ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

قرص امگا ۳ برای رشد قد

تاثیر قرص امگا ۳ برای رشد قد کودکان

فهرست محتوا

اتفاقی که یک کودک را از بزرگسال متمایز می کند، در واقع پروسه رشد و تکامل او تا بزرگسالی است. یک نوزاد از زمان تولد به سرعت به سمت رشد کردن پیش می رود و مقاطع سنی کودکی، نوجوانی و جوانی را پشت سر می گذارد. وقتی صحبت از رشد می شود تمام جوانب فیزیکی و ذهنی کودک را مد نظر داریم از استخوانها، قد و ارگان های داخلی گرفته تا رشد هوشی و ذهنی او در این موضوع می گنجد که توسط برخی هورمون های رشد در بدن صوت می گیرد و ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب، محرک آنها هستند. در این مطلب از داروخانه آنلاین ویتامین ث قصد داریم تا تاثیر قرص امگا ۳ برای رشد قد را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم تاثیر امگا 3 در افزایش قد به چه میزان است.

تاثیر قرص امگا ۳ برای رشد قد کودک

عوامل زیادی در بدن یک کودک می تواند بر روی رشد قدی کودک تاثیر بگذارد. با اینکه اندازه قد هر فرد بیشتر به ژنتیک و ژن هایی مربوط می شود که از والدین خود دریافت کرده است اما عامل برخی اختلالات در بدن و تاثیر آن بر رشد می تواند به علت کمبود امگا 3 باشد. در این بخش انواع قرص امگا ٣ و روغن ماهی برای رشد قد کودک را بررسی می کنیم.

تاثیر قرص امگا ۳ برای رشد قد کودک

– تاثیر بر کم کاری تیروئید و اختلال رشد

کم کاری تیروئید و نشانه های آن در کودکان متفاوت تر از بزرگسالان است. معمولا کودکانی که دچار کم کاری تیروئید هستند درگیر رشد آهسته می شوند که کوتاهی قد را به همراه دارد. این اختلال می تواند سبب کوتاهی اندام ها نیز شود. امگا 3 می تواند تا حد بسیاری از اختلالات تیروئیدی در کودک جلوگیری و یا در درمان آن مفید باشد. با خاصیت ضد التهابی خود از استرس کودک می کاهد و سبب تنظیم سطح تیروئید می شود. قرص امگا ۳ برای رشد قد کودک می تواند مفید باشد و به بهتر کار کردن تیروئید کمک کند.

– تاثیر بر هورمون رشد

هورمون رشد در رشد فیزیکی کودک نقش دارد و هرگونه مشکلی در ترشح آن می تواند موجب نقص قد و رشد کودک شود. یکی ار بهترین مکمل هایی که کامل کننده روند رشد و ترشح بهتر هورمون رشد است قرص امگا 3 برای افزایش قد است. در واقع اسیدهای چرب امگا 3 می توانند موجب عملکرد بهتر متابولیسم بدن، رشد عضلات و تقسیم سلولی در بدن کودک شود.

– تاثیر بر رشد استخوانی

اسکلت استخوانی در بدن انسان از کودکی، بستگی به چگونه رشد کردن آن در سنین رشد را دارد. امگا 3 به رشد استخوانی و متابولیسم آن کمک کرده از نرمی و پوکی آن در کودک جلوگیری می کند. مواد غذایی حاوی ویتامین D3 و امگا 3 یک محرک عالی برای رشد استخوانی و تکثیر سلول های استخوان است. اسید های چرب امگا 3 نقش مهمی در افزایش کلسیم در بافت استخوان دارد که موجب رشد اسکلت استخوانی با کیفیت تری می شود.

تاثیر بر رشد استخوانی

– تاثیر بر مشکلات قلبی

برخی کودکان یا به علت های مادرزادی و یا پس از تولد، ممکن است با مشکلات قلبی رو به رو باشند. این کودکان متناسب با دیگر همسالان خود از رشد قدی کمتری برخوردار و ظریف تر هستند. تاثیر امگا 3 در افزایش قد این دسته از کودکان با مشکلات قلبی، بسیار قابل توجه بوده است. قلبی که دچار اختلال است کمتر از یک قلب کاملا سالم فعالیت می کند و برای همین بر روی متابولیسم کودک بسیار تاثیر گذار است و رشد کمتری را به همراه خواهد داشت. قرص امگا 3 برای رشد قد در کودکان با مشکلات قلبی بسیار موثر واقع شده است.

– تاثیر بر نارسایی کبدی

یکی از بیماری هایی که التهاب را در بدن کودک بالا می برد بیماری های کبدی و نارسایی آن است که منجر به شکستگی سریع استخوان، خارش پوست، از دست دادن اشتها، خونریزی سریع و کبودی، سوء تغذیه، رشد کم قد و کاهش وزن می شود. مطالعات نشان داده است کودکانی که از منابع غذایی دریایی و یا مکمل امگا 3 استفاده می کنند کمتر دچار نارسایی در کبد می شوند و یا اگر در پروسه درمان باشند می تواند برا آنها مفید واقع شود. بیماری کبدی رشد کم قد را برای کودک به همراه دارد که تاثیر امگا 3 در افزایش قد در این خصوص پر رنگ است.

تاثیر بر نارسایی کبدی

امگا 3 چگونه بر رشد کودک کمک می کند؟

وقتی امگا 3 وارد بدن کودک می شود یعنی یک ماده تکمیل کننده و تقویتی به غدد و استخوان ها تزریق شده است. امگا 3 با تاثیر بر ترشح سوماتروپین در بدن که ساختمانی پروتئینی دارد موجب رشد عضله، استخوان و مفاصل می شود. استفاده از قرص امگا 3 برای رشد قد کودک موجب قد کشیدن صفحات استخوانی شده و قد کودک را بلند تر می کند.

استفاده از منابع غذایی امگا 3 و مکمل های حاوی امگا 3 در کودک می تواند از اختلال رشد جلوگیری کرده و یا به بهبود آن کمک کند. کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند به علت کمبود مواد مغذی در بدن علی الخصوص اسیدهای چرب امگا 3 دچار ضعف بدنی و نقص در رشد می شوند. امگا 3 با برطرف کردن سوء تغذیه تاثیر درخشانی بر رشد قدی و اندامی کودک دارد.

امگا 3 چگونه بر رشد کودک کمک می کند؟

بهترین قرص امگا ۳ برای رشد قد

همیشه به یاد داشته باشید مکمل های غذایی هیچ گاه نمی توانند جایگزین یک رژیم غذایی اصولی باشند. لازم است ابتدا برای کوک خود یک برنامه غذایی متشکل از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب در نظر بگیرید و در کنار آن از مکمل های غذایی که کامل کننده یک برنامه غذایی هستند استفاده شود. قرص امگا 3 برای رشد کودک یک انتخاب مناسب است که به معرفی یکی از بهترین مکمل های امگا 3 کودک می پردازیم.

سافت ژل امگا ویژن کودکان دانا

در رشد قدی کودک سلامتی مغز و سیستم عصبی، سیستم ایمنی، مفاصل و استخوان بسیار مهم است. قرص امگا 3 برای افزایش قد کودک به تقویت این موارد کمک می کند. سافت ژل امگا ویژن کودک دانا به همراه ویتامین D3 به ترشح بهتر هورمون رشد، کارکرد صحیح تیروئید و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کرده و از بروز عارضه های کمبود امگا 3 در بدن جلوگیری می کند.

آیا قرص امگا 3 بر روی هورمون رشد تاثیر می گذارد؟

به طور کلی قرص امگا 3 برای افزایش قد معمولا تجویز می شود درواقع اگر فاکتورهای ژنتیکی را نادیده بگیریم تاثیر امگا 3 در افزایش قد با ترشح بهتر هورمون رشد یا سوماتروپین از غده هیپوفیز صورت می گیرد. هدف این هورمون افزایش بیوسنتز پروتئین در بدن است که به رشد سلولی کمک می کند و یکی از عوامل اصلی رشد است. امگا 3 به طور علمی با تاثیر بر این هورمون، رشد قد را تسریع می کند. همچنین از بروز بیماری هایی که می تواند رشد قدی کودک را کندتر کند جلوگیری خواهد کرد.

آیا قرص امگا 3 بر روی هورمون رشد تاثیر می گذارد؟

تاثیر امگا 3 بر متابولیسم استخوان

بیماری های متابولیک استخوان زمانی رخ می دهد که تراکم استخوان کاهش پیدا می کند و کیفیت و استحکام آن برای رشد و مقابله با فشار کم می شود. این اختلال در کودکان با شکستگی سریع و نرمی استخوان بروز پیدا می کند که بدن کودک با چنین اختلالی نمی تواند از یک الگوی رشد صحیح پیروی کند. تاثیر امگا 3 بر متابولیسم استخوان با کاهش استئوکلاست صورت می گیرد که عامل تحلیل استخوان در بدن است . امگا 3 با تقویت صفحات استخوانی موجب رشد بهتر می شود. همچنین این اسید چرب به جذب کلسیم در استخوان کمک می کند.

ارتباط اسیدهای چرب امگا 3 و هورمون رشد

هورمون رشد از سلول هایی با نام سوماتوتروف در هیپوفیز تولید و ترشح می شود. این هورمون برای رشد قد کودک و اندام های او وارد عمل خواهد شد. میزان ترشح این هورمون در کودکی به خودی خود بالاست و در دوران نوجوانی شدت می گیرد. اما عواملی نظیر اختلال در ترشح و یا بیماری های زمینه ای و به طور خاص سوء تغذیه ترشح این هورمون را به تعویق می اندازد.

یک گزینه پررنگ که نباید هرگز فراموش کرد این است کودکانی که دارای استرس و اضطراب بسیار هستند با تداخل هورمونی از جمله تیروئید و هورمون های ترشح شده از هیپوفیز رو به رو می شوند که روند رشد و ترشح هورمون رشد را مختل می کند از این رو کودکان پرخاشگر و مسترس معمولا ریز نقش و کوتاه قد هستند و وزن کمی دارند. ارتباط اسیدهای چرب امگا 3 و هورمون رشد، در واقع با خاصیت ضد التهابی آنها آغاز می شود با جلوگیری از استرس و التهاب می تواند کارکرد غدد را تنظیم کرده و از اختلال ترشح هورمون رشد بکاهد.

ارتباط اسیدهای چرب امگا 3 و هورمون رشد

کلام پایانی

اختلال رشد در کودکان معمولا با نقص رشد در قد و اندام ها همراه است که اگر ژنتیکی نباشد تا حد بسیاری می توان با یک تغذیه سالم و قرص قرص امگا ۳ برای رشد قد کودک به بهتر شدن آن کمک کرد. دقت کنید که کمبود امگا 3 می تواند از دوران جنینی شکل گرفته و موجب اختلالات رشدی و مادرزادی کودک شود. از این رو مصرف این اسید چرب ضروری را برای سلامت رشدی کودک از دوران جنینی تا پس از آن برای کودک به کار بگیرید. تاثیر امگا 3 در افزایش قد و کاهش التهاب هایی که موجب کاهش ترشح هورمون رشد می شود چشمگیر است

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه