ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

درمان بوی بد واژن

درمان بوی بد واژن با روش های سریع و موثر خانگی

فهرست محتوا

معمولا همه بانوان در مقطعی دچار بوی بد واژن خواهند شد که به عوامل متعددی مربوط می شود. هیچ وقت نمی توان برای بوی بد واژن به دنبال یک علت مشخص گشت، گاهی یک علت و گاهی مجموعه عواملی موجب بوی نامطبوع خواهد شد. با بروز این مشکل افراد به دنبال یک راه حل سریع برای درمان بوی بد واژن هستند. به این روش های غیر دارویی درمان خانگی می گوییم.

این درمان ها برای بوی بد ناشی از تغییرات هورمونی و یا تعریق بیش از حد خوب است اما در صورت وجود بیماری های جدی باید به پزشک مراجعه کرد. در این مطلب از داروخانه اینترنتی ویتامین ث به بررسی برخی درمان های موثر خانگی برای رفع بوی بد واژن پرداخته ایم.

راه های موثر در درمان و رفع بوی بد واژن

وقتی صحبت از درمان به میان می آید یعنی مطمئن هستید که بیماریی وجود دارد و باید درمان شود. توصیه داروخانه ویتامین ث به بانوان این است که برای یک درمان درست و اصولی باید توسط یک پزشک متخصص زنان و زایمان معاینه شوید و با توجه به تشخیص پزشک در مسیر درمان قرار بگیرید. قدیمی شدن بیماری هایی که سبب بوی بد واژن می شوند ممکن است بر اثر بی توجهی باعث مشکلات جدی در سلامت رحم شود. در ادامه به برخی راه های موثر می پردازیم.

راه های موثر در درمان و رفع بوی بد واژن

1- استفاده از دارو

پس از اینکه متوجه بوی غیر طبیعی واژن شدید برای رفع بوی بد واژن به پزشک مراجعه کنید و متناسب با مشکل خود اعم از بیماری های قارچی، باکتریایی و یا هورمونی دارو مصرف کنید. با مصرف دارو این مشکل بر طرف خواهد شد. همچنین اگر مشکل بوی بد واژن برهم خوردن فلور طبیعی واژن باشد می تواند از قرص های پروبیوتیک مخصوص ناحیه تناسلی کمک گرفت که یک مکمل درمانی برای تقویت میکروارگانیسم طبیعی واژن هستند.

2- نوشیدن آب

وقتی بدن هیدراته باشد از سموم پاک  می شود. بر اثر نوشیدن آب زیاد ادرار و تعریق هم بیشتر می شود اما این ادرار و تعریق دارای غلظت و بوی بد نیستند. فواید نوشیدن 8 لیوان آب در روز:

  • پاک شدن بدن از سموم
  • رفع بوی ناشی از تغذیه (ادویه، سیر، پیاز)
  • عدم تجمع باکتری در مثانه و انتقال آن به واژن
  • جلوگیری از غلظت عرق و ترشح در نواحی واژن

3- بهداشت روزانه

ناحیه واژن هم به یک بهداشت روزانه نیازمند است. یعنی همانطور که به بهداشت پوست و موی خود اهمیت می دهید که در ظاهر شما تاثیر گذار هستند باید برای دستگاه تناسلی خود هم یک روتین بهداشتی روزانه در نظر بگیرید که به شرح زیر است:

  • حمام کردن
  • تعویض لباس زیر به صورت روزانه
  • استفاده از لباس زیر الیافی و یا نخ پنبه
  • نپوشیدن لباس تنگ (شلوار یا شورت)
  • خشک کردن لباس زیر در آفتاب و در معرض نور خورشید

4- استفاده از ژل بهداشتی بانوان

فرمولاسیون این شوینده های بهداشتی طوری طراحی شده اند که به فلور واژن آسیبی وارد نمی کند البته که استفاده از ژل بهداشتی درمان نیست اما تا مقادیر زیادی به رفع بو در ناحیه تناسلی کمک می کند. این ژل اجازه جمع شدن میکروب و باکتری غیر مفید را در نواحی واژن نمی دهد. برای استفاده صحیح از ژل بهداشتی بانوان به روش مصرف روی جعبه دقت کنید.

استفاده از ژل بهداشتی بانوان

برای از بین بردن بوی بد واژن چه کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد واژن باید به درمان بوی بد واژن رسیدگی کرد. ابتدا از علت این مشکل مطلع شوید. اگر علت این بوی نامطبوع تغذیه باشد باید از خوردن مواد غذایی که روی بوی واژن و غدد تعریق اثر می گذارند اجتناب کنید. مواد غذایی حاوی سیر، پیاز و یا شنبیلیه را با احتیاط و به اندازه مصرف کنید.

همچنین از مصرف سیگار بپرهیزید زیرا در طولانی مدت سبب بوی نامطبوع در ترشحات واژن می شود.

آیا دارویی برای از بین بردن بوی بد واژن وجود دارد؟

اگر علت بوی بد واژن عفونت باشد داروهای آنتی بیوتیک می تواند به برطرف شدن آن کمک کند که دکتر برای شما تجویز خواهد کرد.

درمان بوی بد واژن,رفع بوی بد واژن درمان بوی بد واژن با روش های سریع و موثر خانگی

متناسب با بیماری عفونی واژینالی که دارید و سبب بوی بد واژن شده داروهای خوراکی، تزریقی و واژینال توصیه می شود مثل:

    – مترونیدازول

    – تینیدازول

    – کلیندامایسین

این داروها را زیر نظر پزشک مصرف کنید. علاوه بر اینها داروهای متعدد دیگری نیز هستند که به رفع بوی بد واژن کمک می کند.

درمان بوی بد واژن در کوتاه ترین زمان

هیچ درمان تضمینی کوتاه مدتی برای رفع بوی بد واژن وجود ندارد. تمامی درمان های آنتی بیوتیکی مستلزم استفاده مشخص یک یا دو دوره دارو است. برای نتیجه گیری از هردرمانی بدن نیاز به زمان دارد. فرقی نمی کند علت بوی بد واژن هورمون، تغذیه و یا بیماری باشد، برای رفع این مشکل بدن به زمان نیاز دارد تا درمان شود. درمان بوی بد واژن در کوتاه ترین زمان رسیدگی به بهداشت شخصی خواهد بود که یک نوع روش پیشگیری هم محسوب می شود.

6 روش خانگی رفع بوی بد واژن

به نظر می رسد برای رفع بوی بد واژن نیاز است تا یک فرمول خیلی سخت و عجیب غریب را رعایت کنید. در صورتی که همه چیز خیلی ساده است. می توانید با روش های خانگی آسان از به وجود آمدن بوی نامطبوع واژن جلوگیری و هم آن را درمان کنید. فقط کافی است یک سبک زندگی و روتینی برای آن در نظر بگیرید.

روش های خانگی رفع بوی بد واژن

علاوه بر چیزهایی که قبل تر در این متن اشاره شد خوب است تا موارد زیر را هم به سبک زندگی خود اضافه کنید:

1- ماست پروبیوتیک بخورید

ماست پروبیوتیک یکی از فرآورده های لبنی است و دارای مقادیر قابل توجهی از باکتری پروبیوتیک می باشد. با ترشح استروژن در بدن خانم ها واژن گلیکوژن بیشتری را می سازد و امین امر محیط دستگاه تناسلی را مستعد رشد قارچ و مخمرها می کند. همچنین استفاده آنتی بیوتیک ها سبب می شوند تا باکتری های مفید ناحیه واژن از بین رفته و رحم دچار بیماری گردد. این عوامل می توانند دلیل بوی بد واژن باشند. با جای دادن ماست پروبیوتیک در رژیم روزانه خود به درمان بوی بد واژن و به وجود آمدن بیماری های واژینال کمک می کنید.

2- از شوینده های ضد حساسیت استفاده کنید

– برای شستن ناحیه تناسلی از ژل بهداشتی بانوان استفاده کنید.

– برای شستن بدن از شامپوهای بدن ملایم و ضد حساسیت کمک بگیرید که دارای عصاره گیاهان هستند. (دقت کنید که با شامپوی بدن واژن خود را نشویید و از همان شوینده مخصوص واژن استفاده کنید. اما استفاده از شامپو بدنِ ضد حساسیت به حساس نشدن پوست قسمت خارجی دستگاه تناسلی کمک می کند)

– برای شستن لباس های زیر از مواد شوینده قوی مثل لکه بر یا سفید کننده استفاده نکنید، می توانید پودر صابون بچه یا شامپوی بچه به کار ببرید.

3- شستن ناحیه تناسلی قبل و بعد از رابطه جنسی

با شستن واژن و ناحیه تناسلی می توانید به رفع بوی بد واژن در هنگام رابطه جنسی کمک کنید. رابطه جنسی منتقل کننده بسیاری از بیماری های میکروبی و مقاربتی است. بهتر است زن و مرد هر دو قبل و بعد از رابطه، دوش گرفته یا ناحیه تناسلی خود را بشویند.

شستن ناحیه تناسلی قبل و بعد از رابطه جنسی

4- رژیم غذایی سالم

با رعایت کردن نکات تغذیه ای مثل: خوردن آب فراوان، استفاده از سبزیجات، غلات و پروتئین به کارکرد دقیق غدد خود کمک می کنید. ضمن اینکه این نوع تغذیه از بروز بیماری هم جلوگیری می کند. مصرف قهوه، شیرینی جات و سرخ کردنی را محدود کنید.

5- از ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C ایمنی بدن را افزایش می دهد و با تقویت آن به درمان بوی بد واژن کمک می کند. از میوه و سبزیجات دارای ویتامین C و یا مکمل های غذایی حاوی آن استفاده کنید.

6- روغن های گیاهی

اگر باید بدن خود را با لوسیون بدن آبرسانی کنید. می توانید با کمک روغن درخت چای و روغن نارگیل یک لوسیون بدن طبیعی و ضد حساسیت بسازید. این روغن ها را باید به پوست بدن بزنید. دقت کنید که استفاده از این لوسیون خانگی برای ناحیه واژن تا کشاله ران ها کافی است و از زدن روغن به قسمت های داخلی و لابیا واژن خودداری کنید.

روغن های گیاهی

استفاده از این لوسیون های طبیعی چند مزایا دارد:

  • همیشه خوش بو هستید
  • در ترکیبات آنها مواد شیمیایی نیست که پوست شما را تحریک کند
  • باعث جوانسازی پوست بدن و اطراف ناحیه تناسلی می شود

چگونه از بوی بد واژن پیشگیری کنیم؟

تا به این قسمت از مطالب درمان بوی بد واژن متوجه شدیم که علت بوی بد ناحیه تناسلی بیشتر به عفونت مربوط می شود. بهترین راه برای پیشگیری از بوی بد واژن این است که مواردی که پیشنهاد دادیم را رعایت و از تعدد رابطه جنسی با اشخاص متفاوت خودداری کرده و به بهداشت فردی خود رسیدگی کنید. بهترین راه حل این است که از بیماری جلوگیری شود.

قرص برای رفع بوی بد واژن

برای استفاده از قرص و دارو نظر پزشک متخصص نیاز است اما برخی مکمل های پروبیوتیک واژن را می توانید برای سلامت میکروارگانیسم و فلور نرمال واژن استفاده کنید که هم به رفع بوی بد واژن و هم درمان بوی بد واژن کمک می کند. با مراجعه حضوری و غیر حضوری به داروخانه ها می توانید این مکمل ها را تهیه کنید.

قرص برای رفع بوی بد واژن

چه زمانی برای درمان بوی بد واژن به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه بوی غیر طبیعی شده اید باید پیش از هر درمانی به پزشک مراجعه کنید اما ممکن است گاهی علائمی نظیر:

  • درد در شکم
  • سوزش، خارش و التهاب در واژن
  • تب و بی حالی
  • ترشحات پنیری شکل سفید یا تیره (زرد، سبز، خاکستری) داشته باشید. که باید سریعا به متخصص زنان مراجعه شود.

همانطور که گفتیم محیط واژن به طور طبیعی بدون بو نیست. اما بوی طبیعی آن با رعایت نکات بهداشتی اذیت کننده نخواهد بود. در صورتی باید به بوی بد واژن دقت کنیم که بویی غیر طبیعی و آزار دهنده داشته باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه