ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

ارسال رایگان برای سفارشات بالای 750 هزار تومان

دوره مصرف قرص کلاژن

دوره مصرف قرص کلاژن

فهرست محتوا

عنصر جوانسازی پوست کلاژن است. این پروتئین در حد نا محدودی در بدن تولید می شود زیرا در تمامی بافت های همبند انسان وجود دارد. اما با بالا رفتن سن تولید آن در بدن رو به کاهش رفته و به همین منظور پیری و مشکلات استخوان و مفاصل بروز پیدا می کند. در همین راستا راه های مختلفی برای کلاژن سازی و کلاژن رسانی به پوست وجود دارد که مصرف قرص کلاژن یکی از آنهاست. مصرف این مکمل برای تحریک کلاژن سازی در بدن بسیار موثر است اما به شرطی که دوره مصرف قرص کلاژن را به درستی رعایت کنیم. برای اینکه اطلاعات تکمیلی از نحوه و دوره مصرف قرص کلاژن داشته باشیم این متن از وبلاگ داروخانه آنلاین ویتامین ث را به آن اختصاص داده ایم.

خرید قرص کلاژن همراه با مشاوره تخصصی رایگان هم اکنون در داروخانه آنلاین ویتامین ث امکان پذیر است. ما در ویتامین ث تلاش می‌کنیم قدم‌های مهمی در راه سلامت ایرانیان برداریم. از روش‌های رایج جذب کلاژن بیشتر مصرف مکمل است که با انواع مختلف تولید شده و در بازار وجود دارند. می‌توانید از کپسول، پودر یا قرص‌ کلاژن استفاده کنید. کیفیت مکمل‌های کلاژن ایرانی نسبت به کپسول کلاژن خارجی و حتی کپسول کلاژن امریکایی در یک سطح بوده و همگی دارای مجوز وزارت بهداشتی هستند.

کلاژن چیست؟

کلاژن نوعی پروتئین است که در بافت های همبند یعنی پوشش ماهیچه ای، اعصاب و استخوان وجود دارد و فراوان ترین پروتئین در بدن است. اتفاق پیری ظاهری در انسان با کمتر شدن تولید کلاژن و متوقف شدن آن در بدن اتفاق می افتد و این پروتئین تا سن 25 سالگی تولید شده و سالهای پس از آن رو به کاهش می رود. کلاژن مانند یک ماده چسبنده سلول های بافتی را در کنار هم محکم و منسجم نگاه می دارد و برای همین است ماهیچه و پوست فرد جوان به مراتب سفت تر و قوی تر از یک فرد پیر است. با کاهش کلاژن در پوست شل شدگی، افتادگی و چروک بروز پیدا می کند. کلاژن به جز جوان نگاه داشتن پوست موجب بهبود زخم، سامان دهی سیستم گوارش، تقویت مفاصل، استحکام استخوان و ناخن می شود.

کلاژن چیست؟

دوره مصرف قرص کلاژن چقدر است؟

قرص کلاژن در واقع مکملی است که به برطرف نمودن کمبود کلاژن در بدن یا تهی نشدن ذخایر پوست، استخوان و ماهیچه از کلاژن کمک می کند. این قرص دارو نیست و تنها یک مکمل غذایی محسوب می شود. اما بدن برای اینکه بتواند از مکمل های اینچنینی بهترین بهره را ببرد باید به صورت منظم و هر روزه این قرص را دریافت کند. نمی توان با یک هفته استفاده از این قرص انتظار داشت که یک نتیجه فوق العاده ای را در پوست صورت ایجاد کرده و با پیری پوست مقابله کند. باید دوره مصرف قرص کلاژن را جدی بگیرید و به محض فراموشی از آن استفاده کنید.

مصرف گاه به گاه و نامنظم قرص کلاژن نتیجه اثر بخشی را نخواهد داشت و از آنجایی که دارو نیست در مصرف آن سهل انگاری نکنید. این مکمل قرار است با قوانین پیری پوست یعنی خالی شدن ذخایر لایه های پوستی از کلاژن مقابله کند پس لازم است مدتها از آن استفاده شود. برای رعایت دوره مصرف قرص کلاژن باید آن را در محدوده زمانی بین 2 تا 3 ماه مصرف کنید. کمتر از این مدت زمان، نتیجه ای حاصل نخواهد گشت.

دوره مصرف قرص کلاژن چقدر است؟

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن

قانون بهترین زمان مصرف یک مکمل برای آن است که بدن بتواند در فاصله زمانی مشخص و معین و در بهترین زمان پردازش آن ماده در بدن به کار خود بپردازد و آن ماده را تجزیه و جذب کند. اگر به زمان مصرف مکمل ها توجهی هم نداشته باشیم باز هم از آنها نتیجه می بریم اما شاید بهتر باشد به بدن اجازه دهیم در زمان مناسب دریافت خود از این مواد استفاده کند. در مورد قرص کلاژن محدودیت خاصی برای بهترین زمان مصرف وجود ندارد اما برخی تحقیقات نشان داده است بهترین زمان مصرف قرص کلاژن بعد از شام و قبل خواب است.

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن

نحوه مصرف قرص کلاژن گلد

قرص کلاژن گلد دارای 833 گرم کلاژن از نوع 1 و 3 و هیدرولیز شده می باشد. کلاژن هیدرولیز شده با وزن مولکولی و حجم کم است که راحت تر جذب و تجزیه می شود. مکمل هایی با محتوای کلاژن هیدرولیز شده بهترین اثر بخشی را دارند. در بین قرص های کلاژن موجود در بازار دارویی، قرص کلاژن گلد طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده است. به علت دارا بودن از کلاژن هیدرولیز شده و اسید آمینه های گلیسین، ال پرولین و ال هیدروکسی پرولین تاثیر جوانسازی بسیاری را در لایه های کلاژن ساز پوست می گذارد و به سرعت اثر خود را بر روی پوست نمایان می سازد.

برای افرادی که در بلع قرص مشکل دارند از همین برند مکمل پودر کلاژن گلد هم وجود دارد و می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در اثر بخشی قرص و پودر کلاژن گلد تفاوتی وجود ندارد. این قرص به درمان لکه های ناشی از آفتاب سوختگی ها، برطرف شدن چین و چروک صورت، بهبود سلامت پوستی و رفع تیرگی پوست کمک می کند. دوره مصرف قرص کلاژن گلد 2 تا 3 ماه است و هر شب 2 الی 3 قرص را با آب فراوان و قبل از خواب میل کنید.

زمان مصرف قرص کلاژن ساز

بهتر خواهد بود اگر برای دوره مصرف قرص کلاژن ساز یا زمان مصرف آن از پزشک و یا دکتر داروساز کمک گرفته و یا راهنمای جعبه مکمل را مطالعه کنید. میزان کلاژن موجود در هر قرص کلاژن در برندهای مختلف متفاوت است پس نمی توان برای همگی آنها یک زمان مشخص را مد نظر داشت. اگر به دنبال اثر بخشی دقیق و موثر قرص های کلاژن هستید باید به توصیه های شرکت های سازنده آن و یا پزشک، بیش از هر مرجع دیگری اهمیت دهید و آنها را جدی بگیرید.

معمولا در زمانی که بدن در حال استراحتی طولانی است پروتئین کلاژن را راحت تر می تواند تجزیه و جذب کند. ضمن اینکه در هنگام شب وقتی آخرین ماده خوراکی این قرص باشد، بدن راحت تر به هضم آن خواهد پرداخت. اگر توصیه و راهنمای دارویی مکملی که تهیه کرده اید چیز دیگری نباشد به طور کلی زمان مصرف قرص کلاژن در هنگام شب بعد از شام و یا قبل از خواب مناسب تریم زمان مصرف خواهد بود.

زمان مصرف قرص کلاژن ساز

مقدار مصرف قرص کلاژن چقدر باید باشد؟

اگر قرص کلاژن را به منظور درمان هایی نظیر آرتریت، التهاب مفصل، ناتوانی در عضلات و پوکی های استخوان مصرف می کنید مقدار مصرف باید توسط پزشک تعیین گردد. در صورتی که برای سلامت و جوانسازی پوست، مو و ناخن از آن استفاده می کنید هر عدد قرص میزان دوز تعیین شده مصرفی همان مکمل است که معمولا 2.5 تا 10 گرم کلاژن را شامل می شود. که متناسب با سن و سرعت اثر بخشی مقدار مصرف و دوره مصرف قرص کلاژن در افراد متغییر است.

10 گرم کلاژن معمولا برای درمان استفاده می گردد و بیشترین حد از مقدار مصرف روزانه است. قرص کلاژن را می توان در مدت زمانی نا محدود استفاده کرد اما روزانه بیشتر از میزان مشخص شده توصیه نمی شود و ممکن است مشکلات گوارشی، درد معده و نفخ را به همراه داشته باشد.

کلام پایانی

دقت به دوره مصرف، نحوه مصرف، مقدار و بهترین زمان مصرف از قرص کلاژن نیمی از اثر بخشی آن را شام می شود. وقتی تولید کلاژن در بدن افول پیدا می کند پیری نمایان می شود و این امری طبیعی است. برای مقابله با یک امر طبیعی باید صبر داشت و دوره درمان را کامل کرد. علاوه بر دوره استفاده از قرص کلاژن که 2 تا 3 ماه را شامل می شود اگر منع مصرف پزشکی نداشته باشید، می توانید در زمانی نامحدود از آن استفاده کنید. در یک زمان مشخص از این قرص استفاده کنید زیرا بدن برای تجزیه، جذب و اثر بخشی پروتئین کلاژن به یک زمان مشخص نیاز دارد. مکمل های قرص کلاژن را از داروخانه های معتبر تهیه کنید.

منبع

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    0
    لیست محصولات
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه