بزرگسالان سلامت عمومی بدن را پشتیبانی می کند.

قرص استئوکر برای افزایش قد چه فوایدی دارد؟

قرص استئوکر برای افزایش قد حاوی ویتامین D3، کلسیم، منیزیم و روی است. یعنی تمام آن چیزی که یک استخوان برای سالم بودن به آن نیاز دارد. اگر در بدن با کمبود این مواد مواجه باشید تغذیه روزانه نمی تواند به سرعت و مقدار کافی این کمبود را جبران کند و نیاز خواهد بود تا از مکمل استئوکر کمک بگیرید. در ادامه یکی از بهترین قرص استئوکر برای قد را معرفی می کنیم.

قرص استئوکر ویتابیوتیکس حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین

قرص استئوکر با فرمولاسیون متعادل، یک منبع غنی از کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 است که به حفظ استخوان ها و دندان های قوی و سالم و همچنین سلامت دستگاه قلب و عروق، ماهیچه ها و اعصاب کمک می کند. قرص استئوکر ساخت شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است و حاوی ترکیبات زیر می باشد:

  • کلسیم: فراوانترین ماده معدنی موجود در بدن است که نقش اصلی آن در ساخت و حفظ استخوان ها، دندان ها و فعالیت آنزیم ها می باشد .کلسیم در انقباض عضلات، آزاد سازی نوروترانسمیترها و انتقال پیام عصبی، تنظیم ضربان قلب و عدم لخته شدن خون نیز نقش داشته و محرک فعالیت ترشحی غدد درون ریز و برون ریز هم است. مکمل کلسیم در جلوگیری از بروز پوکی استخوان نقش اساسی دارد.
  • منیزیم: این ماده معدنی در تشکیل کریستالهای استخوانی موثر بوده و از آنجایی که بیشتر منیزیم موجود در بدن در استخوان ها ذخیره شده است، می تواند در سلامت استخوان نقش بسزایی داشته باشد.
  • زینک (روی): یکی از مواد معدنی ضروری برای ساخت کلاژن که پروتئینی رشته ای است و نقش مهمی در استحکام و بافت پوست و استخوان دارد.
  • ویتامین D: یک ویتامین محلول در چربی می باشد که مهمترین نقش آن کمک به جذب روده ای کلسیم و فسفر بوده و در غیاب این ویتامین جذب کلسیم به درستی انجام نمی گیرد.

قرص استئوکر به دو منظور بیشتر از هر گزینه درمانی مصرف می شود. اول برای تقویت استخوان، دندان، جلوگیری از پوکی اسکلت استخوانی و در نتیجه داشتن رشد کافی قد، دوم برای حفظ سلامتی مادر و جنین مصرف آن ضروری خواهد بود.

بهترین زمان مصرف قرص استئوکر برای قد و استحکام استخوان

بدن در حالتی که به خواب می رود فعالیت جذب کلسیم را آغاز می کند اگر کلسیم کافی در بدن وجود نداشته باشد این ماده را از استخوان ها برداشت کرده که بسیار مضر است از این رو اگر در حال استفاده از قرص استئوکر برای قد یا استحکام استخوان هستید باید آن را قبل از خوابیدن مصرف کنید. دقت داشته باشید بهترین زمان مصرف در واقع چندین ساعت پس از غذا خواهد بود پس بهتر است شام خود را زودتر میل کنید. این مکمل بهتر خواهد بود تا همراه با غذا میل نشود زیرا مکانیسم اثر بخشی آن به طور کلی مختل خواهد شد. از این رو توصیه می شود روزانه ۲ عدد قرص استئوکر را با فاصله ۶ تا ۸ ساعت بعد از غذا مصرف نمایید.

شربت استئوکر برای افزایش قد کودکان

شربت کلسیم، منیزیم، زینک استئوکر با تامین املاح مورد نیاز استخوان‌ها به رشد قدی کودکان کمک می‌کند. ویتامین D3 موجود در شربت کلسیم استئوکر، سبب افزایش تولید پروتئین کلسی تونین می‌شود. این پروتئین در تحریک ساخت سلول‌های استخوانی و جذب بیشتر کلسیم به سلول‌های استخوانی نقش دارد. این فرایند سبب افزایش رشد قد در کودکان و افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود.

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر برای کودکان

در مورد نحوه و مقدار مصرف شربت کلسیم استئوکر بهتر است با پزشک مشورت نمایید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید مطابق با راهنمای این محصول عمل کنید. میزان مصرف شربت استئوکر برای سنین مختلف به شرح زیر می‌باشد:

کودکان ۲-۱ سال: روزی ۲ بار هر بار یک قاشق مرباخوری پر
کودکان ۱۲-۳ سال: روزی ۲ تا ۳ بار هر بار یک قاشق مرباخوری پر
بزرگسالان: روزی ۲ بار هر بار دو قاشق مرباخوری پر
در بارداری و شیردهی: روزی ۲ بار هربار دو قاشق مرباخوری پر

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر برای کودکان و همچنین بزرگسالان یک ساعت پس از غذا است. به طور کلی مکمل‌های حاوی کلسیم را بهتر است بعد از غذا و به فاصله یک ساعت مصرف کرد تا بهترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

کلام پایانی

بدن انسان به لحاظ بافتی از اسکت عضله و استخوان ساخته شده است. وقتی صحبت از بدن به میان می آید یعنی مجموعه اندام های متشکل از ماهیچه و استخوان ها، پس حمایت از سلامتی آنها بخش بزرگی از خود مراقبتی فیزیکی را در بر می گیرد. کودکان به علت بیماری های زمینه ای و یا تغذیه ناکافی و نادرست معمولا به اختلال در رشد و بزرگسالان به مشکلات غضروف و استخوان مبتلا می شوند. با یک رژیم غذایی مناسب و استفاده صحیح از مکمل ها در کنار خواب کافی و ورزش می توان استخوان هایی سالم و رشد مناسب در کودک و بزرگسالان را تضمین کرد. قرص استئوکر برای افزایش قد کودکان یک منبع کافی است و می تواند عملکر رشد را تا مقادیر زیادی پشتیبانی کند.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تاثیر قرص امگا ۳ برای رشد قد کودکان را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید انواع مکمل کودکان را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین ویتامین ث خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه