ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

تاثیر سیلدنافیل بر پروستات

قرص سیلدنافیل (ویاگرا) چه تاثیری روی پروستات دارد؟

فهرست محتوا

برخی از مردان در رده سنی 30 سالگی به بالا با مشکلات پروستات و یا رشد و التهاب آن رو به رو می گردند که یکی از نشانه های متداول این عارضه مشکل در دفع طبیعی ادرار خواهد بود. برای مشکل بزرگ شدن غده پروستات یا هایپرپلازی خوش خیم معمولا داروها مختلفی تجویز می گردد که سیدنافیل یا ویاگرا یکی از آنها هستند. قرص سیلدنافیل معمولا در اختلالات نعوظ و زودانزالی در مردان مصرف می شود. در این بخش از مطالب داروخانه آنلاین ویتامین ث می خواهیم تاثیر سیلدنافیل بر پروستات را بررسی کنیم و چرا و چگونگی تجویز آن را متوجه شویم.

اثرات ویاگرا بر روی غده پروستات

داروی سیلدنافیل با نام تجاری ویاگرا معمولا برای مشکلات نعوظ تجویز می گردد و مردان از آن برای  تقویت قوای جنسی و نعوظ استفاده می کنند. در این راستا تاثیرات مثبتی بر روی BPH یا هایپرپلازی خوش خیم نیز می گذارد. در افرادی که دچار مشکل بزرگی پروستات هستند مشاهده شده است با مصرف ویاگرا بهبود بهتری در عمل ادرار کردن و درد کمتر داشته اند. با توجه به اینکه قرص سیلدنافیل یا ویاگرا باعث گردش خون بیشتری در بدن می شود از این رو بافت و عروق اطراف آلت تناسلی و مجاری ادراری را باز تر کرده و ادرار بدون درد و به راحتی خارج می شود.

اثرات ویاگرا بر روی غده پروستات

سیلدنافیل در اختلال جنسی

ناتوانی جنسی در مردان عارضه ای است که اغلب رخ می دهد. این مشکل یا به صورت عدم نعوظ مناسب برای رابطه جنسی و یا انزال زودرس در مردان بروز پیدا می کند. داروی سیلدنافیل که نام تجاری آن ویاگرا است برای درمان اختلالات نعوظ مصرف می گردد. این دارو مهار کننده فسفودی استراز 5 است و مشکل ناتوانی نعوظ را بهبود می بخشد. سیلدنافیل با افزایش جریان خون در اطراف آلت تناسلی موجب سفت تر شدن بافت آن و نعوظ بهتر می شود همچنین بر، برانگیختگی حساسیت اعصاب سیستم تناسلی تاثیر گذار است.

سیلدنافیل در اختلال جنسی

سیلدنافیل (ویاگرا)

داروی سیلدنافیل و یا ویاگرا در اغلب مواقع برای اختلالات نعوظ به کار گرفته می شود و که به جز این منظور برای درمان هایپرپلازی خوش خیم و درمان فشار خون شریانی نیز مصرف می گردد. اما مصرف رایج آن قبل از رابطه جنسی و برای بهبود در عملکرد نعوظ می باشد.

موارد مصرف سیلدنافیل

سیلدنافیل بر روی برخی مشکلات فیزیکی تاثیرات مثبتی را می گذارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

درمان فشار خون بالا در ریه

اغلب افرادی که با مشکل فشار خون بالا در ریه رو به رو هستند با فعالیت های روزمره خسته می شوند و نفس تنگی در آنها بروز پیدا می کند. فشار خون بالا در ریه یا PAH فشار خون بسیار بالا در شریان های ریه و قلب محسوب می گردد. سیلدنافیل فشار خون در ریه و اطراف قلب را بهبود بخشیده و موجب می شود فرد در فعالیت های روزانه و ورزشی با خستگی و نفس تنگی مواجه نگردد.

موارد مصرف سیلدنافیل

درمان اختلال نعوظ

یکی از مشکلاتی که در اختلال نعوظ اتفاق می افتد کاهش جریان خون در اطراف آلت تناسلی و عضلات راست کننده هستند. تاثیر سیلدنافیل بر روی اختلال نعوظ با بالا بردن جریان خون در آن منطقه موجب بهبود این کم توانی در مردان می شود.

بهبود هایپرپلازی خوش خیم

بزرگ شدن غده پروستات عارضه ای است که در مردان بالای 30 سال اتفاق می افتد که اغلب با درد و مشکل دفع ادرار طبیعی بروز پیدا می کند. تاثیر سیلدنافیل بر پروستات در واقع باز هم با بالا رفتن جریان خون در اطراف آلت تناسلی و مثانه موجب بهبود دفع ادرار دردناک و مشکلات ادرار قطره ای می شود.

عوارض مصرف سیلدنافیل

با توجه به طیف وسیع کاربرد این دارو در پزشکی و مشکلات فیزیکی در مردان باید گفت عارضه اصلی این دارو بروز مشکلات قلبی است. با مصرف قرص سیلدنافیل یا ویاگرا نمی توان تنها جریان خون یک منطقه از بدن را بالا برد و یا سبب گشادی عروق، تنها در قسمت آلت تناسلی شد. این اتفاق در سراسر بدن رخ می دهد و موجب مشکلات شریانی در قلب و حتی افت فشار خون نیز می شود. عوارض جانبی این قرص را در ادامه نام می بریم.

عوارض مصرف سیلدنافیل

مصرف همزمان با سایر داروها

سیلدنافیل را نباید هم زمان با داروهای نیترات که برای درمان درد قفسه سینه استفاده می شود به کار برد. از مصرف داروهای زیر با سیلدنافیل خودداری کنید.

  ❌ نیتروگلیسیرین

  ❌ ایزوسورباید دینیترات

  ❌ ایزوسورباید مونونیترات

  ❌ پوپر

  ❌ ریوسیگوات

دوز مصرف سیلدنافیل

تاثیر سیلدنافیل بر پروستات بسیار بارز است و اگر از مشکلات پروستات خود مطلع هستید دوز تعیین کننده باید توسط پزشک تعیین گردد. برای درمان نعوظ در افراد بزرگسال این دارو باید بین 50 تا 100 میلی گرم به صورت خوراکی قبل از بر قراری رابطه جنسی مصرف شود. تاثیر ویاگرا بر پروستات با درمان پزشکی بسیار سریع اتفاق می افتد از این رو برای مصرف مشخص و روزانه آن از دکتر داروساز کمک بخواهید.

دوز مصرف سیلدنافیل

داروهای مشابه سیلدنافیل

معمولا رایج ترین داروی نعوظ همین سیلدنافیل یا ویاگرا است اما داروهای هم ردیف بسیاری نیز در این راستا برای اختلال نعوظ و درمان بزرگی پروستات به کار برده می شود.

  ✅ واردنافیل

  ✅ تادالافیل

  ✅ آوانافیل

طریقه مصرف قرص سیلدنافیل برای مردان

بهتر خواهد بود برای مصرف درست و دقیق و مخصوصا برای اطلاع از تاثیر ویاگرا بر پروستات حتما راهنمای دارو را مطالعه بفرمایید. بهترین مرجع همان راهنمای درج شده در محصول است. ضمن اینکه برای مشکلات فشار خون ریوی و پروستات بهتر خواهد بود در هر شرایطی ابتدا حتما از نظر پزشک خود در مورد طریقه مصرف سیلدنافیل مطلع شوید.

این دارو را می توان به همراه خوراکی با وعده غذا یا بدون آن مصرف نمود. همراه با آن مقدار زیادی مایعات حتما باید مصرف شود. روش مصرف در درمان مشکلات فیزیکی و اختلال نعوظ متفاوت خواهد بود در برخی مواقع پزشک مصرف روزانه این دارو را تجویز می کند و در مواقع دیگر شاید تنها باید قبل از برقراری رابطه جنسی از این قرص مصرف کنید و نیازی به مصرف روزانه نباشد. پس تجویز پزشک در نحوه مصرف آن رکنی اساسی است.

مزایای ژل موضعی سیلدنافیل

سیلدنافیل در اشکال موضعی نیز عرضه می شود که تا حد بسیاری می تواند اختلال نعوظ را بر طرف کرده و فرد را دچار عارضه های داخلی نکند. این ژل به گشاد شدن عروق خونی در اطراف آلت تناسلی کمک کرده و یک درمان در اختلال نعوظ محسوب می شود. این ژل موضعی می تواند در هنگام رابطه جنسی به تحریک بیشتر کلیتوریس در زنان نیز کمک کننده باشد که همراه با لذت جنسی بیشتر خواهد بود.

مزایای ژل موضعی سیلدنافیل

خطرات سیلدنافیل برای قلب

هر دارویی می تواند با عوارض جدی و جانبی همراه باشد که به طور قطع سیلدنافیل یا ویاگرا هم از این امر مستثنی نخواهد بود. بارزترین تاثیر مخرب سیلدنافیل بر روی قلب کاهش فشار خون است. بنابراین افردی که با افت فشار خون آنی و زمینه ای رو به رو هستند باید از مصرف داروی سیلدنافیل خودداری کرده و یا زیر نظر پزشک از آن استفاده کنند. کاهش فشار خون می تواند عملکرد صحیح قلب را به خطر انداخته و موجب اختلالات شدید قلبی و در برخی مواقع ایست آن نیز شود.

تداخل دارویی سیلدنافیل

ویاگرا یا سیلدنافیل را نباید با داروهای زیر مصرف نمود زیرا موجب تداخل دارویی و مشکلات سلامتی در مردان می شود.

  ❌ داروهای فشار خون

  ❌ داروهای قلبی

  ❌ داروهای درمانی برای HIV و هپاتیت

  ❌ کلاریترومایسین، آزیترومایسین یا تلییدرومایسین که نوعی آنتی بیوتیک هستند

  ❌ وارفارین که داروی رقیق کننده خون است

  ❌ ضد قارچ ها

  ❌ ضد ویروس ها

  ❌ اغلب مکمل و ویتامین ها و مواد معدنی

  ❌ برخی از داروها با ترکیبات گیاهی

تداخل دارویی سیلدنافیل

کلام پایانی

تاثیر سیلدنافیل بر پروستات یک مطالعه ثابت شده است اما یک درمان محسوب نمی شود. در واقع این قرص برای اختلال نعوظ است و با بالا بردن جریان خون در تمامی بدن و به خصوص ناحیه تناسلی نعوظ را بهبود می بخشد که در اختلالت ریوی و هایپرپلازی خوش خیم از ویژگی بالا بردن جریان خون آن بهره برده می شود. در واقع تاثیر ویاگرا بر پروستات با گشاد کردن مجرای ادرار و کاهش درد آغاز می گردد. می توان ویاگرا را یک درمان مکمل در نظر گرفت که در کنار دیگر داروهای درمان پروستات باید از آن برای این بیماری کمک گرفت. برای تاثیر سیلدنافیل بر پروستات و بهبود بهتر آن باید حتما تحت نظر پزشک از آن مصرف کنید. تشخیص پزشک اولین رکن در استفاده از این دارو است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3
    لیست محصولات
    اسپری مو هشت کاره ماسینکس حاوی روغن آرگان حذف
    محلول دهانشویه ضد عفونی کننده ایرشا حذف
    محلول دهانشویه ضد عفونی کننده ایرشا
    2 X ۳۱۰,۰۰۰ ریال = ۶۲۰,۰۰۰ ریال
    حذف
    شامپو بدن با عصاره انار شون 420 میلی لیتر
    2 X ۵۵۰,۰۰۰ ریال = ۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال